J
13th Marine 13th Marine skrev:
Intressant lösning, är där inget som stoppar kontakten för att passa där? 🤔
Jo det är det, men jag har ingen aning om hur det såg ut på utsprungskortet… Sen är det ingen garanti för att det faktiskt funkar i längden för jag körde bara kylen i ngn minut. Har ett jäkla plockepinn framför mig att få ihop innan jag kan köra den lite längre 🤣
 
J Jo-han skrev:
Jo det är det, men jag har ingen aning om hur det såg ut på utsprungskortet… Sen är det ingen garanti för att det faktiskt funkar i längden för jag körde bara kylen i ngn minut. Har ett jäkla plockepinn framför mig att få ihop innan jag kan köra den lite längre 🤣
Ah, ja, de kan ju ha satt ditt ett snarlikt kort.

Men du menar att de bara lämnade dig så? Trots garantin?
 
J
13th Marine 13th Marine skrev:
Ah, ja, de kan ju ha satt ditt ett snarlikt kort.

Men du menar att de bara lämnade dig så? Trots garantin?
Long story men det byttes ut och mitt är det som de inte kunde laga… Nu har det rullat i 30minuter än så länge och verkar funka fint så… 🙏👍😅
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
J
Kan uppdatera att det är absolut inget fel på skåpet utan det går hur fint som helst och är temperaturstabilt. Pratade dessutom med en reparatör som bara skrattade och sa att ”det är klart att det funkar som det ska, OM man kopplar ihop det rätt”
 
J Jo-han skrev:
Kan uppdatera att det är absolut inget fel på skåpet utan det går hur fint som helst och är temperaturstabilt. Pratade dessutom med en reparatör som bara skrattade och sa att ”det är klart att det funkar som det ska, OM man kopplar ihop det rätt”
Gött!

Ja jo, att man kopplar rätt brukar underlätta 😅

Imponerande dåligt av serviceteknikern att bara koppla utan att veta vad som ska vara var, men tur för dig! ;)
 
MultiMan
13th Marine 13th Marine skrev:
Gött!

Ja jo, att man kopplar rätt brukar underlätta 😅

Imponerande dåligt av serviceteknikern att bara koppla utan att veta vad som ska vara var, men tur för dig! ;)
Ibland är det inte serviceteknikerns fel. Skulle byta motor i en tvättmaskin på garanti. Han beställde enligt artikelnummer som skulle vara. Enligt BSH kom rätt motor. Kontakten i maskinen passade inte ändå. Han ringde deras reservdelskundtjänst medan jag tittade på. De svarade att den ska passa, bara att skära bort plastbiten som gör att kontakten inte går i botten.

Sagt och gjort, han gjorde som Stockholmskontoret sa och slog sedan på strömmen. Det började ryka om motorn och den brann upp innan strömmen hann brytas. Blev onödigt dyrt för BSH, men lokala reparatören tjänade extra pengar på eländet. Jag var utan maskin i 10 dagar till, men det gjorde inte så mycket vid det tillfället.
 
  • Wow
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Ibland är det inte serviceteknikerns fel. Skulle byta motor i en tvättmaskin på garanti. Han beställde enligt artikelnummer som skulle vara. Enligt BSH kom rätt motor. Kontakten i maskinen passade inte ändå. Han ringde deras reservdelskundtjänst medan jag tittade på. De svarade att den ska passa, bara att skära bort plastbiten som gör att kontakten inte går i botten.

Sagt och gjort, han gjorde som Stockholmskontoret sa och slog sedan på strömmen. Det började ryka om motorn och den brann upp innan strömmen hann brytas. Blev onödigt dyrt för BSH, men lokala reparatören tjänade extra pengar på eländet. Jag var utan maskin i 10 dagar till, men det gjorde inte så mycket vid det tillfället.
Dåligt formulerat av mig, jag provar igen:
Dålig serviceorganisation som inte har koll på hur deras produkter ska kopplas. 😉
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.