Åsa Lund
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P
älgfärssås med pasta och ett glas rött..
american dream. (y)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Här har vi legat pall med vinterkräksjukan så idag fick sonen googla "skonkost efter maginfluensa".
Kvällsmaten blev därför morotssoppa, riktigt gott!
[länk]
satan.. Inte kul..
knäckebröd med kall kokt potatis.. lite svartpeppar och salt..
Är en god start efter dålig näring..
Även hemgjort potatismos med en liten klick smör... Som får rinna ut från ovanpå..
Och pocherad fisk..
ej stekt..

många tror även att ägg är aj aj..
Men pocherat ägg ovanpå en klick mos.. är som kärlek för magen..

Krya på er.. (y):heart:
 
  • Älska
Åsa Lund
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Sällan varken speciellt fin eller för den delen rimlig mat här hemma men det slinker ner ändå. Vanlig hederlig fulfärs 25/75 nöt/högrevs och ost från ica. Här var det åtminstone hamburgerbröd istället för munkar som det tenderar att kunna bli :D

[bild]
Jag fick till en fin Högrevsburgare (Jureskogs Högrevsburgarfärs upp till 23% fett, siktade på 25-30% hehe) med Väddös burgarcheddar, Potato buns ( Korvbrödsbagarens ), Kaj P´s Sirrachamajonäs och saltgurka.
Säklass godaste smashburgaren jag fått till! Less is more :)

254997621_407851067667996_1901557598055359379_n.png
 
  • Gilla
Hus tomte och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag blir det den dekadenta kombon pommes, nötchorizo och rödvinssås.[bild]
Dekadens är bra. Det är ofta det ljuva livet, ...det ljuvligaste livet... :giggle: :cool:
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Långbakad högrev, rödvinssås typ, potatis
En tallrik med långbakad högrev och potatis täckta av rödvinssås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Hus tomte och 8 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Långbakad högrev, rödvinssås typ, potatis
[bild]
Grönsaker är inte farligt :)

Ta Rolfs köks oxkind (Sveriges bästa oxkind för övrigt) som exempel.

En glaserad oxkind toppad med hackade gröna örter serverad på en vit tallrik.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Grönsaker är inte farligt :)
Ja jag saknade också gelen!

Eller menar du såna där läskiga saker?

Illustration av en gul paprika med ett skrämmande ansikte som ser läskig ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja jag saknade också gelen!

Eller menar du såna där läskiga saker?

[bild]
Se edit ovan!
 
Fast visst fan döljer det sig en körsbärstomat dör under såzzen? Jag hade nog lagt dem efter såsen. :)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Se edit ovan!
Upplösning medgav tyvärr inte några detaljstudier men såvitt jag kan se är proportionerna mellan grönt och brunt i alla fall rimliga. (y)Gelen saknas dock fortfarande. :thumbdown:

Om några från MP eller SD råkar känna sig kränkta hänvisar jag till sedvanlig blankett. :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Idag är mamman på extra bra humör och då blir det favoritmat till barnen. Vad mamman och pappan ska äta blir en senare fråga. Stekande plättar i en het panna, med en tallrik staplade plättar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hus tomte och 3 till
  • Laddar…
Det är lite morötter i där, nej det är inte så nyttigt med grönsaker som man kan tro.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Frun jobbar sent, jag slipar vidare på den ultimata carbonaran.
Stekpanna med hemlagad carbonara och spatel, ett glas rödvin i bakgrunden på en vit duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortfarande bacon och färdigriven Pecorino.
Restaurang nivå säger grabbarna, lite partiska dock.

Fars dag närmar sig med stormsteg, hoppas "barnen" hittar en större stekpanna, eller iaf en med högre kanter utan att bli en wokpanna. :love:
 
  • Gilla
Hus tomte och 4 till
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Det är lite morötter i där, nej det är inte så nyttigt med grönsaker som man kan tro.
ta lite olja..
En tomat, lök... morot.
Låt få lite färg.. slå på lite fett bacon..
stek tills det blir yta..
Sedan på med vatten.. en krossad vitlök..
svartpeppar, salt.

Nu tillsätter du ett mustigt rödvin... Och låter detta skuda lite.. sen silar du av tillsätter lite mer vin.. smakar av låter detta reducera ner och avslutar med en klick smör... För den fina ytans skull..
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.