1 422 416 läst ·
17 799 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Testa detta receptMikael_L skrev:
https://www.koket.se/johan-jureskog...insbrasserade-oxkinder-med-tryffelpotatispure
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Jag mörar inte kanin, jag tog bilden innan jag började flå och ta ur. Misstänkte att de bilderna skulle ha lite svårare att accepteras här.AndersMalmgren skrev:
Ja det är ju det, en "gårdsbutik" ute på landet. Som gör egen fond men som vi "stadsbor" får åka ett par mil att köpa.Maskintok skrev:
Sen finns det ju gelatinblads fonder som saluhallar luras med. Men det är inget att ha.
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Kanin är ju mört och fint direkt. Men köper man från saluhall är det mörat. Jag vet dock inte hur stor skillnad det blir.Dalbotös skrev:
Det är ju såklart större skillnad på två veckors vakummörat nötkött och 8 veckors hängmörat
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
jag älskar sådan här matlagning..
av den lite lädret klassen.. Men inga krusseduller utan ren kärlek..
maten får verkligen vara maten..
visst jag gillar en tunn potatisgratäng med cream fraiche... persilja och lök.. Med en söndagsstek... Och kanske en gräddig sås..
Men jag är lika glad över en tallrik kokt potatis, stekt sill eller fläsk med löksås...
Eller varför inte korvgryta, med rotfrukter... Med grov senap till...
åh nu blev jag mer sugen...
av den lite lädret klassen.. Men inga krusseduller utan ren kärlek..
maten får verkligen vara maten..
visst jag gillar en tunn potatisgratäng med cream fraiche... persilja och lök.. Med en söndagsstek... Och kanske en gräddig sås..
Men jag är lika glad över en tallrik kokt potatis, stekt sill eller fläsk med löksås...
Eller varför inte korvgryta, med rotfrukter... Med grov senap till...
åh nu blev jag mer sugen...