1 422 112 läst ·
17 795 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 212 inlägg
Fgo frågade om Åsa inte hade mjölk i pannkakorna. De hade Mao ändrat ämne från kolbulle till Åsas pannkakor.Maskintok skrev:
Svenska pannkakor är en försvenskning av franska crepes.
Renoverare
· Stockholm
· 20 212 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 212 inlägg
Jag tror det är fransmännen som tagit efter ossAndersMalmgren skrev:
De hade säkert inte lika varma stekytor, så det blev en blek kopia.
Nej nej.. För fan..AndersMalmgren skrev:
Nu får du ge dig..
stekpanna - pannkaka.
crepes - crepes häll.
En crepes ska du kunna se igenom, så tunn måste den vara och det krävs en extremt elastisk smet..
En pannkaka har inte dessa bestämmelser..
Den kan vara tjock eller tunn.. finns ingen definition där..
Åsa gör pannkakor, inte crêpes, och i pannkakor är det nästan alltid mjölk i receptet.AndersMalmgren skrev:
Ta du dina crêpes och gör de som du vill så kan Åsa få göra pannkakor på sitt vis.
