41 610 läst ·
103 svar
42k läst
103 svar
Vad gäller vid tvistemål mellan grannar
Försök inte förstå dem, de får bekräftelse varje gång ni reagerar.G Gerbilen skrev:Problemet är ju med deras dike att vi ska plocka upp de har gjort det medvetet gör att jävlas till o med lantmäteriet ville inte gå in o sätta tråd där vid tomtgräns eftersom de kan halka ner men nu har de tydligen gjort det själva o lappen tog dem ner efter 2 dagar insåg nog att de sköt sig i benet själva där!
Träna på att ignorera dem, låt dem inte bli en del av ert liv.
Du ska inte plocka upp någonting ur deras dike, det är inte ditt problem. Håll rent och snyggt på din sida, deras gropar är deras problem.G Gerbilen skrev:Problemet är ju med deras dike att vi ska plocka upp de har gjort det medvetet gör att jävlas till o med lantmäteriet ville inte gå in o sätta tråd där vid tomtgräns eftersom de kan halka ner men nu har de tydligen gjort det själva o lappen tog dem ner efter 2 dagar insåg nog att de sköt sig i benet själva där!
Vi får se hur det blir om vi går på slänten som lutar mot dem är vi rädda för att jorden rasar ner det brukar växa mycket brännässlor o ogräs som vi hittills har skött o rensat men nu vet vi inte hur det ens är möjligtS Smed242 skrev:
Just hittat en ny sida som jag själv tänker beställa från
https://getfdkaren.com/
Perfekt att ta på sig då man har att göra med vissa personer
Förutom det, skulle jag i TS fall anonymt anmäla gannarna till IMY samt till polisen om trackaserier.
Sen anmäla planket till kommunen som svartbygge.
samt att de troligen gjort hela pool & mur bygget utan marklov.
Och i övrigt bara ignorera. Så som sagts redan i tråden så ju mer man interagerar med dem ju mer bråk blir det.
https://getfdkaren.com/
Perfekt att ta på sig då man har att göra med vissa personer
Förutom det, skulle jag i TS fall anonymt anmäla gannarna till IMY samt till polisen om trackaserier.
Och i övrigt bara ignorera. Så som sagts redan i tråden så ju mer man interagerar med dem ju mer bråk blir det.
Passar i humortråden 😁😁M MrDizzy skrev:Förutom det, skulle jag i TS fall anonymt anmäla gannarna till IMY samt till polisen om trackaserier.
Kan ju vara så att de helt enkelt tror att de har rätt.
Så, ett försök att förklara att det är deras fel och deras problem att lösa hade jag gett de.
Förstår de inte och fortsätter efter det är det ju bara att ignorera dem samt anmäla deras bygge.
Så, ett försök att förklara att det är deras fel och deras problem att lösa hade jag gett de.
Förstår de inte och fortsätter efter det är det ju bara att ignorera dem samt anmäla deras bygge.
När man ställer en fråga på ett forum hjälper det mycket om man anstränger sig att sätta ut punkt, stor bokstav, och gärna läser igenom det man skrivit innan man klickar ”Skicka”. Det blir lättare att förstå vad som menas och man får bättre hjälp.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Tillägger: Grannens kameror får inte filma andras mark eller annan mark, t.ex. väg utanför din egen tomt utan tillstånd.S Smed242 skrev:När man laminerar arga lappen har man passerat gränsen för rimlighet för länge sen.
Jag hade bara ignorerat grannen helt. Det spelar ingen roll för dig om grannen har stödmur, dekorationsmur eller gräver ett hål till Kina, om de har skapat en miljö på sin tomt som inte håller så är det deras problem. Om det dessutom som du säger varit problem med att deras kameror övervakar dig så är det ytterligare bevis på att det här människor som inte förtjänar din tid och energi. Lägg den på något kul i stället.
Redigerat:
Vet detta hon har koll på oss när vi klipper på framsidan kommer hon från baksidan så antagligen är det likadant på framsidan,vi får inte trampa på hennes mark eller tappa ett löv där ,finns nog minst 5 kameror utplaceradeH HEM2121 skrev:
Betrakta henne som ett barn som gör uppror. Ignorera och var vänlig och käck tillbaka. Bekräfta inte att hennes beteende kanske berör er.
Vad ni än gör, gå inte i klinch eller argumentera med henne. Lev ert liv och låt grannen må dåligt.
Vad ni än gör, gå inte i klinch eller argumentera med henne. Lev ert liv och låt grannen må dåligt.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Gör hon övertramp med kamerorna ligger grannen risigt till. Denne granne verkar inte ha koll på vad som gäller, skyfflar grannen jord på er tomt så är det grannen som ska återställa, den grannen verkar inte ha koll och verkar heller inte må så bra, för den skull ska ni inte behöva lida.G Gerbilen skrev:
Redigerat: