T Taxture skrev:
Kostar väl som här…… kr2.290:-/kg för handskuren ibercoskinka…….
[länk]

middagen var inget att skryta med….
Blåbärsyoghurt med havrefras och en ostsmörgås ;)
Lufttorkad iberico är mycket dyrare än Racks och secreto dock.
 
Bävern är jag inte så sugen att smaka på…..annars har det flyttat hit en sån med :surprised:

Dock börjar den dämma upp lite väl mycket nu så frågan är om man ska söka lov att jaga bort den?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
T Taxture skrev:
Bävern är jag inte så sugen att smaka på…..annars har det flyttat hit en sån med :surprised:

Dock börjar den dämma upp lite väl mycket nu så frågan är om man ska söka lov att jaga bort den?
Jo det kan vara lika bra..
Brukar pissa där de håller hus och riva dammarna..
skjuta det får svärfar eller svågrarna göra..
Jag tar reda på djuren bara..
 
J
FredrikR FredrikR skrev:
Kinakyckling!
80tals klassiker som innehåller både curry, jordnötter och ananas.
Herregud, tack och lov är sådan mat till och med mer sällsynt än svensk iberico. Det enda som fattas i den rätten är banan... hoppas att du inte kör den kombon på pizzan! :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Herregud, tack och lov är sådan mat till och med mer sällsynt än svensk iberico. Det enda som fattas i den rätten är banan... hoppas att du inte kör den kombon på pizzan! :crysmile:
Idag finns det ju äkta kinesmat i Sverige, det var värre på 80 talet när vi bara hade svenskkina :) jag kan tipsa om denna, väldigt bra kines

https://maps.app.goo.gl/wod5qKDUaPBbXYTR9
 
Åsa Lund
Håller mig till ämnet då :rofl:
Tunna pannkakor med knaprigt svenskt fläsk på och hemgjord sylt till (y)
Stapel med tunna pannkakor med knaprigt fläsk, hemgjord sylt och en person som breder sylt på en pannkaka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Håller mig till ämnet då :rofl:
Tunna pannkakor med knaprigt svenskt fläsk på och hemgjord sylt till (y)
[bild]
Rejäl portion du tog ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
P
richardtenggren richardtenggren skrev:
Rejäl portion du tog ;)
mätt kvinna en glad kvinna;)
bra att hon äter och vågar visa det.
Finns så många idag som inte vågar äta utan får psykiskt ohälsa...

Nä Åsa, stå på dig innan någon annan gör det (y)
 
  • Gilla
  • Älska
fgo och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Det var på skoj, då jag antog att det var serveringsfatet, med tanke av portionerna till höger i bild, om så inte var fallet så "blame:ar" jag ingen. Pannkakor med fläsk är gott :D
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det var på skoj, då jag antog att det var serveringsfatet, med tanke av portionerna till höger i bild, om så inte var fallet så "blame:ar" jag ingen. Pannkakor med fläsk är gott :D
Det förstod jag med, ;)men jag har en syster och hennes ena dotter som har ätstörningar.. Så jag vet hur lätt det är för vissa att ta illa vid sig.. Inget illa menat emot dig, inte alls.. (y)
 
galento
Detta brukar jag äta när jag är själv , 3 min snabbmakaroner och stekt crabsticks :cool:
Snabbt och bra , ibland stekt ägg till pastan. Är ganska värdelös på att laga mat ,
är betydligt bättre på att äta ;) Eller som en gammal bekant sa när vi träffades efter många år :
jag ser att din fru lagar god mat :crysmile::crysmile: Tallrik med snabbmakaroner och stekta crabsticks, bredvid ett glas mjölk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
P
galento galento skrev:
Detta brukar jag äta när jag är själv , 3 min snabbmakaroner och stekt crabsticks :cool:
Snabbt och bra , ibland stekt ägg till pastan. Är ganska värdelös på att laga mat ,
är betydligt bättre på att äta ;) Eller som en gammal bekant sa när vi träffades efter många år :
jag ser att din fru lagar god mat :crysmile::crysmile:[bild]
Det var en lite udda grej för mig..
Men det kanske är gott:thinking:
får nog ta och prova(y)
 
Crabsticks, blast from the past. Fyfan asså :D Gå till saluhall och köp kungskrabbsticks (armarna från kungskrabba). Jag gissar på att det är det man försökt efterlikna med de där

Kungskrabbsticks på tallrik med bröd, dill och sås, föreställande lyxig skaldjursmåltid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Crabsticks, blast from the past. Fyfan asså :D Gå till saluhall och köp kungskrabbsticks (armarna från kungskrabba). Jag gissar på att det är det man försökt efterlikna med de där
Nä crabsticks är en produkt av fina smådelar eller många slamsor av krabba..
som man pressar ihop för att skapa stänger..
De lanserades på 70 talet som ett försök att få fattigare familjer att kunna äta krabba billigt.. fanns även hummer sticks förr..
 
galento
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Crabsticks, blast from the past. Fyfan asså :D Gå till saluhall och köp kungskrabbsticks (armarna från kungskrabba). Jag gissar på att det är det man försökt efterlikna med de där

[bild]
:D ja kungskrabba är gott , lite värre att hitta en saluhall som säljer detta här i buschen . men det är bara crabsticksen som säljs i Norge jag gillar.
 
  • Haha
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.