P
raveper raveper skrev:
Vilka är de svenskar som har mejeriprodukter i carbonaran?
De med mindre pengar än.....
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Och håll dig till det vi diskuterar..
Vi diskuterar inte carbonara..
utan kolbulle.

Och det går utmärkt med lite grädde i carbonaran... För man gör bäst fan man vill.
Jag kan ha i grädde och purjolök i min..
Fgo frågade om Åsa inte hade mjölk i pannkakorna. De hade Mao ändrat ämne från kolbulle till Åsas pannkakor.

Svenska pannkakor är en försvenskning av franska crepes.
 
Då blir det ju bara vanlig "pasta med sås".
 
raveper raveper skrev:
Då blir det ju bara vanlig "pasta med sås".
Nästan alla svenskar har grädde istället för ägg
 
Va?
 
P
raveper raveper skrev:
Då blir det ju bara vanlig "pasta med sås".
Allt som man tillsätter utöver pasta som är flytande är "sås"...
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fgo frågade om Åsa inte hade mjölk i pannkakorna. De hade Mao ändrat ämne från kolbulle till Åsas pannkakor.

Svenska pannkakor är en försvenskning av franska crepes.
näpp samma ämne fortfarande..
crepes är inte samma sak som pannkaka..
Det är en annan teknik och smet...
 
Maskintok skrev:
näpp samma ämne fortfarande..
crepes är inte samma sak som pannkaka..
Det är en annan teknik och smet...
Ja, men det ändrar inte faktum att svenska pannkakor är Sveriges take på crepes. Personligen tycker jag pannkakor är barnmat. Ärtsoppa däremot är gott om den är välgjord!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja, men det ändrar inte faktum att svenska pannkakor är Sveriges take på crepes. Personligen tycker jag pannkakor är barnmat. Ärtsoppa däremot är gott om den är välgjord!
Jag tror det är fransmännen som tagit efter oss ;)
De hade säkert inte lika varma stekytor, så det blev en blek kopia.
 
  • Haha
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja, men det ändrar inte faktum att svenska pannkakor är Sveriges take på crepes. Personligen tycker jag pannkakor är barnmat. Ärtsoppa däremot är gott om den är välgjord!
Nej nej.. För fan..
Nu får du ge dig..
stekpanna - pannkaka.
crepes - crepes häll.

En crepes ska du kunna se igenom, så tunn måste den vara och det krävs en extremt elastisk smet..
En pannkaka har inte dessa bestämmelser..
Den kan vara tjock eller tunn.. finns ingen definition där..
 
P
raveper raveper skrev:
Va?
bry dig inte... svaren är inte logiska..
Han har väl ramlat i smeten själv..
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja, men det ändrar inte faktum att svenska pannkakor är Sveriges take på crepes. Personligen tycker jag pannkakor är barnmat. Ärtsoppa däremot är gott om den är välgjord!
ärtsoppa är annat ytterligare än pannkaka och kolbulle..
;)
odlar du ärtorna själv? de gör jag(y):cool:
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Tur att vi alla är barn då. För det är jävligt gott med pannkakor.
 
  • Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fgo frågade om Åsa inte hade mjölk i pannkakorna. De hade Mao ändrat ämne från kolbulle till Åsas pannkakor.

Svenska pannkakor är en försvenskning av franska crepes.
Åsa gör pannkakor, inte crêpes, och i pannkakor är det nästan alltid mjölk i receptet.

Ta du dina crêpes och gör de som du vill så kan Åsa få göra pannkakor på sitt vis.
 
  • Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Tur att vi alla är barn då. För det är jävligt gott med pannkakor.
Håller med! Om man får i sig nåt matigare före.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.