Testat att skriva ut lite TPU. Tacksamt format för utskriften. Har inte förstått hur hållbart det blir.
Gamla bälgen var i bra dåligt skick:
Hand håller en 3D-utskriven del av TPU, formad som en bälg, mot en maskin i bakgrunden, eventuellt till en äldre häcksax.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utskrift:
3D-utskriven svart TPU-bälg på träbord, flerradig design.
Skapa konto

Ihoptryckt enligt instruktion
3D-utskriven svart bälg av TPU-material på ett trägolv, används i mekaniska sammanhang.
Skapa konto

Och på plats:
3D-utskriven bälg i TPU installerad i en Hegner-maskin, modell från 1991, med märkplåt synlig. Maskinen är delvis orange och detaljer blå.
Skapa konto

Klippte lite häck igår vilket avslutades med demontering, rengöring och slipning av svärd. Tog sista steget idag och rengjorde mekaniken i häcksaxen idag, fettade in och monterade ihop allt. Inga bilder från det.
Även designat en liten pryl jag väntat på länge, passade på nu när jag öppnat TPU-filamentet, kommer kanske en bild senare.

Lite spännande med maskinnummret som tyder på att maskinen är byggd 91, i Västtyskland...

• Gilla
Daniel_N och 12 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Testat att skriva ut lite TPU. Tacksamt format för utskriften. Har inte förstått hur hållbart det blir.
Gamla bälgen var i bra dåligt skick:
[bild]
Utskrift:
[bild]
Ihoptryckt enligt instruktion
[bild]
Och på plats:
[bild]
Klippte lite häck igår vilket avslutades med demontering, rengöring och slipning av svärd. Tog sista steget idag och rengjorde mekaniken i häcksaxen idag, fettade in och monterade ihop allt. Inga bilder från det.
Även designat en liten pryl jag väntat på länge, passade på nu när jag öppnat TPU-filamentet, kommer kanske en bild senare.

Lite spännande med maskinnummret som tyder på att maskinen är byggd 91, i Västtyskland...
Snyggt! Vad har du för skrivare?

V Victor.M skrev:
Snyggt! Vad har du för skrivare?
Tack
Det är en gammal Prusa i3 MK3s, helt original.

• Gilla
Victor.M
  • Laddar…
Och där blev nästa del klar. I alla fall lite egen design.
Skydd mellan dörr och räcke.
Svart plastdel, delvis egen design, som fungerar som skydd mellan dörr och räcke, placerad på en träyta.
Skapa konto

Svart, rektangulär plastdel på träyta, används som skydd mellan dörr och räcke, egen design.
Skapa konto

Skydd mellan svart räcke och röd dörr, del av unikt designprojekt.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Mitt blad knackar och brynt. Fruns kvar, slottern startar snart...
Verktyg och ölburk på en stubbe, grusplan i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Dan_Johansson och 6 till
  • Laddar…
Utsikt från traktorförarhytten över en nyklippt gräsmatta, omgiven av träd och en landsväg i bakgrunden.
Skapa konto

Klippt gräs

🙂

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
Hittade en massa skrot som låg och skrotade på gården, saknade en grill/koltändare till grillen sedan ett tag och tänkte "varför inte"? (Orkar inte köpa en ny som ändå brukar rosta sönder efter ett år eller två...

Så blev det, kapning av material, några borrhål, bultar och muttrar, någon svetsloppa. Pengarna jag sparat på att inte köpa en från butik kan jag nu lägga på grill-öl 😂🍺. Ta hand om er i värmen.

• Hemmagjord koltändare av återvunnet metallskrot med handtag, skapad för att undvika köp av nya, rostbenägna modeller.
    Skapa konto
  • Egenbyggd koltändare av metall på ett bord vid en klotgrill.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Letat runt i affärer efter en fjäder som går att belasta med 50kg. Letat typ överallt.

Sen blev jag desperat, smsade @Ola C för att fråga vad jag skulle googla på för att hitta eländet.

Sen tittade jag runt bland mina bra att ha högar.. Man håller en grön Parkside fickvåg märkt "Pocket Balance" med en maxlast på 50 kg.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
nino och 12 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Letat runt i affärer efter en fjäder som går att belasta med 50kg. Letat typ överallt.

Sen blev jag desperat, smsade @Ola C för att fråga vad jag skulle googla på för att hitta eländet.

Sen tittade jag runt bland mina bra att ha högar..[bild]
Alltid bra att ha grejjer liggande. Man vet aldrig om och när de behövs, men visst är det frestande att hiva i containern när det blir lite för mycket saker... 😁 Tur att du hittade det du letade efter. 👍

FredrikR FredrikR skrev:
Detta skulle kunna vara samma bild som de tidigare 5? slingbrotten i år...
Tyvärr nytt sätt och lödskarv som gått av, samma del av tomten/slingan dock, kanske läge att göra en insats och dra nytt där.
[bild]

Och som om om det inte vore nog är det slut på skarvklämmor här hemma. 🫣😂🤯
Kalllödning?

K karlmb skrev:
Kalllödning?
Tror mer på fukt då jag använt krympslang utan lim.

FredrikR FredrikR skrev:
Tror mer på fukt då jag använt krympslang utan lim.
Den borde inte ha brustit så ändå.

K karlmb skrev:
Den borde inte ha brustit så ändå.
Fukt och ärgat?

Där höljet skadats tycker jag mig känt att kabeln blivit lite stel..
Jag kan löda även om utrustningen hemma inte lever upp till den jag utbildades med. 😇

FredrikR FredrikR skrev:
Fukt och ärgat?

Där höljet skadats tycker jag mig känt att kabeln blivit lite stel..
Jag kan löda även om utrustningen hemma inte lever upp till den jag utbildades med. 😇
Hmm

Påbörjat operation avrostning. Fick stången gratis. Rostig metallstång på marken bredvid en hink med grus och en stålborste, förberedelse för avrostning.
Skapa konto

• Gilla
Ohchips och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.