12 550 läst ·
57 svar
13k läst
57 svar
Vad går att svetsa med denna gassvets?
Husägare
· Norra Roslagen
· 342 inlägg
Se bilagorna. Kom ihåg att denna modell har stora kontakter OKC-50 för strömkablarna.T turbo100 skrev:
Och du behöver en TIG kabel med manuell gaskran. Ingen magnetventil i svetsen eller avtryckare på TIG-handtaget. Men den har Lift-TIG som är OK att tända med till skillnad mot skraptändning på många andra billiga MMA/TIG maskiner
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
japp temnino skrev:
https://shop.humle.se/utrustning/kopplingar/gangade/weld-b-gone-rostfri-12-ganganino skrev:
ser det som temporär lösning..
Hej och tack.P poba53 skrev:Se bilagorna. Kom ihåg att denna modell har stora kontakter OKC-50 för strömkablarna.
Och du behöver en TIG kabel med manuell gaskran. Ingen magnetventil i svetsen eller avtryckare på TIG-handtaget. Men den har Lift-TIG som är OK att tända med till skillnad mot skraptändning på många andra billiga MMA/TIG maskiner
[bild] [bild]
Vad måste jag komplettera med för att få en fungerande TIG-svets?
Tydligen passar inte Julas TIG-brännare.
Är deras Stanly https://www.jula.se/catalog/verktyg...ets/invertersvetsar/tig-invertersvets-006193/ bättre köp?
Jag vill gärna ha en bra svets att lära mig använda och gärna en begagnad men jag lyckas inte hitta någon.
Esab på Jula känns OK men jag fattar inte vad jag måste köpa till och vad det kostar...
Hej,R Real-House skrev:
ser precis ut som det jag behöver - svetsade du denna med acetylen som du hade tillgåmg till?
I så fall borde väl svetsen jag länlade frå verktygsboden vara bra..
Hur skiljer sig gas-svets från hårdlödning med mapgas?
Styrka och hållfastighet?
Är det ena lättare än det andra?
Den här videon visar vad jag försöker göra..
vad är det för grej han har för att stansa ut hålet?
Verkar heta dimpling tool på engelska, men gissar att det verktyget måste vara exakt anpassat efte muffen som ska lödas, eller kan man använda muffen att pressa ut hålet tror ni?
(Lite OT från tråden så ursäkta det..)
Verkar heta dimpling tool på engelska, men gissar att det verktyget måste vara exakt anpassat efte muffen som ska lödas, eller kan man använda muffen att pressa ut hålet tror ni?
Husägare
· Norra Roslagen
· 342 inlägg
Den är lödd med acetylensvets. Map-brännare bör kunna utföra samma jobb. En sådan här lödning utförde jag med en bit lodpinne utan lod som jag virade runt nederdelen av muffen. Fluss penslade jag på anläggningsytan separat. Då håller muffen sig stabilt på plats och fogen blir utan kladd.T turbo100 skrev:
Du får testa!
Det är det enklaste sättet. Kör du förfluxad pinne får du göra på klassiskt vis.
Du säger att du bor långt från Västra Götaland, vart bor du då?T turbo100 skrev:Den här videon visar vad jag försöker göra..
[media]vad är det för grej han har för att stansa ut hålet?
Klicka här för att svara