P
galento galento skrev:
Gött (y) eller som man säger här , det går rakt ned i pungen :cool:;);)
Jajemän rakt ner i kistan, där en öl redan väntar ;)..
Och lite senare när barnen sover.. Så har jag gjort frugans favorit...
tiramisu... fast på whisky... rödvin cask över hembakad sockerkaka. (y)
handslungad grädde och en liten sprits med vanilj kräm... avslutar med 89% choklad flis..
Och smält choklad.. Som jag ringlar över.. Innan kakaon pudras...ovanpå..
 
  • Älska
Åsa Lund
  • Laddar…
Maskintok skrev:
hemmagjord?
Nej denna är från kvarterskrogen. :)

Edit: men jag som tog in den på menyn
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej denna är från kvarterskrogen. :)

Edit: men jag som tog in den på menyn
Ah.. det var ju lite synd.. hade hoppats på hemmagjord, men va säkert god ändå
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
Mikael_L
Här blev det porterstek, på fransyska.
Porterstek på tallrik med potatis, morot, lingonsylt och sås, bredvid en kniv och gaffel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Här blev det rostbiff av fransyskan. Enkelt serverat med lite ugnsrostade potatisar, köpe-bea och sallad till. Gott!
Sonen åt ordentligt eftersom köttet serverades ljummet. Kall mat är inte grejen för honom (om det inte är mjölk och flingor då)
 
Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Här blev det rostbiff av fransyskan. Enkelt serverat med lite ugnsrostade potatisar, köpe-bea och sallad till. Gott!
Och morgonen efter kan man ta rostbiffen..
Lite picklad gurka och en snabb potatissallad.. i baguetten.. Med till jobbet.

En grön paprika, ett äpple... typ Pink Lady..
silverlök.. svartpeppar, salt.
cream fraiche.. grädde..
en rejäl klick senap..

klart:ok:

eller skivad potatis, kokta torkade rödbetor..
Lite mozzarella.. spenatblad.. silverlök..
rostbiff... mumma :ok::ok:
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Gårdagens middag.
Hemlagad pizza med köttfärs, ananas och ranchdip på en träskärbräda, inspirerad av Tropical Hot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En kopia av Tropical Hot, som kanske några i Dalarna och Gävleborg ätit, finns på menyn på American Take Away. Saknades röd chili och gräddfilssåsen blev Ranchdip, tror Taco varit närmre originalet men den fanns inte där jag handlade.
 
  • Gilla
galento och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Här blev det porterstek, på fransyska.
Skönt att se att du inte överdriver med grönsakerna! :rofl:
 
  • Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vanligt folk.
Wow…
 
S SueCia skrev:
Wow…
Kejsarn av Portugallien? :D
 
  • Gilla
SueCia
  • Laddar…
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Skönt att se att du inte överdriver med grönsakerna! :rofl:
Löken och morötterna kokade ju med, så de nyttigheterna har krupit in i köttet nu, ...tror jag.
 
Vad äter du på ett dygn och hur tänker du för att hålla vikten?
 
Vem?
 
Jag äter ingen frukost förutom på onsdagar då vi äter på kontoret. Sedan fastar jag två dagar i veckan 24 timmar så ingen lunch dessa dagar. 2 mil jogging i veckan.

Hyffsat smal med tanke på att jag äter ute lunch med vin 3 dagar i veckan och äter middag ute 3 till 5 dagar i veckan.
 
Åsa Lund
Har du ingen spis eller ugn där du bor? Eller gillar du bara inte att laga mat?
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.