1 422 858 läst ·
17 803 svar
1423k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jajemän rakt ner i kistan, där en öl redan väntargalento skrev:
Och lite senare när barnen sover.. Så har jag gjort frugans favorit...
tiramisu... fast på whisky... rödvin cask över hembakad sockerkaka.
handslungad grädde och en liten sprits med vanilj kräm... avslutar med 89% choklad flis..
Och smält choklad.. Som jag ringlar över.. Innan kakaon pudras...ovanpå..
Renoverare
· Stockholm
· 20 220 inlägg
Här blev det rostbiff av fransyskan. Enkelt serverat med lite ugnsrostade potatisar, köpe-bea och sallad till. Gott!
Sonen åt ordentligt eftersom köttet serverades ljummet. Kall mat är inte grejen för honom (om det inte är mjölk och flingor då)
Sonen åt ordentligt eftersom köttet serverades ljummet. Kall mat är inte grejen för honom (om det inte är mjölk och flingor då)
Redigerat:
Och morgonen efter kan man ta rostbiffen..Åsa Lund skrev:
Lite picklad gurka och en snabb potatissallad.. i baguetten.. Med till jobbet.
En grön paprika, ett äpple... typ Pink Lady..
silverlök.. svartpeppar, salt.
cream fraiche.. grädde..
en rejäl klick senap..
klart
eller skivad potatis, kokta torkade rödbetor..
Lite mozzarella.. spenatblad.. silverlök..
rostbiff... mumma
Gårdagens middag.
En kopia av Tropical Hot, som kanske några i Dalarna och Gävleborg ätit, finns på menyn på American Take Away. Saknades röd chili och gräddfilssåsen blev Ranchdip, tror Taco varit närmre originalet men den fanns inte där jag handlade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En kopia av Tropical Hot, som kanske några i Dalarna och Gävleborg ätit, finns på menyn på American Take Away. Saknades röd chili och gräddfilssåsen blev Ranchdip, tror Taco varit närmre originalet men den fanns inte där jag handlade.
Vad äter du på ett dygn och hur tänker du för att hålla vikten?
Renoverare
· Stockholm
· 20 220 inlägg
Jag äter ingen frukost förutom på onsdagar då vi äter på kontoret. Sedan fastar jag två dagar i veckan 24 timmar så ingen lunch dessa dagar. 2 mil jogging i veckan.
Hyffsat smal med tanke på att jag äter ute lunch med vin 3 dagar i veckan och äter middag ute 3 till 5 dagar i veckan.
Hyffsat smal med tanke på att jag äter ute lunch med vin 3 dagar i veckan och äter middag ute 3 till 5 dagar i veckan.

