P
Maskintok skrev:
fett, salt och peppar.. vad mer kan man begära? ;)
Kolhydrater? Det fick du visst rejält med också. ;)
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
handslungad grädde
Vad är slungad grädde?
 
P
Alfredo Alfredo skrev:
Skönt att se att du inte överdriver med grönsakerna! :rofl:
Potatis, morötter och lingon ser ju ut att vara ungefär hälften av rätten. ;)
 
P
P pmd skrev:
Vad är slungad grädde?
finare ord för handvispad.. Med ballongvisp
 
P pmd skrev:
Kolhydrater? Det fick du visst rejält med också. ;)
Kolhydrater? Ja bara de har rätt sort!

Övre delen visar olika bakverk med texten "BAD CARBS", nedre delen visar tre förgasare på en motor med "GOOD CARBS
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Myckling och 3 till
  • Laddar…
K Nils Andersson1 skrev:
Vad äter du på ett dygn och hur tänker du för att hålla vikten?
Jag svarar på den här, för jag tycker det är roligt :D

Äter mat jag tycker är hyfsat gott, kör 80/20-principen, så 80% ska vara riktigt bra mat ("nyttigt") 20% precis vad jag känner för..

Enda "kravet" är minst 120g protein per dag.

Äter ca 2500 kcal om dagen

Styrketränar tre dagar i veckan

(Kvinna, 30+, 160 cm, 57,5 kg)
 
  • Gilla
Marcussjogren och 3 till
  • Laddar…
P
jag svarar jag med då..

Man, 35+
älskar mat, öl, sprit, vin.. jobba.
hatar ordet motion.
rör gärna på mig men inte för nöjes skull.. om nu motion är ett nöje... :thinking:;)
183 cm/115 kg. 47 strl på skor.. kallas för marulken... Eller den storkäftade hulken.. ;)



äter allt utom banan.. bulgur.. välling..
fett, salt, kryddigt..
huvudsaken är att det är hemlagat. (y)
hemlagad mat är kärlek...
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
K Nils Andersson1 skrev:
hur tänker du för att hålla vikten?
Jag svarar väl jag med. Den håller sig uppe alldeles av sig själv utan större medvetna insatser från min sida. Förstår antagligen inte ens frågan.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
Vilken söt liten påse man får

Brun papperspåse med kvitto som visar en beställning av en enkel cheeseburgare från Flippin' Burgers.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Maskintok skrev:
vet inte att jag skrev att de endast innehöll krabba.. Men sanningen är att de innehåller lite eller ingen krabba alls beroende på vad för slamsor som tillkommit vid tillverkning..
Jag tror att de inte får säljas som ”Crab sticks” längde då de inte innehåller tillräckligt (läs ingen) krabba. Surimi sticks kallas de nu tror jag... lite som ”Dryck med ciderkaraktär” etc
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Jag tror att de inte får säljas som ”Crab sticks” längde då de inte innehåller tillräckligt (läs ingen) krabba. Surimi sticks kallas de nu tror jag... lite som ”Dryck med ciderkaraktär” etc
Ja det kanske är så..
Jag köper krabba men då från kontakt i Norge.. åkte ofta till hitra förr och fiskade..

seifile med lite ättika med kokt potatis och dill är så gott.. en bit smör som får flyta ut.. (y)
 
  • Gilla
Onsalakorven
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilken söt liten påse man får

[bild]
Pannkakor på spisen, en stekning och en hög med färdiga, på svart spishäll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hemma förkyld..
ungarna bjöd på en öl...
Och frågade snällt över pannkaka...
käkade en kompott till lunch av älgfärssås.. pasta och en söt sur burk onkle bens... China.. va fan det nu heter..
Lite vitlök.. (4 klyftor) svartpeppar..
passerade tomater... (tror jag gick om dem igår:crysmile::crysmile:)..
 
Jag håller diet nu några veckor. Bara mat en gång per dygn. Kl 1800 och då bara sallad, gul lök och fiskpinnar.
 
  • Wow
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilken söt liten påse man får

[bild]
Jag minns när hamburgarna kostade 2 kr på MacDonalds på Kungsgatan (Sthlm).
 
P pmd skrev:
Jag minns när hamburgarna kostade 2 kr på MacDonalds på Kungsgatan (Sthlm).
Fast Flippin burger är inte Tronken direkt. Vad kostar en Big mac idag? 50 kronor?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.