T TowaTei skrev:
Jag skulle nog säga att burgarna på Stigbergets Fot (och ofta även på andra Barrels-ställen) en bra dag är bättre än dagens flippinburgare. Det är lite svårt att jämför rakt av eftersom barrelsburgarna ofta är riktiga smakexplosioner med många tillbehör på medan Flippin kör lite renare grejer, men jag tycker att Barrels i regel och framförallt på Stigbergets Fot slår dagens Flippin (som för den skull inte är dåliga, men de har inte alls kvar deras gamla särställning)
Jag fick lite halvonda ögat av kollegorna att jag dragit med dom till nå halvhipsterställe (skrivs med viss ironi ;)) på Söder, men när de satte tänderna i burgarna var jag helt förlåten och blev nästan hjälteförklarad. :cool:
Två kurstillfällen i början på nästa år om covid håller fred på sig, kanske får möjlighet att testa Flippin då. (y)
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har inte orkat ta på mig knivskyddsvästen och åkt till söder. :) Så jag kan inte svara på den.
Du menar vi visste inte bättre och gav oss ut på djupt vatten?!
Vi höll på att springa ihop med Howlin Pelle från the Hives strax innan Stigbergets. :love:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Du menar vi visste inte bättre och gav oss ut på djupt vatten?!
Vi höll på att springa ihop med Howlin Pelle från the Hives strax innan Stigbergets. :love:
Du anar inte hur tur du har som inte blev perforerad av knivar :p
 
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du anar inte hur tur du har som inte blev perforerad av knivar :p
Måste man söder om Söder för att bli skjuten?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Måste man söder om Söder för att bli skjuten?
Japp, du tänker på Södertälje. Helt annan grej
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Japp, du tänker på Södertälje. Helt annan grej
Nej hujedamej då. Så långt skulle jag aldrig våga mig. Tankarna var nog snarare i globentrakten eller så...

Startar nu tidtagningen för att klocka hur snabbt någon rättar min "felstavning" ovan. :p
 
  • Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Lever, bacon och lyxade till med potatismos för ovanlighetens skull. Tallrik med lever, bacon, lingonsylt, inlagd gurka och potatismos.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Blodsoppen och 4 till
  • Laddar…
Pasta med parmesankyckling med soltorkade tomater och färsk basilika.
Lite extra svartpeppar och parmesan ovanpå.
Pasta med kyckling, soltorkade tomater och riven parmesan, kryddat med svartpeppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Inte dagens men morgondagens middag, rödvinsmarinerad rostbiff av älg.
Riktigt god blev den, det enda jag kan klaga på är för lite salt.
Tycker det är svårt att få till den där perfekta sältan, har legat i marinad sen onsdag.
Väger jag ihop salt, vatten osv så blir det väl salt även på typ 4.5% och tar man mindre så blir det för lite :D

Rödvinsmarinerad rostbiff av älg med en kryddig yta, skuren på mitten och visar rosa innanmäte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit jag vet faktiskt inte vad det var för bit, kan varit ett lår eller om det faktiskt är rostbiffen
 
  • Gilla
HM2020 och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Mycket kulinarisk upplevelse idag. Eldorados snabbnudlar framför datorn. Men jag har en kladdkaka i kylen iallafall. Självklart färdigköpt och med spraygrädde för att riktigt matcha middagen
 
  • Snabbnudlar från Eldorado vid en dator med tangentbord och en sockerfri dryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
fremax och 8 till
  • Laddar…
Ogräddad pizza med skinka och ost före bakning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pizza idag men glömde ta bild på det färdiga resultatet
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
P
Maxwells demon TotalControl skrev:
Det kan bara du avgöra.
Och du, och alla andra. Det är därför något meningslöst att börja tala om att en rätt är fel om den inte är lik "originalet". Det brukar dessutom finnas flera original när det gäller matlagning.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
M Mortsken skrev:
Lever, bacon och lyxade till med potatismos för ovanlighetens skull.[bild]
Oj vad gott. Måste köpa lever en dag
 
Kom över riktigt fin gåslever på hallen. Sjukt gott!

Vittallrik med gåslever, rostat bröd, fikonmarmelad, pistaschnötter och ett glas rödvin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Älgfärsbiffar, svampsås och potatismos
 
  • Två älgfärsbiffar med svampsås över potatismos i en djup tallrik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.