28 144 läst ·
58 svar
28k läst
58 svar
Vad gör jag åt detta hemska lustiga huset-kakel?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Skriv att det är arkitektritat 
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Morsan har ett än värre badrum med alla plattor på 45 grader.
Protte
Protte
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
ring försäkringsbolaget. du har väl drulle försäkring? kakel felsatt...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Snyggt ju!! GörcooltR roniish skrev:[länk]
Vad gör jag åt detta snurriga badrum? Jag blir yr i huvet varje gång jag kliver in. Ska inte ens tala om hur yr man blir efter ett par glas...
Att kakla om är inte ett alternativ. Det kostar helt enkelt för mycket att kakla om hela badrummet. Jag är skapligt händig själv, men jag är inte villig att slita ner kommod, dusch och allting därtill för att kakla om.
Vad kan jag göra istället? Jag funderade på kakeldekor, men vad jag kan hitta är det till för att sättas ovanpå de befintliga kakelplattorna, och då det blir det ju fortfarande lika snett...
Tankar/idéer som är inte lika kostsamma som att kakla om hela badrummet?
Usch - får ont i huvudet av bilden och då kan misstänka hur det är att piss där.
Gör en fondvägg genom att limma på laminat golv (eller trä men laminat är bättre ur fukt-perspektiv)
Gör en fondvägg genom att limma på laminat golv (eller trä men laminat är bättre ur fukt-perspektiv)
TBiffkrull skrev:
tack för info! Du verkar ha koll, så kanske kan fråga- är Beton cire samma som vaxad betong och fixar en någorlunda händig kvinna att applicera till ett rimligt pris?Biffkrull skrev:
Klicka här för att svara