Med en VD som gör hitlerhälsningar så vet man aldrig 😂

Jag undviker amerikanska bolag av ideologiska själ. Europe first
 
  • Gilla
Argastesnickaren och 2 till
  • Laddar…
Nissens
B big mike skrev:
Fast det blir inte mer för att många har lite pengar på avanza. Sen visste ja ju att TS var storfräsare, det är alla som skriver om ekonomi på anonyma forum.
Eller inte. 😉
 
I vilken värld är 1.5 miljoner på ISK storfräsare?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I vilken värld är 1.5 miljoner på ISK storfräsare?
I de flestas, utom den rikaste tiondelen av befolkningen?
 
  • Gilla
  • Wow
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Så är det nog faktiskt förmodar jag.

Bland människor i ”hyfsat fertil ålder” skulle jag gissa att det inte är så jätteofta de har kontanta medel eller fond - / aktietillgångar som går omsätta till den mängden pengar.

Mvh
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I vilken värld är 1.5 miljoner på ISK storfräsare?
I Avanzas värld tex. Endast 4,5% har fått ihop 1,5 miljoner.
3,2% har nått 2 miljoner.

De har hyfsat många användare.
 
Nissens Nissens skrev:
I Avanzas värld tex. Endast 4,5% har fått ihop 1,5 miljoner.
3,2% har nått 2 miljoner.

De har hyfsat många användare.
Svensken är uppenbart fattig
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Svensken är uppenbart fattig
Eller så lever vissa i en alternativ verklighet.
 
  • Gilla
Jansson69 och 3 till
  • Laddar…
Sedan måste man nog kanske betänka att hyfsat många av våra medmänniskor har investerat otroligt mkt pengar i såväl olika ”farkoster”, som fastigheter samt diverse roliga prylar.

Ifall man översätter även olika varianter av fasta tillgångar minus lån till personlig rikedom torde klicken med över 1.5 milj öka radikalt men det är väl ett sidospår.

Mvh
 
  • Gilla
saltis99
  • Laddar…
S Stefan.o skrev:
Sedan måste man nog kanske betänka att hyfsat många av våra medmänniskor har investerat otroligt mkt pengar i såväl olika ”farkoster”, som fastigheter samt diverse roliga prylar.

Ifall man översätter även olika varianter av fasta tillgångar minus lån till personlig rikedom torde klicken med över 1.5 milj öka radikalt men det är väl ett sidospår.

Mvh

En bil är en kostnad inte en tillgång
 
  • Gilla
hjalmar17
  • Laddar…
Har man låst en massa kontanta medel i en dyr bil så är det såväl en tillgång som en kostnad. Har man däremot en till 100% belånad kärra så javisst.

Mvh
 
S Stefan.o skrev:
Har man låst en massa kontanta medel i en dyr bil så är det såväl en tillgång som en kostnad. Har man däremot en till 100% belånad kärra så javisst.

Mvh
Det är först en tillgång när du sålt den. Och de flesta bilar säljes till förlust om det inte är en väldigt speciell bil..
Med din logik borde även bostad räknas in i förmögenhet.
 
Såväl bostad som bilar som aktier som fonder osv som går omvandla till kontanta medel bör väl ändå räknas till din totala förmögenhet, efter avdrag för eventuell lånebörda.

Med din logik är inte fonder eller aktier inräknat i din totala förmögenhet heller?

Mvh
 
  • Gilla
saltis99
  • Laddar…
S Stefan.o skrev:
Såväl bostad som bilar som aktier som fonder osv som går omvandla till kontanta medel bör väl ändå räknas till din totala förmögenhet, efter avdrag för eventuell lånebörda.

Med din logik är inte fonder eller aktier inräknat i din totala förmögenhet heller?

Mvh
Ja då är ju isåfall 1.5 miljoner småpotatis 😂
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Svensken är uppenbart fattig
Vissa köper ju till och med begagnade hus ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.