2 923 läst ·
36 svar
3k läst
36 svar
Vad (eller är det..) är det för fel på kretskorten till min vinkyl
Jo det är det, men jag har ingen aning om hur det såg ut på utsprungskortet… Sen är det ingen garanti för att det faktiskt funkar i längden för jag körde bara kylen i ngn minut. Har ett jäkla plockepinn framför mig att få ihop innan jag kan köra den lite längre 🤣13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 361 inlägg
Ah, ja, de kan ju ha satt ditt ett snarlikt kort.J Jo-han skrev:
Men du menar att de bara lämnade dig så? Trots garantin?
Kan uppdatera att det är absolut inget fel på skåpet utan det går hur fint som helst och är temperaturstabilt. Pratade dessutom med en reparatör som bara skrattade och sa att ”det är klart att det funkar som det ska, OM man kopplar ihop det rätt”
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 361 inlägg
Gött!J Jo-han skrev:
Ja jo, att man kopplar rätt brukar underlätta 😅
Imponerande dåligt av serviceteknikern att bara koppla utan att veta vad som ska vara var, men tur för dig!
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Ibland är det inte serviceteknikerns fel. Skulle byta motor i en tvättmaskin på garanti. Han beställde enligt artikelnummer som skulle vara. Enligt BSH kom rätt motor. Kontakten i maskinen passade inte ändå. Han ringde deras reservdelskundtjänst medan jag tittade på. De svarade att den ska passa, bara att skära bort plastbiten som gör att kontakten inte går i botten.13th Marine skrev:
Sagt och gjort, han gjorde som Stockholmskontoret sa och slog sedan på strömmen. Det började ryka om motorn och den brann upp innan strömmen hann brytas. Blev onödigt dyrt för BSH, men lokala reparatören tjänade extra pengar på eländet. Jag var utan maskin i 10 dagar till, men det gjorde inte så mycket vid det tillfället.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 361 inlägg
Dåligt formulerat av mig, jag provar igen:MultiMan skrev:
Ibland är det inte serviceteknikerns fel. Skulle byta motor i en tvättmaskin på garanti. Han beställde enligt artikelnummer som skulle vara. Enligt BSH kom rätt motor. Kontakten i maskinen passade inte ändå. Han ringde deras reservdelskundtjänst medan jag tittade på. De svarade att den ska passa, bara att skära bort plastbiten som gör att kontakten inte går i botten.
Sagt och gjort, han gjorde som Stockholmskontoret sa och slog sedan på strömmen. Det började ryka om motorn och den brann upp innan strömmen hann brytas. Blev onödigt dyrt för BSH, men lokala reparatören tjänade extra pengar på eländet. Jag var utan maskin i 10 dagar till, men det gjorde inte så mycket vid det tillfället.
Dålig serviceorganisation som inte har koll på hur deras produkter ska kopplas. 😉
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är detta kolfilter eller behöver jag installera frånluft
Kök -
Servitut på brunn – ger detta grannen exklusiv rätt eller får vi också
Juridik -
Jordfelsbrytare eller ej, är det lämpligt att strunta i den?
El -
Såpa eller låta det vara?
Fritidshus -
Kan detta vara asbest eller vad för väv?
Färg, Måla & Tapetsera