1 422 091 läst ·
17 795 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 211 inlägg
Det sägs att många av vickningsrätterna var tänkta att kunna ätas stående med bara en gaffel på småtimmarna då man inte gärna dukade av matborden och dess förfriskade/utslagna gäster 
Därav bl.a varianterna av Pytt, Janssons frestelse mm. En Pelle var väl en råbiff/tigerbiff först innan den evolverade till helskuren biff.
Nu på krogarna så har man ju b.la ökat tärningarna till bitar mest för stekgradens skull.
Därav bl.a varianterna av Pytt, Janssons frestelse mm. En Pelle var väl en råbiff/tigerbiff först innan den evolverade till helskuren biff.
Nu på krogarna så har man ju b.la ökat tärningarna till bitar mest för stekgradens skull.
Husägare
· Österslöv
· 400 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 211 inlägg
Såhär ska thaimat tillagasH Husärlivet skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När det regnar är gatukök perfekt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Husägare
· Österslöv
· 400 inlägg
Till sommaren får det bli så
Tärnat kött är lite svårare att få att hålla ihop än malet. Råbiff ska malas två gånger enligt en del recept.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 211 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 211 inlägg
Också ett jävla otyg med de är färdigblandade råbiffarna. Man vill ju själv blanda
Man kan väl utgå från den klassiska "gamla" franska köket (Cuisine francaise och La haute cuisine) då de började skriva recept och kokböcker.

