AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Matlådor är satan på jorden. Ett fysiskt straff att äta uppvärmd mat.
Ja, vi fattar till slut, Du har gott om pengar. Kul för dig
 
  • Gilla
Mortsken och 1 till
  • Laddar…
Repeter Repeter skrev:
Ja, vi fattar till slut, Du har gott om pengar. Kul för dig
Man behöver inte vara rik för att uppskatta lunch som inte är torr :crysmile:
 
Lättlagat, enligt fruns önskemål och godkännande Hand håller en förpackad skaldjurssallad med räkor, citron och gurka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag och katterna var gladast. ;)
 
  • Gilla
Åsa Lund och 4 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
surströmming är ljuvligt(y)
Eventuellt bör man vänja sig vid unga år vid att äta surströmming. Jag åt det första gången innan jag hade fyllt ett år. Numera blir det ganska sällan, ity denna delikatess tycks uppskattas av alltför få.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Eventuellt bör man vänja sig vid unga år vid att äta surströmming. Jag åt det första gången innan jag hade fyllt ett år. Numera blir det ganska sällan, ity denna delikatess tycks uppskattas av alltför få.
egen mandelpotatis.. rödlök.. lite smör och tunnbröd sedan är jag lycklig..
Har ingen lust med hela fiskar utan jag vill ha filéer.. det är smidigast..
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man behöver inte vara rik för att uppskatta lunch som inte är torr :crysmile:
Vi vanligt dödliga stoppar ner resterna i en matlåda och äter en annan dag. Självklart inte för att det blir godare utan för att värna om miljön/plånboken.
Sen verkar våra smaklökar även inte vara riktigt lika bra som folk med lite extra pengar i fickan.
 
  • Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
P
raveper raveper skrev:
Vi vanligt dödliga stoppar ner resterna i en matlåda och äter en annan dag. Självklart inte för att det blir godare utan för att värna om miljön/plånboken.
Sen verkar våra smaklökar även inte vara riktigt lika bra som folk med lite extra pengar i fickan.
Skulle vilja säga tvärtom..
Vi med inte lika stora penningpungar brukar kunna fixa till måltider med gudomliga smaker...
medans det jag ser av en viss herre är mest köpe grejer..
 
  • Gilla
salkin85 och 3 till
  • Laddar…
Jo jag är en jävel på att laga god mat jag med. Såklart.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Jägare, här vildsvin och älg blandad färs. 34 biffar. Måttar färs med 1/2 dl måttet, steker dem sedan.

Potatisgratäng, vinbärsgele, rårörda lingon, gräddsås med kantareller. Picklad rödlök.

Bara grädden kommer ifrån affären.

Svart bälte vid spisen.
Tre behållare med ägg i en skål och två sorters färs, förberedelse för matlagning av viltbiffar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor metallskål med blandad färs av vildsvin och älg, redo att formas till biffar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trettiofyra råa biffar gjorda av blandad vildsvins- och älgfärs ordnade på ett grönt skärbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fem hemgjorda jägarbiffar av blandfärs från vildsvin och älg steks i en panna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sex stekta vildsvin och älgfärsbiffar i stekpanna på spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fem nyformade vildsvin och älgfärsbiffar på en röd ugnsform, redo att stekas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hembakade biffar av älg och vildsvinsfärs i två ugnsformar på köksbänk bredvid kaffebryggare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tallrik med vildsvin och älgfärsbiffar, potatisgratäng, gräddsås med kantareller, vinbärsgele, rårörda lingon, picklad rödlök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 15 till
  • Laddar…
Det där är riktig mat.
 
galento
MRLINDELL MRLINDELL skrev:
Jägare, här vildsvin och älg blandad färs. 34 biffar. Måttar färs med 1/2 dl måttet, steker dem sedan.

Potatisgratäng, vinbärsgele, rårörda lingon, gräddsås med kantareller. Picklad rödlök.

Bara grädden kommer ifrån affären.

Svart bälte vid spisen.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Detta såg riktigt gott ut (y), frugan brukar också göra biffar och köttbullar själv och vi
har senaste åren köpt blandat kött/färs från bönder direkt i 10kg paket.
Fick smaka på rökt vildsvin av en arbetskamrat och det var väldigt gott.
 
Blev en kantarellmacka till middag idag

Kantarellmacka på en tallrik med rödvin i glas och flaska samt fruktskål i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
P
älg entrecote med stekt burk potatis..
Fick duga med ett glas palazzo..
suttit och kört traktor i 7 timmar plus resa upp till Härjedalen.. Då får det fan duga.. :crysmile:
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Blev en kantarellmacka till middag idag

[bild]
Är det gott med pizzasallad och kantareller?!
Båda är ju gott var för sig.. så... eller? ;)

Glasnudlar?

Trevlig kväll! :beer:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
P
ä
FredrikR FredrikR skrev:
Är det gott med pizzasallad och kantareller?!
Båda är ju gott var för sig.. så... eller? ;)

Glasnudlar?

Trevlig kväll! :beer:
är det inte lök? :thinking:;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.