Idag fick det bli OSKALAD potatis till lunch :dizzy:

266770414_4522428481197396_2103760928565420372_n.png

LillaStyrbjörn leverera igen :love:
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
dilemma och 5 till
  • Laddar…
EddieHansson
Tokslut Tokslut skrev:
Idag fick det bli OSKALAD potatis till lunch :dizzy:

LillaStyrbjörn leverera igen :love:
Usch för skal på potatis :D
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Hasselbackspotatis, ryggbiff och örtgårdasås med lite skogschampinjoner blev jag sugen på idag... :thinking:

Ryggbiff med örtgårdasås och hasselbackspotatis garnerade med skogschampinjoner på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja just det, med skalet på av ren lathet :D
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
Mikael_L och 11 till
  • Laddar…
Blev en hamburgare
Hamburgare med smält ost i bröd och en sida av pommes frites.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halväten hamburgare på tallrik med söt-potatis pommes och flaska lemonad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Usch vad hungrig jag blir av att titta på alla bilderna! Dags att baka pizza nu :p
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Nygräddad pannkaka i stekpanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pannkakor te fru och barn. :D
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Grillklubbor från Citygross. Körda på 130 grader i 150 minuter. Rivna morötter och köpesås. Nöjd för att plockat första bästa i frysen. Och ett gott glas rött.
 
  • Grillade klubbor på tallrik med rivna morötter, köpesås och ett glas rött vin på ett vardagsrumsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Julskinka nr2 för i år klar!
 
  • Julskinka med knaperstekt svål på skärbräda bredvid kniven, med julprodukter i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
P
Maxwells demon TotalControl skrev:
Man kan väl utgå från den klassiska "gamla" franska köket (Cuisine francaise och La haute cuisine) då de började skriva recept och kokböcker.
Det kan man säkert? Blir det godast då?
 
P
Min fru gjorde fisksoppa till middagen.
Här är resterna.

Resterna av fisksoppa i en sliten kastrull med ett durkslag och en slev.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Såhär ska thaimat tillagas :p

[bild]

[bild]

När det regnar är gatukök perfekt!
[bild]
Du menar av andra än dig själv? Fair enough
 
P pmd skrev:
Det kan man säkert? Blir det godast då?
Det kan bara du avgöra.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jobbat sent så blev en uber eat från flippin

[bild]

Är ju alltid bäst på plats men faktiskt helt okej via uber
Hur står sig Stigbergets Fot burgarna mot Flippin?

Samtliga fyra personer i sällskapet var mycket nöjda då vi åter traskade ut på Götgatsbacken efter kvällsmaten i måndags.

Har denna bredvid sängen, men aldrig ätit på plats.
En bok med titeln "Flippin' Burgers" ligger på ett vitt bord med en bild av en hamburgare på omslaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
FredrikR FredrikR skrev:
Hur står sig Stigbergets Fot burgarna mot Flippin?
Jag skulle nog säga att burgarna på Stigbergets Fot (och ofta även på andra Barrels-ställen) en bra dag är bättre än dagens flippinburgare. Det är lite svårt att jämför rakt av eftersom barrelsburgarna ofta är riktiga smakexplosioner med många tillbehör på medan Flippin kör lite renare grejer, men jag tycker att Barrels i regel och framförallt på Stigbergets Fot slår dagens Flippin (som för den skull inte är dåliga, men de har inte alls kvar deras gamla särställning)
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hur står sig Stigbergets Fot burgarna mot Flippin?

Samtliga fyra personer i sällskapet var mycket nöjda då vi åter traskade ut på Götgatsbacken efter kvällsmaten i måndags.

Har denna bredvid sängen, men aldrig ätit på plats.
[bild]
Jag har inte orkat ta på mig knivskyddsvästen och åkt till söder. :) Så jag kan inte svara på den.
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.