Düsseldorff
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi har en mattråd på messenger med några exkollegor. En som klagade på en bild jag tog någon gång för jag redan tagit en tugga. Efter det lade jag bara upp bilder som dessa :p

[bild]

[bild]

[bild]
Det är ändå godkända bilder för att vara "hemma hos". De signalerar på ett icke äckligt sätt att du har ätit en god middag, utan interna blödningar, rökhosta etc. Funder lite på exponeringen dock.
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det är ändå godkända bilder för att vara "hemma hos". De signalerar på ett icke äckligt sätt att du har ätit en god middag, utan interna blödningar, rökhosta etc. Funder lite på exponeringen dock.
Mobilkamera man har blivit bekväm, mitt gamla jag hade dragit fram systemkamera :)
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Storsockret
Sällan varken speciellt fin eller för den delen rimlig mat här hemma men det slinker ner ändå. Vanlig hederlig fulfärs 25/75 nöt/högrevs och ost från ica. Här var det åtminstone hamburgerbröd istället för munkar som det tenderar att kunna bli :D

lJtCOnI.jpg
 
  • Gilla
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
P
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Asså, det är ju god mat i denna tråd men varför är ni så fruktansvärt dåliga på att fotografera? Allt ser ju ut som skolmat. "Åh så gott!" Nej, det ser ut som kräks från någon med interna blödningar.

Lär er foto.
Nu har vi nyss lärt oss att inte vara som en rikemans nisse med saluhallar mm..
Och gör riktig mat från grunden...
ge oss lite tid så kanske det blir bilder som är mumsigare att glo på..
Men att visa upp en tallrik där man inte ätit rent är ju att pissa en hemlös i ansiktet...

Den med hyfs och uppfostran äter upp sin mat..
Eller som far brukar säga...
Jag äter hellre själv än att se mina barn svälta. ;)
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
P
Storsockret Storsockret skrev:
Sällan varken speciellt fin eller för den delen rimlig mat här hemma men det slinker ner ändå. Vanlig hederlig fulfärs 25/75 nöt/högrevs och ost från ica. Här var det åtminstone hamburgerbröd istället för munkar som det tenderar att kunna bli :D

[bild]
(y)ser god ut..
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vad använder ni övriga rödbetor till?
Ungsrostade tillsammans med andra rotsaker
 
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
P
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Funder lite på exponeringen dock.
Jag tycker att Malmgrens bilder ser korrekt exponerade ut.
 
Mikael_L
F fribygg skrev:
Ungsrostade tillsammans med andra rotsaker
Detta är den främsta användningen av rödbetor i detta hemmet.
Ibland smulas det över fetaost eller tunna chevreskivor, i slutet av baket.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Mamma försökte lura i mina två tonåringar varmrökt lax idag :sick:
Gick inget vidare för mamma. Räddningen före läggdags blev två snabba mackor för barnen
Äter era barn varmrökt lax med kall spenatsås och kokt potatis?
Japp...

Men hon är bara fem, så ung och oförstörd :crysmile:
 
  • Haha
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Igår då , blomkålssoppa, knaperstekt bacon, vitlöks krutonger, och en skvätt Franks chilisås

Blomkålssoppa med knaperstekt bacon, vitlökskrutonger och ett mönster av chilisås i en vit skål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Violina och 6 till
  • Laddar…
P
här blev det idag..
kokt hemodlad potatis med kokt korv.. Och pepparrotssås.. :ok:
blev inget kvar... När man legat ute i skitvädret och skruvat..
:seenoevil:
 
  • Gilla
galento och 4 till
  • Laddar…
Idag blir det den dekadenta kombon pommes, nötchorizo och rödvinssås. Tre stekta nötchorizos i en panna med skimrande rödvinssås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Älgfärsbiff, potatis och gräddig sås
 
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Lax fetaost grädde potatis till middag

Hemma så väntar en långbakad högrev i ugnen på ca 100grader, lite rödvin kryddor vitlök morot som den legat i får bli sås, men det är imorgon det
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Rester från i lördags, gratäng, grillat, sås och förhoppningsvis nån grönsak.
Vem vet det kanske är värt ett glas rött. :whistle:
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.