1 422 392 läst ·
17 798 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Ser god ut!Tokslut skrev:
Vi har sedan några år Burgarbussen som dyker upp i närområdet och säljer burgare till lunch eller på speciella evenemang.
Deras meny innehåller 3-4 olika varianter med förhållandevis få "toppingar".
Deras första kom tex. med risk för att jag minns fel, 2 puckar, ost, senap vid stekning, färsk gurka och stekt lök på, 200, 300 eller x antal hundra gram till, och succén var ett faktum.
Nu har menyn som sagt utökats något med tex "Skrällen" och "Gopnik" - den sistnämnda med dubbel ost, surkål, bacon, majonnäs med rödbetor och pepparrot - riktigt god och riktigt varm efter ca 10min resa tillbaka till jobbet och matplatsen.
Testa om ni får chansen.
idag vart det lite extra hektiskt vid spisen, brandlarmet gick efter vändning av andra köttbiten. Så fick prata med Secutitas samtidigt som jag vädrade huset och larmade av 2ggr eller vad det nu krävdes innan det sluta pipa.. = lite extra bränt på köttbiten. Vart näästan lika god som gårdagens 
Edit: provade ICA Selection bröd denna gång, det var nog lite bättre bröd, även lite mer hållbart och kollapsade inte riktigt lika mycket som Korvbrödsbagarens vid intag

Edit: provade ICA Selection bröd denna gång, det var nog lite bättre bröd, även lite mer hållbart och kollapsade inte riktigt lika mycket som Korvbrödsbagarens vid intag

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord pulled-beef på högrev med morötter och lök, till det stekta kulpotatis (såna man köper färdigkryddade), isbergssallad, paprika och Icas heta mango salsa
Perfekt middag "på tio minuter" (när man har köttet färdigt sen innan) och med välbalanserade makros för den som tränar
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
Ja! De äter allt som ställs på ett bord.. eller ligger på ett golv.. eller som de hittat någon annanstansÅsa Lund skrev:
Men så är de bara 5 & 6 år också.
det jävligaste är att man nästan måste ställa undan broccolin så de kan få ätit något annat också ;-)
Nåja - slut på skrytet, de är väldigt tacksamma på det sättet men utmanar på andra områden istället
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 866 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 866 inlägg
Cotte med rotfruktsgratäng och chimichurri.
Reverse sear på grillen.
Reverse sear på grillen.
Jag brukar googla "Carbonara utan grädde", typ, och det har gått så långt att jag börjar freestylea. 
Äggulor, typ 4st
100g riven Pecorino
Vispas ihop.
Koka pastan ~3min kortare än recept.
Stek bacon/pancetta/vad man nu lagar på, fiska upp det och ha i pastan. Spara nån dl pastavatten, rör i ägg & ostblandningen.
Peppra, rör runt, i med köttet, tillsätt lite av pastavattnet.
Typ
Äggulor, typ 4st
100g riven Pecorino
Vispas ihop.
Koka pastan ~3min kortare än recept.
Stek bacon/pancetta/vad man nu lagar på, fiska upp det och ha i pastan. Spara nån dl pastavatten, rör i ägg & ostblandningen.
Peppra, rör runt, i med köttet, tillsätt lite av pastavattnet.
Typ
Jag brukar googla "Carbonara utan grädde", typ, och det har gått så långt att jag börjar freestylea. 
Äggulor, typ 4st
100g riven Pecorino
Vispas ihop.
Koka pastan ~3min kortare än recept.
Stek bacon/pancetta/vad man nu lagar på, fiska upp det och ha i pastan. Spara nån dl pastavatten, rör i ägg & ostblandningen.
Peppra, rör runt, i med köttet, tillsätt lite av pastavattnet.
Typ
Äggulor, typ 4st
100g riven Pecorino
Vispas ihop.
Koka pastan ~3min kortare än recept.
Stek bacon/pancetta/vad man nu lagar på, fiska upp det och ha i pastan. Spara nån dl pastavatten, rör i ägg & ostblandningen.
Peppra, rör runt, i med köttet, tillsätt lite av pastavattnet.
Typ
Jag brukar googla "Carbonara utan grädde", typ, och det har gått så långt att jag börjar freestylea. 
Äggulor, typ 4st
100g riven Pecorino
Vispas ihop.
Koka pastan ~3min kortare än recept.
Stek bacon/pancetta/vad man nu lagar på, fiska upp det och ha i pastan. Spara nån dl pastavatten, rör i ägg & ostblandningen.
Peppra, rör runt, i med köttet, tillsätt lite av pastavattnet.
Typ
Äggulor, typ 4st
100g riven Pecorino
Vispas ihop.
Koka pastan ~3min kortare än recept.
Stek bacon/pancetta/vad man nu lagar på, fiska upp det och ha i pastan. Spara nån dl pastavatten, rör i ägg & ostblandningen.
Peppra, rör runt, i med köttet, tillsätt lite av pastavattnet.
Typ





