Maskintok skrev:
Nä crabsticks är en produkt av fina smådelar eller många slamsor av krabba..
som man pressar ihop för att skapa stänger..
De lanserades på 70 talet som ett försök att få fattigare familjer att kunna äta krabba billigt.. fanns även hummer sticks förr..
Inte av krabba utan av fiskräster och röd karamellfärg. Som sagt, de har försökt efterlikna benen på kungskrabba

Crabsticks är en livsmedelsprodukt gjord av finhackat fiskkött, ofta alaska pollock, som formpressats, tillsatts vatten, potatismjöl, stabiliseringsmedel, aromämnen, smakförstärkare och färgämnen för att efterlikna krabbkött.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
P
galento galento skrev:
:D ja kungskrabba är gott , lite värre att hitta en saluhall som säljer detta här i buschen . men det är bara crabsticksen som säljs i Norge jag gillar.
jag hade nog skurit ner dessa med lite majonnäs.. citron, räkor, rödlök.. svartpeppar..
rostat ett bröd.. skivat ett ägg och lagt på brödet.. sedan röran ovanpå ägget..
En iskall till(y)
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Inte av krabba utan av fiskräster och röd karamellfärg. Som sagt, de har försökt efterlikna benen på kungskrabba
vet inte att jag skrev att de endast innehöll krabba.. Men sanningen är att de innehåller lite eller ingen krabba alls beroende på vad för slamsor som tillkommit vid tillverkning..
 
galento
Ja kanske lika bra att inte veta vad sticksen innehåller , jag gillar det iallafall men frugan
vill inte ha nåt :cool:. Likadant med fläsksvål som lördags snacks men då är det
Maaruds som gäller och dessa Maskintok , är bra om du vill ta ett gäng bira :beer:
maarud-bacon-bacongull-gold-snack-norge-norsk-norwegian-norway-buy-online-international-shipping_1200x1200.jpg
Har fått krabba serverad på restauranger men tycker det ser förjävligt äckligt ut
och kan heller inte fatta att nån vill käka ostron :surprised: . Surströmming är en annan
sak man bara testat en gång :sick::sick::sick:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja kanske lika bra att inte veta vad sticksen innehåller , jag gillar det iallafall men frugan
vill inte ha nåt :cool:. Likadant med fläsksvål som lördags snacks men då är det
Maaruds som gäller och dessa Maskintok , är bra om du vill ta ett gäng bira :beer:
[bild]
Har fått krabba serverad på restauranger men tycker det ser förjävligt äckligt ut
och kan heller inte fatta att nån vill käka ostron :surprised: . Surströmming är en annan
sak man bara testat en gång :sick::sick::sick:

Ostron är svinnice. Men det ska bara vara med en skvätt citron.
edit: Hur kan du tycka krabba ser äckligt ut men inte maten på din talrik ovan? :crysmile:
 
  • Haha
Jonobe
  • Laddar…
P
galento galento skrev:
Ja kanske lika bra att inte veta vad sticksen innehåller , jag gillar det iallafall men frugan
vill inte ha nåt :cool:. Likadant med fläsksvål som lördags snacks men då är det
Maaruds som gäller och dessa Maskintok , är bra om du vill ta ett gäng bira :beer:
[bild]
Har fått krabba serverad på restauranger men tycker det ser förjävligt äckligt ut
och kan heller inte fatta att nån vill käka ostron :surprised: . Surströmming är en annan
sak man bara testat en gång :sick::sick::sick:
Jodå baconchips är grymma till ölen.. det åker ner lite för mycket av båda sorter ibland ;)

surströmming är ljuvligt(y)
 
Maskintok skrev:
surströmming är ljuvligt(y)
En sådan burk är enbart användbar om den ligger på vallen och man själv är 300 meter bort. :cool:
 
När vi pratar chips kan jag tipsa om att ta lite lantchips. Klicka löjrom rikligt och creme fraiche + dill

Tallrik med lantchips toppade med löjrom, crème fraîche och dill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PFO och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När vi pratar chips kan jag tipsa om att ta lite lantchips. Klicka löjrom rikligt och creme fraiche + dill

[bild]
Det där är ju att förstöra chipsen, så där gör min fru också! :o
 
  • Gilla
  • Haha
possum77 och 2 till
  • Laddar…
J
galento galento skrev:
Ja kanske lika bra att inte veta vad sticksen innehåller , jag gillar det iallafall men frugan
vill inte ha nåt :cool:. Likadant med fläsksvål som lördags snacks men då är det
Maaruds som gäller och dessa Maskintok , är bra om du vill ta ett gäng bira :beer:
[bild]
Har fått krabba serverad på restauranger men tycker det ser förjävligt äckligt ut
och kan heller inte fatta att nån vill käka ostron :surprised: . Surströmming är en annan
sak man bara testat en gång :sick::sick::sick:
Nu listar du ju mina favoriter :crysmile: krabba, ostron och surströmming. Då är det fest.
 
  • Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När vi pratar chips kan jag tipsa om att ta lite lantchips. Klicka löjrom rikligt och creme fraiche + dill

[bild]
Det är löjligt gott. Vi brukar dock köra med smetana istället för creme fraiche - men det är ju nästan samma samma :).
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
galento
J Jonobe skrev:
Nu listar du ju mina favoriter :crysmile: krabba, ostron och surströmming. Då är det fest.
Tur vi tycker olika ;) ovanstående skulle aldrig komma på bordet. Blev lite fläsk och oxfilé idag för att kompensera crabsticksen ;);) Men kungskrabba benen får man försöka köpa för dom var goda (y)

En tallrik med fläsk och oxfilé, potatisgratäng, majs, champinjoner, grillad tomat och bröd samt ett glas mörkt öl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Detta brukar jag äta när jag är själv , 3 min snabbmakaroner och stekt crabsticks :cool:
Snabbt och bra , ibland stekt ägg till pastan. Är ganska värdelös på att laga mat ,
är betydligt bättre på att äta ;) Eller som en gammal bekant sa när vi träffades efter många år :
jag ser att din fru lagar god mat :crysmile::crysmile:[bild]
Vilken fantasi.
Kan tipsa om pasta med mjukost på tub. Lättlagat.
 
galento
raveper raveper skrev:
Vilken fantasi.
Kan tipsa om pasta med mjukost på tub. Lättlagat.
Har alltid gillat pasta och bra när det lättlagat , har man nåt projekt att hålla på med vill man ju inte stå och greja med mat nån längre stund utan bli klar med det och fortsätta med det man håller på med. Men känner ju till gubbar som hellre står vid spisen och lagar mat än gör nåt annat.
 
Ubereat går fort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.