1 422 340 läst ·
17 798 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Här har vi legat pall med vinterkräksjukan så idag fick sonen googla "skonkost efter maginfluensa".
Kvällsmaten blev därför morotssoppa, riktigt gott!
https://www.tasteline.com/recept/kramig-morotssoppa-med-rosmarin/
Kvällsmaten blev därför morotssoppa, riktigt gott!
https://www.tasteline.com/recept/kramig-morotssoppa-med-rosmarin/
satan.. Inte kul..Åsa Lund skrev:
knäckebröd med kall kokt potatis.. lite svartpeppar och salt..
Är en god start efter dålig näring..
Även hemgjort potatismos med en liten klick smör... Som får rinna ut från ovanpå..
Och pocherad fisk..
ej stekt..
många tror även att ägg är aj aj..
Men pocherat ägg ovanpå en klick mos.. är som kärlek för magen..
Krya på er..
Jag fick till en fin Högrevsburgare (Jureskogs Högrevsburgarfärs upp till 23% fett, siktade på 25-30% hehe) med Väddös burgarcheddar, Potato buns ( Korvbrödsbagarens ), Kaj P´s Sirrachamajonäs och saltgurka.Storsockret skrev:
Säklass godaste smashburgaren jag fått till! Less is more

Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Fast visst fan döljer det sig en körsbärstomat dör under såzzen? Jag hade nog lagt dem efter såsen. 
Frun jobbar sent, jag slipar vidare på den ultimata carbonaran.
Fortfarande bacon och färdigriven Pecorino.
Restaurang nivå säger grabbarna, lite partiska dock.
Fars dag närmar sig med stormsteg, hoppas "barnen" hittar en större stekpanna, eller iaf en med högre kanter utan att bli en wokpanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fortfarande bacon och färdigriven Pecorino.
Restaurang nivå säger grabbarna, lite partiska dock.
Fars dag närmar sig med stormsteg, hoppas "barnen" hittar en större stekpanna, eller iaf en med högre kanter utan att bli en wokpanna.
ta lite olja..nino skrev:
En tomat, lök... morot.
Låt få lite färg.. slå på lite fett bacon..
stek tills det blir yta..
Sedan på med vatten.. en krossad vitlök..
svartpeppar, salt.
Nu tillsätter du ett mustigt rödvin... Och låter detta skuda lite.. sen silar du av tillsätter lite mer vin.. smakar av låter detta reducera ner och avslutar med en klick smör... För den fina ytans skull..




