90 797 läst ·
699 svar
91k läst
699 svar
Vad gör man när grannen har en 10m stor lönn och lika stor ek 1m bort
Helt OK, jag uttryckte mig klantigt. Du har rätt, löv är skräp om man slänger dom där de inte skall vara.P PHPersson skrev:Skall påminna dig...
Jag skrev:
"Frågan är såklart då om löv kan ses som nedskräpning men förmodligen."
Du svarade på det:
"Löv är inte nedskräpning. Löv är en del av naturen och inte "skräp"
Vilket vi nog kan vara överens om att det är fel och att löv kan ses som nedskräpning.
och i samma svar skrev du även över att du förstod nu varför jag inte förstår lagen vilket då blir lite parodiskt när det var du som inte förstod den. Men jag är inte ute efter att älta detta, eller som dig driva med att du hade fel så om inte du vill så kanske bara kan konstatera att vi alla har fel i ibland, i detta fallet var det du. Imorgon är det jag.
Poängen är att när de ramlar ner från grannens träd och lägger sig på din gräsmatta är inte grannen skyldig till nedskräpning.
Hade grannen spridit använda kondomer på din gräsmatta däremot...
Vi är helt överens... Måste ge dig beröm då istället, min erfarenhet är att ingen kan erkänna på forum som detta att man skrivit eller gjort fel. Stort av dig och min kritiska inställning försvann direkt.G gaidin skrev:
Jag gör fel hela tiden och har inga problem med att erkänna det, jag är vuxen och har inget behov av att hävda min person.P PHPersson skrev:
Jag överskattade bara förmågan av förståelse hos andra. 😆
Jag undrar om TS pratat med träden och bett dem fälla färre löv? Kanske över en fika.L llundberg skrev:
Ibland går det att diskutera fram en lösning.
Säg det till dessa grannar..Unikt namn skrev:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QMnQwP/kreta-grannfejd-bakom-masskjutning
Nu är det så att det inte var fel på rören, utan det är skarvarna i de rör som är nedlagda som felet finns. I skarvar brukar rötter kunna tränga sej in med åren, men det fattade väl inte du..Unikt namn skrev: