3 941 785 läst ·
20 126 svar
3942k läst
20,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Börjat att ta bort all mossa från markstenarna på sidan av huset. Först trimma bort allt gräs som vuxit upp mellan plattorna, och blåsa bort klippet med lövblåsen:
Sen bort med mossa :
Fy f-n vilket skitgöra. Funkade bra med värsta munstycket på högtry kstvätten, men varje sten har mängd mossa ungefär som en tennisboll så det blir väldigt mycket skit att ta hand om. Har fyllt en halv skottkärra efter dagens övning.
Sen måste man spola av allt runtomkring, fasad osv. För det stänker som satan. Blä!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen bort med mossa :
Logga in
Skapa konto
Fy f-n vilket skitgöra. Funkade bra med värsta munstycket på högtry kstvätten, men varje sten har mängd mossa ungefär som en tennisboll så det blir väldigt mycket skit att ta hand om. Har fyllt en halv skottkärra efter dagens övning.
Sen måste man spola av allt runtomkring, fasad osv. För det stänker som satan. Blä!
Logga in
Skapa konto
Jäkligt fint och tätvuxet virke 👍K_arlstrom skrev:
Försökt fräscha upp två av alla fönster som ska flyttas i samband med tilläggsisoleringen, och funderat på när det är dags att ge upp 😬
Kopplade 2-luft från slutet av 1940, virket är friskt på 99% av ytorna jag inspekterat men de olika färglagrena har börjat ge upp samt så är kittet hårt som sten vilket gör att jag vill ta de till synligt trä. Har nu lagt tre dagar på att få två "stora" fönster nästan redo för oljegrund...
Många ytor att skrapa när färgen börjat släppa även på ytan mellan glasen, så allt behöver demonteras ordentligt (bara få ut färgen ut skruvarna som håller fast gångjärnen kräver sin insats)
Inbillar mig att jag kan bygga ett nytt fönster på kortare tid, får se om den tanken lever nog länge för att jag ska försöka 😅 (Har 19 fönster kvar i varierande storlek efter de här två)
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Gjort klar med upphängning i garagetaket, 4st ögglor för att kunna variera lite vart jag ska kunna hissa upp saker. Blev lite onödigt tätt med de tre som är på rad men det får duga.
10mm plåt/plattjärn som vilar på takstolen med 4st M10 gängstång som går ner. Sedan 10mm under också där ögglan hänger i en M12-stång.
Hittade ett galvat rör som passade perfekt. Ska nog bli en liten vinsch att hänga där också.
Överarbetat? Jajamen 😎👍🏻
10mm plåt/plattjärn som vilar på takstolen med 4st M10 gängstång som går ner. Sedan 10mm under också där ögglan hänger i en M12-stång.
Hittade ett galvat rör som passade perfekt. Ska nog bli en liten vinsch att hänga där också.
Överarbetat? Jajamen 😎👍🏻
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
B
breakman
Hobbyelektriker