1 422 029 läst ·
17 795 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jag fick lite halvonda ögat av kollegorna att jag dragit med dom till nå halvhipsterställe (skrivs med viss ironiT TowaTei skrev:Jag skulle nog säga att burgarna på Stigbergets Fot (och ofta även på andra Barrels-ställen) en bra dag är bättre än dagens flippinburgare. Det är lite svårt att jämför rakt av eftersom barrelsburgarna ofta är riktiga smakexplosioner med många tillbehör på medan Flippin kör lite renare grejer, men jag tycker att Barrels i regel och framförallt på Stigbergets Fot slår dagens Flippin (som för den skull inte är dåliga, men de har inte alls kvar deras gamla särställning)
Två kurstillfällen i början på nästa år om covid håller fred på sig, kanske får möjlighet att testa Flippin då.
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Inte dagens men morgondagens middag, rödvinsmarinerad rostbiff av älg.
Riktigt god blev den, det enda jag kan klaga på är för lite salt.
Tycker det är svårt att få till den där perfekta sältan, har legat i marinad sen onsdag.
Väger jag ihop salt, vatten osv så blir det väl salt även på typ 4.5% och tar man mindre så blir det för lite
Edit jag vet faktiskt inte vad det var för bit, kan varit ett lår eller om det faktiskt är rostbiffen
Riktigt god blev den, det enda jag kan klaga på är för lite salt.
Tycker det är svårt att få till den där perfekta sältan, har legat i marinad sen onsdag.
Väger jag ihop salt, vatten osv så blir det väl salt även på typ 4.5% och tar man mindre så blir det för lite
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit jag vet faktiskt inte vad det var för bit, kan varit ett lår eller om det faktiskt är rostbiffen
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg






