Är inte så munter… anlitade hantverkare för golvläggning.. och blev detta resultat.. hur gör jag för att täcka hålen

• Golv med hål runt rör, dålig golvläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Är inte så munter… anlitade hantverkare för golvläggning.. och blev detta resultat.. hur gör jag för att täcka hålen
Köper rörtäckbrickor (t ex vanliga i vit plast) som egentligen är ”för stora” i diameter mot sockeln och kapar dem raka på den sidan.

• Gilla
carinpeter och 10 till
  • Laddar…
J
H HJ-C skrev:
Köper rörtäckbrickor (t ex vanliga i vit plast) som egentligen är ”för stora” i diameter mot sockeln och kapar dem raka på den sidan.
Ja jag vet inte riktigt vad trådis har för förväntningar på en golvläggare i det här fallet 🤷

• Gilla
Snikkarn och 2 till
  • Laddar…
J Jorel03 skrev:
Ja jag vet inte riktigt vad trådis har för förväntningar på en golvläggare i det här fallet 🤷
Perfektion,,

• Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Perfektion,,
Hur skulle det gå till, menar du?
Du har fått det så bra det kan bli. Förutom brickorna, då.

• Gilla
LoudInc och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Hur skulle det gå till, menar du?
Du har fått det så bra det kan bli. Förutom brickorna, då.
Nä det där är inte så bra det kan bli utan en latmans arbete.
Så här görs hålen korrekt.
En illustration visar korrekt borrning av hål i trä, med händer som använder ett verktyg för exakt arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Luddis_1 och 11 till
  • Laddar…
Vad vill du ha för svar då? Du frågar hur du ska göra för att "täcka hålen", inte för att få dem ogjorda. Det normala är ju rörtäckbrickor (även om det säkert kan vara svårt att lista ut vad dessa gör baserat på namnet), men det dög inte som svar?

H HJ-C skrev:
Vad vill du ha för svar då? Du frågar hur du ska göra för att "täcka hålen", inte för att få dem ogjorda. Det normala är ju rörtäckbrickor (även om det säkert kan vara svårt att lista ut vad dessa gör baserat på namnet), men det dög inte som svar?
Det var ett perfekt svar utifrån det som golvläggaren levererade, men håller med ts at det kunde ha gjorts bättre.

S Snorki London skrev:
Finns fler varianter som denna på amazon

https://amzn.eu/d/032bJCJN

• Gilla
BaltzarH
  • Laddar…
Spelar ingen roll hur golvet ser ut med den rördragningen…😉

• Gilla
  • Haha
13rätt och 5 till
  • Laddar…
Som professionell golvläggare i 23 år stänger jag generellt av och tömmer värmesystemet, kapar radiatorrören i höjd med undergolvet, lägger parketten( utan oproffsiga hål under elementen), fakturerar snabbt och hänvisar till en rörläggare om kunden händelsevis skulle ha problem med värmen.

• Haha
  • Gilla
Vvs montör och 10 till
  • Laddar…
RoTe
Jag har förvisso proffsigare uttag i golvet i min lgh så inga brickor men däremot en fet ring fogmassa i golvets färg (typ).

S Snorki London skrev:
Perfektion
Jag tror inte du vill betala för det... 😉

• Gilla
H96 och 1 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Jag tror inte du vill betala för det... 😉
Snark… alla ni är botar som försvarar fuskbygge!! Väldigt missnöjd och pga kommer ja inte kunna sälja lgh

• Haha
Urdell och 3 till
  • Laddar…
Vad är det för gärdsgård som kommer upp ur golvet?

Jag skulle 3D printat ut snygga täckbrickor som precis täcker med rak bakkant.

• Gilla
Cruzze
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.