Frustrator Frustrator skrev:
Påbörjat operation avrostning. Fick stången gratis.[bild]
Ska du börja bodybuilda?

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ska du börja bodybuilda?
Tror det är stången som ska avrostas?

• Haha
Testarn
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Tror det är stången som ska avrostas?
Ja... men det är väl en skivstång?🏋️‍♂️

Ola C Ola C skrev:
Ska du börja bodybuilda?
Vid helgens scoutläger fick jag ryggskott av att sätta upp ett tält..så snarare rehab. Du vet att jag kronologisk är yngre än dig men både mentalt och kroppsligt är jag gubbe sedan 30år tillbaka..

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ja... men det är väl en skivstång?🏋️‍♂️
Ja, och tydligen båda som ska avrostas 💪🏻

Älskar Hultafors för att de inte, som så många andra, förstör produkterna från företagen de köper upp. Om Atle bara vore aningen sämre på någon punkt skulle den inte fungerat. Hand håller en Hultafors hammare och en röd tång på en betongkant utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Börjat att ta bort all mossa från markstenarna på sidan av huset. Först trimma bort allt gräs som vuxit upp mellan plattorna, och blåsa bort klippet med lövblåsen:
Markstenar med mossa och en bladblåsare på marken. En röd sladd är placerad över ytan som är delvis ren från mossa, omgiven av grönska.
Skapa konto

Sen bort med mossa :
Markstenar bredvid ett hus där mossan har tagits bort, högtryckstvätten står kvar på platsen och omgivande vegetation syns runtom.
Skapa konto

Fy f-n vilket skitgöra. Funkade bra med värsta munstycket på högtry kstvätten, men varje sten har mängd mossa ungefär som en tennisboll så det blir väldigt mycket skit att ta hand om. Har fyllt en halv skottkärra efter dagens övning.
Sen måste man spola av allt runtomkring, fasad osv. För det stänker som satan. Blä!

Markstenar med borttagen mossa och gräs, en skottkärra delvis fylld med mosstuvor syns. En sko och lite löv vid kanten av bilden.
Skapa konto

• Gilla
Rickard.lj och 6 till
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Försökt fräscha upp två av alla fönster som ska flyttas i samband med tilläggsisoleringen, och funderat på när det är dags att ge upp 😬

Kopplade 2-luft från slutet av 1940, virket är friskt på 99% av ytorna jag inspekterat men de olika färglagrena har börjat ge upp samt så är kittet hårt som sten vilket gör att jag vill ta de till synligt trä. Har nu lagt tre dagar på att få två "stora" fönster nästan redo för oljegrund...
Många ytor att skrapa när färgen börjat släppa även på ytan mellan glasen, så allt behöver demonteras ordentligt (bara få ut färgen ut skruvarna som håller fast gångjärnen kräver sin insats)

Inbillar mig att jag kan bygga ett nytt fönster på kortare tid, får se om den tanken lever nog länge för att jag ska försöka 😅 (Har 19 fönster kvar i varierande storlek efter de här två)
Jäkligt fint och tätvuxet virke 👍

• Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
B
Gjort klar med upphängning i garagetaket, 4st ögglor för att kunna variera lite vart jag ska kunna hissa upp saker. Blev lite onödigt tätt med de tre som är på rad men det får duga.
10mm plåt/plattjärn som vilar på takstolen med 4st M10 gängstång som går ner. Sedan 10mm under också där ögglan hänger i en M12-stång.
Hittade ett galvat rör som passade perfekt. Ska nog bli en liten vinsch att hänga där också.

Överarbetat? Jajamen 😎👍🏻

Ett träbjälke och isoleringsmaterial i ett garage, med en metallplatta och skruvar monterade för upphängning i taket.
Skapa konto

Ögglor monterade i garagets tak med plåt och gängstång, redo för hiss och vinschinstallation.
Skapa konto

• Gilla
Mathias12 och 7 till
  • Laddar…
Band du samman takstolarna med nån stående planka för att sprida ut lasten?

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
B
F fribygg skrev:
Band du samman takstolarna med nån stående planka för att sprida ut lasten?
Nix

B breakman skrev:
Nix
Gör det innan du lyfter älgar, motorer eller liknande, takstolarna lär inte vara dimensionerade för stora punktlaster.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
B
F fribygg skrev:
Gör det innan du lyfter älgar, motorer eller liknande, takstolarna lär inte vara dimensionerade för stora punktlaster.
Som att slå på en på sidan av takstolen så den blir 90mm bred?

B breakman skrev:
Som att slå på en på sidan av takstolen så den blir 90mm bred?
Nä, en 45*195 tvärs takstolarna sprider lasten på flera takstolar.

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Takstolat klart.
Rött hus med färdiga takstolar, två fönster och en stege på sidan.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 24 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.