P
men va fan....

riven lök.. salt, svartpeppar.. lite vitpeppar..
socker, äggula, vitlök..

En grovmalen köttfärs..
blanda ner.. i med lite soja, riven potatis..
forma bollar.. pressa till..

stek i olja och smör..
ös rikligt..
hembakat bröd...
helst kall jästa.. bullar.
sallad, tomat, picklad lök.
inlagd skivad gurka..
en rejäl ostskiva på burgaren..

majo som stryks på brödet..
Sedan en god senap.
montera och lägg upp hemgjorda grova strips.. koka stränglarna i ca 2 min..
sedan fritera i kastrull på 180 grader...
tills de fått färg.. salta, lite olja.

servera med en öl eller vin.. Eller en läsk..

Det är burgare det...
något i påse.... nä.. ;)
 
  • Gilla
Hus tomte och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast Flippin burger är inte Tronken direkt. Vad kostar en Big mac idag? 50 kronor?
35 kr nu på kampanj.
4,75 kr vid Sverigepremiären 1973.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast Flippin burger är inte Tronken direkt. Vad kostar en Big mac idag? 50 kronor?
Flippin :ok:
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maskintok skrev:
men va fan....

riven lök.. salt, svartpeppar.. lite vitpeppar..
socker, äggula, vitlök..

En grovmalen köttfärs..
blanda ner.. i med lite soja, riven potatis..
forma bollar.. pressa till..

stek i olja och smör..
ös rikligt..
hembakat bröd...
helst kall jästa.. bullar.
sallad, tomat, picklad lök.
inlagd skivad gurka..
en rejäl ostskiva på burgaren..

majo som stryks på brödet..
Sedan en god senap.
montera och lägg upp hemgjorda grova strips.. koka stränglarna i ca 2 min..
sedan fritera i kastrull på 180 grader...
tills de fått färg.. salta, lite olja.

servera med en öl eller vin.. Eller en läsk..

Det är burgare det...
något i påse.... nä.. ;)

Det där blev ju pannbiff :)
Jag använder bara köttfärs, salt och vitpeppar till mina burgare, någon gång lite sambal oelek
 
  • Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Grillat...
Korv med bröd, för att vara mer exakt.
Stannade dock till på vägen hem och inhandlade en förpackning räksallad.

Lättlagat. (y)
 
  • Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilken söt liten påse man får

[bild]
Fan vad man måste känna sig lurad. En burgare för 120 spänn. Patetiskt
 
  • Haha
1
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Fan vad man måste känna sig lurad. En burgare för 120 spänn. Patetiskt
Det är Uber eatspris, 110 spänn kostar den på restaurangen. 110 spänn för en av Sveriges bästa burgare är inget överpris.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är Uber eatspris, 110 spänn kostar den på restaurangen. 110 spänn för en av Sveriges bästa burgare är inget överpris.
Och den levereras i en påse..?
Nä nä... till och med min burgare här är bättre.. jag lovar... Den är utan påse..
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Om jag kommer på en burgare, kan jag sen anlita dig för att byta framhjulsslager på bilen, jag är såå less att meka ...
 
  • Gilla
goodzie och 1 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Om jag kommer på en burgare, kan jag sen anlita dig för att byta framhjulsslager på bilen, jag är såå less att meka ...
Du är välkommen.. (y)
Men du, ingen burgare i påse.. jag får dåliga vibbar av mat i påse... :crysmile::crysmile:
det påminner om matavfallspåsen.. :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast Flippin burger är inte Tronken direkt. Vad kostar en Big mac idag? 50 kronor?
Vi ska väl jämföra med en enkel ostburgare?
2 kr på den tiden jag refererade till motsvarar ungefär 15 kr idag.
 
P
Maskintok skrev:
men va fan....

riven lök.. salt, svartpeppar.. lite vitpeppar..
socker, äggula, vitlök..

En grovmalen köttfärs..
blanda ner.. i med lite soja, riven potatis..
forma bollar.. pressa till..

stek i olja och smör..
ös rikligt..
hembakat bröd...
helst kall jästa.. bullar.
sallad, tomat, picklad lök.
inlagd skivad gurka..
en rejäl ostskiva på burgaren..

majo som stryks på brödet..
Sedan en god senap.
montera och lägg upp hemgjorda grova strips.. koka stränglarna i ca 2 min..
sedan fritera i kastrull på 180 grader...
tills de fått färg.. salta, lite olja.

servera med en öl eller vin.. Eller en läsk..

Det är burgare det...
något i påse.... nä.. ;)
Låter bra, förutom att jag föredrar ren köttfärs (ekologisk från butiken eftersom det inte finns någon hamburgerbonde i närheten av där jag bor). Inga tillsatser som potatis, salt eller peppar.
Senapen bredes på underbrödet och majonnäsen ska helst vara av srirachatyp.

I övrigt får du godkänt. ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Låter bra, förutom att jag föredrar ren köttfärs (ekologisk från butiken eftersom det inte finns någon hamburgerbonde i närheten av där jag bor). Inga tillsatser som potatis, salt eller peppar.
Senapen bredes på underbrödet och majonnäsen ska helst vara av srirachatyp.

I övrigt får du godkänt. ;)
Tänkte ut en god burgare som skulle kunna passa de flesta..

En burgare från McDonalds eller max.. den kan lika gärna vara gratis... Och påsen att göra biogas av dem följer ju med;)

Jag har ännu en liten dröm om en liten burgar/pizza bod.. För att kunna servera hemgjord mat... Men men.. :thinking:
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vi ska väl jämföra med en enkel ostburgare?
2 kr på den tiden jag refererade till motsvarar ungefär 15 kr idag.
Den kostar väl runt där? Men fyfan. Vidrigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.