nino nino skrev:
Äter du keto/lchf?
Nja, jag äter väl rätt så keto/lchf/carnivore/paleo ish oftast. Speciellt om jag lagar maten.
Men lagar någon annan, så äter jag vad som helst. Så är väldigt långt ifrån strikt, så det slinker ner en hel del annat också.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Nja, jag äter väl rätt så keto/lchf/carnivore/paleo ish oftast. Speciellt om jag lagar maten.
Men lagar någon annan, så äter jag vad som helst. Så är väldigt långt ifrån strikt, så det slinker ner en hel del annat också.
Ok, tänkte prova strikt keto och se om man kan tappa nåt kilo...
Problemet för mig är att jag verkligen älskar pasta i alla former, smidigt när man kommer hem och är vrålhungrig gärna då snabbmakaroner, bacon ost ketchup... inte så bra kombo även om det är gott.

Får börja planera lite
 
nino nino skrev:
Ok, tänkte prova strikt keto och se om man kan tappa nåt kilo...
Problemet för mig är att jag verkligen älskar pasta i alla former, smidigt när man kommer hem och är vrålhungrig gärna då snabbmakaroner, bacon ost ketchup... inte så bra kombo även om det är gott.

Får börja planera lite
Ja, det är ju ett problem.
Värdelösa kolhydrater är ofta goda :)
 
Maskintok skrev:
strongt.. jag hade aldrig kunnat överge kött eller ägg mm..
Så det ska du ha en klapp för..
Även om jag håller mig till att äta av djur..
Har inte en aning om hur vegan mat smakar..

Är jag korrekt ute där eller heter det annat?
vegetariskt är väl vissa saker från djurriket?
Steker du rårakorna i olja blir det väl vegan? Med rårörda lingon kan det nog bli helt ok
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Har slutat äta kött, ägg och mölk och sånt från djurriket den många många år :) Ganska trevligt att numera kunna köpa färdigmat att plocka fram då man är för trött/sjuk för att laga något mer ordentligt... Men nu hamnar vi lite OT, kanske.
Vad menar du med numera?
Borde väl snarare göra det väldigt mycket svårare nu, då valmöjligheterna måste minskat kraftigt.
 
EddieHansson
M Mortsken skrev:
Vad menar du med numera?
Borde väl snarare göra det väldigt mycket svårare nu, då valmöjligheterna måste minskat kraftigt.
Jag jämförde med den första tiden jag blev vegan. Utbudet i affärer och restauranger är mycket bättre numera vilket jag är glad för.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Jag jämförde med den första tiden jag blev vegan. Utbudet i affärer och restauranger är mycket bättre numera vilket jag är glad för.
Aha, ja då är det klart en jätteskillnad.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Steker du rårakorna i olja blir det väl vegan? Med rårörda lingon kan det nog bli helt ok
steka rårakor i olja...
Nä nä.. den ska jag ju ha i sågen.. ;)
Nä här är det ister eller smör som gäller.. :crysmile:
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
EddieHansson
En tallrik med chilligryta, kokt potatis och bondbönor serverad på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Chilligryta med bondbönor och potatis ikväll (y)
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Jobbat sent så blev en uber eat från flippin

En cheeseburger från Flippin' Burgers förpackad i aluminiumfolie som levererats via Uber Eats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är ju alltid bäst på plats men faktiskt helt okej via uber
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jobbat sent så blev en uber eat från flippin

[bild]

Är ju alltid bäst på plats men faktiskt helt okej via uber
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jobbat sent så blev en uber eat från flippin

[bild]

Är ju alltid bäst på plats men faktiskt helt okej via uber
ser ut som något McDonalds spottat ut:rofl:
 
Maskintok skrev:
ser ut som något McDonalds spottat ut:rofl:
Haha flippin har bland de bästa burgarna i Sverige
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
står ju margarin inom tecken..
Vilken överraskning är det du avser?
Smör och margarin är olika saker men EddieHansson har förklarat vad han menade.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan tipsa om Biff Rydberg, pytt i panna på steroider.
Nja, det där är nån hemkörd variant, Biff Rydberg är tärnad oxfilé, inget annat
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Nja, det där är nån hemkörd variant, Biff Rydberg är tärnad oxfilé, inget annat
Den där är Tranans. Ett klassiskt ställe för svensk husman. Men håller nog med att vanligast man ser är tärnad. Men inte så viktigt. Då är det viktigare att Råbiff är tärnad och inte mald.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.