P
Jag tycker det är fint :) Unikt, annorlunda och välgjort.

• Gilla
kebab och 5 till
  • Laddar…
Om det finns några stora affischer som man kunde hänga rätt, så det täcker större delen väggen, eller måla helt enkelt ett (t.ex. Natur-) motiv på hela väggen, så man tittar på motivet o inte på fogarna. Eventuellt lägga på ett fototapet och lacka över med båtlack, en sådan skulle dessutom vidga perspektiven också i det trånga utrymmet, vad jag menar, ett exempel: http://www.photowall.se/photo-wallpaper/pier-on-hadeland

Typiskt dolt fel

• Gilla
Enolf och 9 till
  • Laddar…
E episcopus skrev:
Det ni behöver göra är att ordna någon typ av bård som tar överhand och dödar illussionen.
Japp, gärna i 20 graders vinkel åt andra hållet. ;)

Kolla om våtskiktet är rätt utfört och kakla om utanpå detta vansinnesarbete som han var på fyllan gjort

K
Ha ha! Skitbra, gillar det! Keep it.

• Gilla
kebab och 1 till
  • Laddar…
Lurade Lurade skrev:
kakla om utanpå detta vansinnesarbete som han var på fyllan gjort
Knappast att den kakelsättaren varit påverkad av något. Inte det lättaste att få till hörn som skall passas in med snedkapad kakel. Här har ett proffs gjort arbetet, som kunden ville ha det.

• Gilla
klaskarlsson och 5 till
  • Laddar…
Låt det vara! Roligt och annorlunda, borde locka köpare! (Eller är det bara jag som är konstig...?)

• Gilla
kebab och 3 till
  • Laddar…
Grymt imponerad av hantverket! Tror tyvärr att det påverkar värdet negativt, men ibland får man ta en smäll för konsten. :cool:

• Gilla
kebab och 3 till
  • Laddar…
Om du kan leva med att rummet krymper en aning, kan du kakla över. Fix fäster ordentligt på rent kakel, och så slipper du jobbet att ta bort det gamla.

M michel66 skrev:
hej(skriver ifran frankrike med fransk tangentbord...........)
Om du skriver ett trema ¨ före o eller O respektive a eller A så får du ö eller Ö respektive ä eller Ä. För att få å håller du ner Alt och skriver 134 på numeriska tangenterna till höger på tangentbordet motsvarande kod för Å är Alt 143. (Du kan använda ASCII-koderna för Öö och Ää också men trematecknet är enklare och det finns på AZERTY-tangentborden.)

Har bott i Frankrike...

• Gilla
Fifth Avenue
  • Laddar…
F
Jag kanske är ensam om denna åsikt, men jag tycker det ser coolt ut !

Ser gärna att det läggs upp mer bilder.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
P
Om tätskiktet är ok. Beton cire? Någon med erfarenhet?

Bara måla kaklet skulle ju som någon redan sagt inte direkt göra någon skillnad. Däremot skulle nog jag, för min del, överväga att applicera 'vaxad betong' i en avvikande nyans på enbart den väggen. Det används ganska mycket i CH där jag bor men jag har förstått att man hittar det även i Sverige.
Det är en massa man kör på med bredspackel och sedan 'vaxar' när det torkat.
Avpassat även för våtrum, kolla med en duktig bygghandel.

Materialet, t ex :
Créatina ?

Jag hittade ingen appliceringsvideo på svenska, men bilderna förstås ju på alla språk;

Man kan också tänka sig 'tadelakt', men det kräver lite mer av sin man, enär det är lite svårare att jobba med;

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.