P PHPersson skrev:
Det har det väl eftersom förslaget att kasta tillbaka löven har kommit och vår vän Gardin sa att det inte var nedskräpning, vilket jag ville påvisa att det är långt ifrån självklart att hans raljerande svar är korrekt.
Jag, som inte heter gardin, har aldrig påstått att det inte är nedskräpning att kasta löv på grannens gräsmatta.

Jag försökte lite naivt få dig förstå skillnaden mellan naturen och skräp.

G gaidin skrev:
Jag, som inte heter gardin, har aldrig påstått att det inte är nedskräpning att kasta löv på grannens gräsmatta.
Fast jag påstår att det troligen inte skulle ses som brottet nedskräpning.

G gaidin skrev:
Med ditt resonemang så får man inte ha löv på marken, eller kvistar.
Du skrev ju tidigare att det var skräp och sedan upphöjde mig till kung över högsta domstolen.

Den här diskussionen blir bara roligare och roligare, men jag blir lite orolig när jag läser en del av resonemangen här. Kommunalt veto för att anlägga en rabatt på egen tomt, likställer byggnader med träd o s v.

Jag är glad att vi har de lagar vi har och att gemene man förstår dom, även om en del verkar vara väldigt autistiska i sin tolkning av lagtexter.
Inte alls men man får inte dumpa trädgårdsavfall då det verkar ses som nedskräpning

Alfredo Alfredo skrev:
Fast jag påstår att det troligen inte skulle ses som brottet nedskräpning.
Ja, absolut.
Men nedblåsta löv är ju inte skräp på samma sätt som t ex en använd kondom i ett dike på midsommardagen, även om båda har med naturlighet att göra. 😉

G gaidin skrev:

Jag försökte lite naivt få dig förstå skillnaden mellan naturen och skräp.
Och ändå var det precis det du svarade på när du skrev att löv inte är skräp, dina omskrivningar för att du inte vill erkänna att du hade fel kan du nog förfina något så det blir mindre tydligt :)

Edit: men jag förstår dig, det är såklart extra prekärt att erkänna sitt fel när man försökt idiotförklara någon annan.

P PHPersson skrev:
Och ändå var det precis det du svarade på när du skrev att löv inte är skräp, dina omskrivningar för att du inte vill erkänna att du hade fel kan du nog förfina något så det blir mindre tydligt :)
Eftersom jag försöker att inte upprepa mig och ha en diskussion med Jo! Nej! Jo! Nej! O s v så konstaterar jag helt enkelt att du inte förstår min poäng, ingen idé att fortsätta.

Jag tycker du skall ställa upp i nästa kommunalval med parollen "Mer makt åt kommunen! Veto för allt!" och se hur det går. 😆

P PHPersson skrev:
Edit: men jag förstår dig, det är såklart extra prekärt att erkänna sitt fel när man försökt idiotförklara någon annan.
Nu har jag ju inte försökt idiotförklara dig, jag har bara försökt få dig att förstå konsekvenserna av dina teorier. Att du tolkar det som att jag idiotförklarad dig säger väl en del om det du skriver då...

G gaidin skrev:
Men nedblåsta löv är ju inte skräp på samma sätt som t ex en använd kondom i ett dike på midsommardagen,
Nej men skulle man ta löven i en säck och dumpa dem på "Stora Torget" tror jag brottsrubriceringen skulle bli nedskräpning på samma sätt som med kondomen.

Blåser man in löven till grannen tror jag att brottsrubriceringen snarare skulle bli ofredande eller möjligen skadegörelse. Jag tror diskussionen var uppe på någon föreläsning för länge sen men jag orkar inte försöka leta efter källor. Det viktiga är att alla verkar överens om att det inte är OK att returnera löven från grannens träd till grannens fastighet, anser i alla fall jag.

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Eftersom jag försöker att inte upprepa mig och ha en diskussion med Jo! Nej! Jo! Nej! O s v så konstaterar jag helt enkelt att du inte förstår min poäng, ingen idé att fortsätta.

Jag tycker du skall ställa upp i nästa kommunalval med parollen "Mer makt åt kommunen! Veto för allt!" och se hur det går. 😆
Jag förstår precis din poäng, nu försöker du istället byte ämne och prata om kommunen för att vinkla bort att du hade fel...

P PHPersson skrev:
Jag förstår precis din poäng, nu försöker du istället byte ämne och prata om kommunen för att vinkla bort att du hade fel...
Hade fel om vad? Min analogi om olika sorters skräp?

Visst, du kan känna dig som en vinnare av något, vad vet jag inte, vi har diskuterat rötter och växter över fastighetsgränser.

Du resonerar konstigt så jag försöker få dig att förstå men du vill inte.

G gaidin skrev:
Hade fel om vad? Min analogi om olika sorters skräp?

Visst, du kan känna dig som en vinnare av något, vad vet jag inte, vi har diskuterat rötter och växter över fastighetsgränser.

Du resonerar konstigt så jag försöker få dig att förstå men du vill inte.
Skall påminna dig...

Jag skrev:

"Frågan är såklart då om löv kan ses som nedskräpning men förmodligen."

Du svarade på det:

"Löv är inte nedskräpning. Löv är en del av naturen och inte "skräp"

Vilket vi nog kan vara överens om att det är fel och att löv kan ses som nedskräpning.

och i samma svar skrev du även över att du förstod nu varför jag inte förstår lagen vilket då blir lite parodiskt när det var du som inte förstod den. Men jag är inte ute efter att älta detta, eller som dig driva med att du hade fel så om inte du vill så kanske bara kan konstatera att vi alla har fel i ibland, i detta fallet var det du. Imorgon är det jag.

Ni verkar alla ha för mycket fritid, kan ni inte komma hit o kratta upp mina löv istället så kan jag sitta inne och spela BF6 istället?

T TypRätt skrev:
Ni verkar alla ha för mycket fritid, kan ni inte komma hit o kratta upp mina löv istället så kan jag sitta inne och spela BF6 istället?
Fullt upp med att hoppa mellan COD och Byggahus här tyvärr ;)

P PHPersson skrev:
Fullt upp med att hoppa mellan COD
Cash On Delivery? Jag brukar använda kreditkort i stället. Ger mer tid till Byggahus!

P PHPersson skrev:
Fullt upp med att hoppa mellan COD och Byggahus här tyvärr ;)
CoD alltså?! Ja det förklarade ju en hel del… *letar efter blocka knappen* 😉

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.