Tokslut Tokslut skrev:
Jag fick till en fin Högrevsburgare (Jureskogs Högrevsburgarfärs upp till 23% fett, siktade på 25-30% hehe) med Väddös burgarcheddar, Potato buns ( Korvbrödsbagarens ), Kaj P´s Sirrachamajonäs och saltgurka.
Säklass godaste smashburgaren jag fått till! Less is more :)

[bild]
Ser god ut!
Vi har sedan några år Burgarbussen som dyker upp i närområdet och säljer burgare till lunch eller på speciella evenemang.
Deras meny innehåller 3-4 olika varianter med förhållandevis få "toppingar".
Deras första kom tex. med risk för att jag minns fel, 2 puckar, ost, senap vid stekning, färsk gurka och stekt lök på, 200, 300 eller x antal hundra gram till, och succén var ett faktum.
Nu har menyn som sagt utökats något med tex "Skrällen" och "Gopnik" - den sistnämnda med dubbel ost, surkål, bacon, majonnäs med rödbetor och pepparrot - riktigt god och riktigt varm efter ca 10min resa tillbaka till jobbet och matplatsen.
Testa om ni får chansen. (y)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
idag vart det lite extra hektiskt vid spisen, brandlarmet gick efter vändning av andra köttbiten. Så fick prata med Secutitas samtidigt som jag vädrade huset och larmade av 2ggr eller vad det nu krävdes innan det sluta pipa.. = lite extra bränt på köttbiten. Vart näästan lika god som gårdagens :oops:

Edit: provade ICA Selection bröd denna gång, det var nog lite bättre bröd, även lite mer hållbart och kollapsade inte riktigt lika mycket som Korvbrödsbagarens vid intag

255312939_853681305295118_5616237821903518578_n.png
 
  • Gilla
Hus tomte och 5 till
  • Laddar…
Pulled-beef med morötter och lök, kulpotatis, isbergssallad, paprika och mango salsa på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagjord pulled-beef på högrev med morötter och lök, till det stekta kulpotatis (såna man köper färdigkryddade), isbergssallad, paprika och Icas heta mango salsa

Perfekt middag "på tio minuter" (när man har köttet färdigt sen innan) och med välbalanserade makros för den som tränar :strong:
 
  • Gilla
Hus tomte och 5 till
  • Laddar…
M
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Mamma försökte lura i mina två tonåringar varmrökt lax idag :sick:
Gick inget vidare för mamma. Räddningen före läggdags blev två snabba mackor för barnen
Äter era barn varmrökt lax med kall spenatsås och kokt potatis?
Ja! De äter allt som ställs på ett bord.. eller ligger på ett golv.. eller som de hittat någon annanstans :D
Men så är de bara 5 & 6 år också.

det jävligaste är att man nästan måste ställa undan broccolin så de kan få ätit något annat också ;-)

Nåja - slut på skrytet, de är väldigt tacksamma på det sättet men utmanar på andra områden istället :)
 
  • Haha
  • Gilla
Tummenmittihanden80 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Små barn, små bekymmer... :cool:
 
  • Gilla
  • Ledsen
fribygg och 3 till
  • Laddar…
M
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Små barn, små bekymmer... :cool:
lever kvar i villfarelsen att det kommer hålla i sig livet ut! ;)
 
  • Gilla
  • Älska
nino och 1 till
  • Laddar…
K
Cotte med rotfruktsgratäng och chimichurri.
Reverse sear på grillen.
 
  • Rå Côte de boeuf med saltkorn på ytan, redo att grillas, på en ljus bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grillad cotte med skarpa grillränder ligger på folie, redo för servering med tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grillad cotte skuren i skivor på en skärbräda bredvid en kniv, perfekt tillagad med rosa centrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Cotte grillas på en grill över glödande kol med metoden reverse sear.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats och 11 till
  • Laddar…
Middag och middag, här kommer ett foto på min farsdags present.
Ny stekpanna med höga kanter på ett träbord framför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Panna med höga kanter, nu ska det göras mer Carbonara. :cool:
 
  • Gilla
Hus tomte och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Middag och middag, här kommer ett foto på min farsdags present.
[bild]

Panna med höga kanter, nu ska det göras mer Carbonara. :cool:
Har du ett recept att dela med dig av?
 
Jag brukar googla "Carbonara utan grädde", typ, och det har gått så långt att jag börjar freestylea. ;)
Äggulor, typ 4st
100g riven Pecorino
Vispas ihop.
Koka pastan ~3min kortare än recept.
Stek bacon/pancetta/vad man nu lagar på, fiska upp det och ha i pastan. Spara nån dl pastavatten, rör i ägg & ostblandningen.
Peppra, rör runt, i med köttet, tillsätt lite av pastavattnet.

Typ:cool:
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Jag brukar googla "Carbonara utan grädde", typ, och det har gått så långt att jag börjar freestylea. ;)
Äggulor, typ 4st
100g riven Pecorino
Vispas ihop.
Koka pastan ~3min kortare än recept.
Stek bacon/pancetta/vad man nu lagar på, fiska upp det och ha i pastan. Spara nån dl pastavatten, rör i ägg & ostblandningen.
Peppra, rör runt, i med köttet, tillsätt lite av pastavattnet.

Typ:cool:
 
  • Gilla
raveper
  • Laddar…
Jag brukar googla "Carbonara utan grädde", typ, och det har gått så långt att jag börjar freestylea. ;)
Äggulor, typ 4st
100g riven Pecorino
Vispas ihop.
Koka pastan ~3min kortare än recept.
Stek bacon/pancetta/vad man nu lagar på, fiska upp det och ha i pastan. Spara nån dl pastavatten, rör i ägg & ostblandningen.
Peppra, rör runt, i med köttet, tillsätt lite av pastavattnet.

Typ:cool:
 
  • Gilla
raveper
  • Laddar…
Ops, sorry, ser att SJs wifi fick mig att trippelposta. :rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Så, 12 ägg och 300 gram Pecorino. Är det ett uppfattat? :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
ivp och 7 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Så, 12 ägg och 300 gram Pecorino. Är det ett uppfattat? :crysmile:
Japp, om du har ett fotbollslag att utfodra! ;)
 
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.