Alfredo Alfredo skrev:
Cash On Delivery? Jag brukar använda kreditkort i stället. Ger mer tid till Byggahus!
Nä Callofduty... är för gammal för det dock. Inte så många i min ålder som håller på med det. Kunde ju varit värre dock om jag spelade Battlefield ;)

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
CoD alltså?! Ja det förklarade ju en hel del… *letar efter blocka knappen* 😉
Hahaha, ja... hade samma tanke ;) Men än är det inte försent för dig att konvertera ;)

P PHPersson skrev:
Skall påminna dig...

Jag skrev:

"Frågan är såklart då om löv kan ses som nedskräpning men förmodligen."

Du svarade på det:

"Löv är inte nedskräpning. Löv är en del av naturen och inte "skräp"

Vilket vi nog kan vara överens om att det är fel och att löv kan ses som nedskräpning.

och i samma svar skrev du även över att du förstod nu varför jag inte förstår lagen vilket då blir lite parodiskt när det var du som inte förstod den. Men jag är inte ute efter att älta detta, eller som dig driva med att du hade fel så om inte du vill så kanske bara kan konstatera att vi alla har fel i ibland, i detta fallet var det du. Imorgon är det jag.
Helt OK, jag uttryckte mig klantigt. Du har rätt, löv är skräp om man slänger dom där de inte skall vara.

Poängen är att när de ramlar ner från grannens träd och lägger sig på din gräsmatta är inte grannen skyldig till nedskräpning.

Hade grannen spridit använda kondomer på din gräsmatta däremot...

T TypRätt skrev:
Ni verkar alla ha för mycket fritid, kan ni inte komma hit o kratta upp mina löv istället så kan jag sitta inne och spela BF6 istället?
Vafan, jag har precis påbörjat min 9 veckors semester efter att ha jobbat nästan fem månader i sträck så då blir det så. 🤣

G gaidin skrev:
Helt OK, jag uttryckte mig klantigt. Du har rätt, löv är skräp om man slänger dom där de inte skall vara.

Poängen är att när de ramlar ner från grannens träd och lägger sig på din gräsmatta är inte grannen skyldig till nedskräpning.

Hade grannen spridit använda kondomer på din gräsmatta däremot...
Vi är helt överens... Måste ge dig beröm då istället, min erfarenhet är att ingen kan erkänna på forum som detta att man skrivit eller gjort fel. Stort av dig och min kritiska inställning försvann direkt.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Vi är helt överens... Måste ge dig beröm då istället, min erfarenhet är att ingen kan erkänna på forum som detta att man skrivit eller gjort fel. Stort av dig och min kritiska inställning försvann direkt.
Jag gör fel hela tiden och har inga problem med att erkänna det, jag är vuxen och har inget behov av att hävda min person.

Jag överskattade bara förmågan av förståelse hos andra. 😆

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
L llundberg skrev:
Duh! Varför är det att de flesta svar på grannproblem är "har du pratat med grannen?"
Det är ju hur jävla självklart som helst att det har redan prövats och det ledde ingenvart. Hur tänker folk egentligen?
Jag undrar om TS pratat med träden och bett dem fälla färre löv? Kanske över en fika.
Ibland går det att diskutera fram en lösning.

• Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
T TypRätt skrev:
Säg det till dessa grannar..
[länk]
Om de bara pratat med sina lövträd skulle de där 2000 skotten inte behövt avfyras.

Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag undrar om TS pratat med träden och bett dem fälla färre löv?
Får man kliva in och prata med grannens träd?

Unikt namn
F fribygg skrev:
Så länge man inte klappar till grannens häck på vägen dit ska det vara lugnt.

Kanske över en fika.
Sprit till träd ägaren) , eller nått annat starkt( till träden) är nog att föredra.

Att klappa till häcken är väl annars en utmärkt ide?

F fribygg skrev:
Skriv ett brev! Fast det är stor risk att trädet blir förbannat om det får se papper.

Är dina avloppsrör sönder så att rötter kan tränga in, så är det dags att ersätta dessa snarare än att rensa bort det som växer inuti?
Nu är det så att det inte var fel på rören, utan det är skarvarna i de rör som är nedlagda som felet finns. I skarvar brukar rötter kunna tränga sej in med åren, men det fattade väl inte du..

Alfredo Alfredo skrev:
Skriv ett brev!
Är inte en bok lämpligare om det handlar om kommunikation med lövträd?

• Haha
Solvide och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.