1 422 826 läst ·
17 803 svar
1423k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
men va fan....
riven lök.. salt, svartpeppar.. lite vitpeppar..
socker, äggula, vitlök..
En grovmalen köttfärs..
blanda ner.. i med lite soja, riven potatis..
forma bollar.. pressa till..
stek i olja och smör..
ös rikligt..
hembakat bröd...
helst kall jästa.. bullar.
sallad, tomat, picklad lök.
inlagd skivad gurka..
en rejäl ostskiva på burgaren..
majo som stryks på brödet..
Sedan en god senap.
montera och lägg upp hemgjorda grova strips.. koka stränglarna i ca 2 min..
sedan fritera i kastrull på 180 grader...
tills de fått färg.. salta, lite olja.
servera med en öl eller vin.. Eller en läsk..
Det är burgare det...
något i påse.... nä..
riven lök.. salt, svartpeppar.. lite vitpeppar..
socker, äggula, vitlök..
En grovmalen köttfärs..
blanda ner.. i med lite soja, riven potatis..
forma bollar.. pressa till..
stek i olja och smör..
ös rikligt..
hembakat bröd...
helst kall jästa.. bullar.
sallad, tomat, picklad lök.
inlagd skivad gurka..
en rejäl ostskiva på burgaren..
majo som stryks på brödet..
Sedan en god senap.
montera och lägg upp hemgjorda grova strips.. koka stränglarna i ca 2 min..
sedan fritera i kastrull på 180 grader...
tills de fått färg.. salta, lite olja.
servera med en öl eller vin.. Eller en läsk..
Det är burgare det...
något i påse.... nä..
Maskintok skrev:men va fan....
riven lök.. salt, svartpeppar.. lite vitpeppar..
socker, äggula, vitlök..
En grovmalen köttfärs..
blanda ner.. i med lite soja, riven potatis..
forma bollar.. pressa till..
stek i olja och smör..
ös rikligt..
hembakat bröd...
helst kall jästa.. bullar.
sallad, tomat, picklad lök.
inlagd skivad gurka..
en rejäl ostskiva på burgaren..
majo som stryks på brödet..
Sedan en god senap.
montera och lägg upp hemgjorda grova strips.. koka stränglarna i ca 2 min..
sedan fritera i kastrull på 180 grader...
tills de fått färg.. salta, lite olja.
servera med en öl eller vin.. Eller en läsk..
Det är burgare det...
något i påse.... nä..![]()
Det där blev ju pannbiff
Jag använder bara köttfärs, salt och vitpeppar till mina burgare, någon gång lite sambal oelek
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Låter bra, förutom att jag föredrar ren köttfärs (ekologisk från butiken eftersom det inte finns någon hamburgerbonde i närheten av där jag bor). Inga tillsatser som potatis, salt eller peppar.Maskintok skrev:men va fan....
riven lök.. salt, svartpeppar.. lite vitpeppar..
socker, äggula, vitlök..
En grovmalen köttfärs..
blanda ner.. i med lite soja, riven potatis..
forma bollar.. pressa till..
stek i olja och smör..
ös rikligt..
hembakat bröd...
helst kall jästa.. bullar.
sallad, tomat, picklad lök.
inlagd skivad gurka..
en rejäl ostskiva på burgaren..
majo som stryks på brödet..
Sedan en god senap.
montera och lägg upp hemgjorda grova strips.. koka stränglarna i ca 2 min..
sedan fritera i kastrull på 180 grader...
tills de fått färg.. salta, lite olja.
servera med en öl eller vin.. Eller en läsk..
Det är burgare det...
något i påse.... nä..![]()
Senapen bredes på underbrödet och majonnäsen ska helst vara av srirachatyp.
I övrigt får du godkänt.
Vill minnas att Flippin Burger använder Väddös burgarcheddar, börja med att köp ett sådant paket och du är uppe i en ljummenburgare, lägg där till resten och man inser att Flippins burgare kanske inte är så dyra 
https://www.coop.se/handla/varor/ost/palaggsost/cheddar/svensk-burgarcheddar-eko-7350054201407
Och nan får väl även applådera de få restauranger som köper inhämska råvaror idag
https://www.coop.se/handla/varor/ost/palaggsost/cheddar/svensk-burgarcheddar-eko-7350054201407
Och nan får väl även applådera de få restauranger som köper inhämska råvaror idag
Tänkte ut en god burgare som skulle kunna passa de flesta..P pmd skrev:
En burgare från McDonalds eller max.. den kan lika gärna vara gratis... Och påsen att göra biogas av dem följer ju med
Jag har ännu en liten dröm om en liten burgar/pizza bod.. För att kunna servera hemgjord mat... Men men..
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
