22 181 läst ·
108 svar
22k läst
108 svar
Vad får man för pengarna i Sverige?!
Dubai är väldigt osäkert när det gäller rättssäkerhet. Man måste vara extremt försiktig. Anmäler en dubaiti dig för myndigheterna så ligger du illa till. Han kanske blev sur för att din fru blev lite lullig på krogen eller du kysste din fru offentligt. Han kanske anmäler dig av ren illvilja, kanske för homosexualitet eller för att du använde droger (att det är ljug spelar ingen roll). Här gälle sharialagar. Kan bli dödsstraff. Du är en 2:a klassens invandrare och ingen riktig medborgare. Han känner någon i emiratledningen och vips är du dömd. Emiratets ledare kan ompröva varje mål och dela ut vilket straff de vill.Daggen84 skrev:
Knappast säkert.
Vart/Vilket område köpte du i och i vilken prisklass. Dvs. Vad fick du för pengarna om du har lust att berätta. Genuint intresseradEMIL Emil skrev:
Lite mer än att enbart fundera på utlandsflytt får jag till slut erkänna att jag har gjort.
Köpte t.ex en gammal semestervilla i Spanien som jag håller på att rusta upp ...
Nåväl.
På tal om kostnader för bostäder så är det ju inte enbart inköps och månadskostnader som är oproportionerligt höga i Sverige.
I norra Europa så är även hantverksarbete absurt dyrt. Sverige är fantastiskt om man är egenföretagande hantverkare. Då skulle jag nog inte ens överväga att flytta utomlands.
Som kund av hantverkstjänster är det bedrövligt.
I Spanien får man t.ex två duktiga hårt arbetande murare/alltiallohantverkare för mellan 100-150 euro per dag.
I norra europa får man lägga den summan bara för att en ska komma och titta på problemet/utmaningen.
Klicka här för att svara