F fribygg skrev:
Vissa köper ju till och med begagnade hus ;)
Vad menar du, det är ju bara fattiga som köper nyproduktion
 
F fribygg skrev:
Vissa köper ju till och med begagnade hus ;)
Det är fan smutsigt.

För att inte säga de som tar ihop det med ”begagnade” partners😂
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad menar du, det är ju bara fattiga som köper nyproduktion
Det där påståendet får du allt presentera en trovärdig källa på om du vill bli tagen på allvar Malmgren. Jag tror att du inte fattiga överhuvudtaget köper sitt boende (men låter mej gärna överbevisas)
 
F fribygg skrev:
Det där påståendet får du allt presentera en trovärdig källa på om du vill bli tagen på allvar Malmgren. Jag tror att du inte fattiga överhuvudtaget köper sitt boende (men låter mej gärna överbevisas)
Tja som grupp betraktat är gamla hus mer värda än nya. Finns såklart undatag
Men nya hus är alltid ocharmant, det är fakta.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Med din logik borde även bostad räknas in i förmögenhet.
Naturligtvis hamnar värdet av såväl bilar som bostäder på tillgångssidan i balansräkningen. Vilken annan logik finns.
 
  • Gilla
saltis99 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men nya hus är alltid ocharmant, det är fakta.
Jag delar din åsikt om att nytt är inte är så charmant.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tja som grupp betraktat är gamla hus mer värda än nya.
Troligtvis inte ekonomiskt, men gamla hus har ju andra värden...
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Med din logik borde även bostad räknas in i förmögenhet.
Givetvis, speciellt en betald (eller lågt belånad) bostad på en attraktiv adress.
 
  • Gilla
saltis99
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Troligtvis inte ekonomiskt, men gamla hus har ju andra värden...
Jo det finns massor med statistik på det. I snitt har gamla hus högre värde än nyprod
 
F fribygg skrev:
Givetvis, speciellt en betald (eller lågt belånad) bostad på en attraktiv adress.
Då man måste bo håller jag inte med..men kul då är man ju mångmiljonär
1.5 millar är ingenting 😂
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Då man måste bo håller jag inte med..
Vad du tycker spelar mindre roll värdet av allt man äger ingår givetvis i förmögenheten. 😉
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vad du tycker spelar mindre roll värdet av allt man äger ingår givetvis i förmögenheten. 😉
Men då är ju de flesta stockholmare mångmiljonärer, iallafall de som har under 50 procent belåning
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad menar du, det är ju bara fattiga som köper nyproduktion
Jag skulle tro att de som köper nyproduktion har högre inkomst än "medelsvensson"
Fattiga lär hyra sin bostad eller köpa billigt begagnat på orter där hus kostar mer att bygga nytt än att köpa begagnat. typ Skinnskatteberg, (eller Överum)
 
F fribygg skrev:
Jag skulle tro att de som köper nyproduktion har högre inkomst än "medelsvensson"
Fattiga lär hyra sin bostad eller köpa billigt begagnat på orter där hus kostar mer att bygga nytt än att köpa begagnat. typ Skinnskatteberg, (eller Överum)
Allt är relativt, i relation till de som köper gammalt är de fattiga, som grupp betraktat.

Edit: att nyprod kostar mer än befintligt på billiga orter säger inget. Det kommer inte få mer för sin nyprod när de säljer.
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men då är ju de flesta stockholmare mångmiljonärer, iallafall de som har under 50 procent belåning
Bor inte de flesta stockholmare i någon sunkig hyresrätt i orten?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.