B
du tänker så.
jag menar att du tänker på sig själva och kunden.
gör man det svart. så vill man mest tjäna pengar.

Tyresö
mycke_nu skrev:
Jag menade att betalaren inte gör något fel. :)
Hoppsan, då var det jag som missförstod.....Men nu håller jag med dej - det har du helt rätt i.

B
gör man arbetet vitt kan du ta ett dåligt jobb till domstol om du vill.
det svarta kan du inte göra så mycke med

B
egentligen gör båda fel.
säljaren av tjänsten och köparn som tar emot anbudet

byggare henke skrev:
gör man arbetet vitt kan du ta ett dåligt jobb till domstol om du vill.
det svarta kan du inte göra så mycke med
Problemet är att ingen vill, för att det vanligtvis kostar mer än det smakar. Jag rekommenderar dig förra säsongens avsnitt av "Fuskbyggarna". Dessutom ju större (borde vara 'seriösare') aktör du hamnar i konflikt med, desto mindre chans att få rätt.

Som köpare av en "svart" tjänst kan du ju räknas som arbetsgivare och skattemyndigheten kräva dig på arbetsgivaravgifter och avdragen skatt. Så helt riskfritt för kunden är det ju absolut inte.

B
kom inte med dom där jävla programmet. tar dom bort den där idioten martin timell. så ska jag titta på programmet.
en sån klåppare som martin timell är inte ens värd att ens bli kallad hobby snickare

Tyresö
cem77 skrev:
Som köpare av en "svart" tjänst kan du ju räknas som arbetsgivare och skattemyndigheten kräva dig på arbetsgivaravgifter och avdragen skatt. Så helt riskfritt för kunden är det ju absolut inte.
Det stämmer, det är likadant om man lejer in en hantverkare som förväntas ha F-skattsedel, men inte har det - då är man också arbetsgivare och får betala arbetsgivaravgifter, trots att jobbet var vitt och man betalde beloppet med moms.

Därför ska man alltid be företagaren visa upp sin F-skattsedel.

Tyresö
byggare henke skrev:
kom inte med dom där jävla programmet. tar dom bort den där idioten martin timell. så ska jag titta på programmet.
en sån klåppare som martin timell är inte ens värd att ens bli kallad hobby snickare
Hahaha, håller fullständigt med dej - hade inte kunnat uttrycka det bättre.

byggare henke skrev:
Jo, jag kommer med just det programmet eftersom det belyser ämnet vi talade om innan, inte programledarens personlighet. Varken Timell eller Lennart Ekdal har med saken att göra, och för övrigt har jag svårt att förstå din ilska och varför du kallar Timell för både det ena och det andra. Fokusera snarare på de drabbade familjerna och deras lagliga möjligheter att komma ur knipan.

isolde skrev:
Jo, jag kommer med just det programmet eftersom det belyser ämnet vi talade om innan, inte programledarens personlighet. Varken Timell eller Lennart Ekdal har med saken att göra, och för övrigt har jag svårt att förstå din ilska och varför du kallar Timell för både det ena och det andra. Fokusera snarare på de drabbade familjerna och deras lagliga möjligheter att komma ur knipan.
Det är väl just det som är problemet med det programet.....programformen är ju totalt usel för att hjälpa folk i den verklighet dom lever i, det går ut på att "konfrontera" en fuskbyggare och det görs på ett patetiskt sätt samt att Timell ska få visa sig som en redig good guy och fixar till (med ett inhyrt byggföretag) det som är fel....programformen är inte ett dugg inriktat på att hjälpa till i den bemärkelsen att kunden ska få ut sin rätt mot byggaren utan Timell med Ekdal i släptåg visar upp sig, klämmer ut en snyft snyft historia, visar upp felen plus ett antal andra grejer som inte har med "ärendet" att göra, mjäkar lite med byggaren och visar hur duktiga dom och TV4 är som kan rätta till ett fel. Går man på det där och tror att allt är guld och gröna skogar för de drabbade kunderna efter det så är man grymt naiv.

Det enda raka är att ha ett liknande program med Sverker och Aschberg!

Aldrig någon som reagerat på att Timell satt en firma i KK men jagar andra som satt firmor i KK???

Tyresö
isolde skrev:
Jag har också svårt att fokusera på något annat än Timell och Ekdal - deras sensationsjournalistik tar över hela programmet.

När Timell håller sej för munnen och spelar chockad samtigt som han säger: "Herre gud, det var det värsta jag sett". Då byter jag kanal - det är så patetiskt så jag orkar inte se skådespeleriet.

Det hade varit mer seriöst och mer underhållande om clownen Manne och apan Coco hade varit programledare i stället.

B
timell är en som skapar mycke jobb åt hantverkare.

tyvärr kan man välja fel företag. inte ens dom stora kan va säker på.
frågan kommer alltid finnas där vem klarar av mitt bygge/renovering

Tyresö
Glufsglufs skrev:
Aldrig någon som reagerat på att Timell satt en firma i KK men jagar andra som satt firmor i KK???
Jodå, jag har även i någon liknande tråd gjort ett inlägg om det, men det inlägget raderades av moderator Marlene.

Så det är väl bara att vänta tills ditt inlägg också raderas - ingen får ju kasta smuts på hela Sveriges "heliga kossa" - möjligtvis är han en mjölkkossa åt TV4, som kan mjölka ut ordentligt med pengar av annonsörerna när han spelar patetisk bygghjälte i deras kanal.

Tyresö skrev:
Jodå, jag har även i någon liknande tråd gjort ett inlägg om det, men det inlägget raderades av moderator Marlene.

Så det är väl bara att vänta tills ditt inlägg också raderas - ingen får ju kasta smuts på hela Sveriges "heliga kossa" - möjligtvis är han en mjölkkossa åt TV4, som kan mjölka ut ordentligt med pengar av annonsörerna när han spelar patetisk bygghjälte i deras kanal.
Hehe.....huggorm till middag idag? ;)d^_^b

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.