Fario Fario skrev:
Jag vet vad mitt problem är.
Varför beställer en vuxen karl en liten konstig hamburgare?

[bild]
Trodde problemet va att där va kniv & gaffel på tallriken.... ;)

Ryggbiffar som grillas på en grill med delvis slocknade brännare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ryggbiff med äggula, pepparrot och mandelpotatispuré på mönstrad tallrik, flankerad av vinflaskor och ett glas vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I väntan på nya brännare fick grillen gå på 2/3 och inte riktigt den yta vi vill ha - men, oavsett blev den försenade födelsedagsmiddagen uppskattad av hustrun.
Ryggbiff, pepparrot, äggula, rödvinssås o mandelpotatispuré (ok, uppläggning är inte min grej )

• Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
P

Jag längtar ut igen..
laga mat ute..
lyssna när han friterar, det låter underbart

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
[media]
Jag längtar ut igen..
laga mat ute..
lyssna när han friterar, det låter underbart
Hur går det för KFC i Sverige? De kom och försvann för 20 år sedan. Nu är de tillbaka.

Ärligt talat är det någon som gillar deras mat? Eller är det nödlösningsmat?
Alla tycker olika, men jag tycker att den inte är något vidare. Det finns en restaurang i Gbg vad jag vet. Den ligger vid Söderleden nära vårt lager. Kör förbi ofta, men sällan är det kunder där, bara enstaka.

P
Magnus Filip skrev:
Hur går det för KFC i Sverige? De kom och försvann för 20 år sedan. Nu är de tillbaka.

Alla tycker olika, men jag tycker att den inte är något vidare. Det finns en restaurang i Gbg vad jag vet. Den ligger vid Söderleden nära vårt lager. Kör förbi ofta, men sällan är det kunder där, bara enstaka.
Ja du.. vi har max och McDonalds i närmaste staden.
Annars är det lokala grillhak..
Men inga KFC eller Burger King..

Här hemma gör vi i stort all mat från grunden..

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
P

Så här stod jag också när jag var liten..
lekte med oxens svans vid slakt..
Det är riktigt gott kött och bra mat..
Synd att det är svårt att få tag på..
ja om man inte slaktar själv..

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:

KFC är vidrigt. Förstår inte vem som går dit frivilligt

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
KFC, McD och Subway kan dom skicka tillbaka till de fetas heliga land US of A!

• Gilla
Blodsoppen och 2 till
  • Laddar…
När du fann dem vidriga, gick du då dit under vapenhot? :thinking:

• Gilla
  • Haha
pmd och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
KFC, McD och Subway kan dom skicka tillbaka
Fast som barbar tycker jag många mackor på Subway är riktigt goda. Väldigt mycket bättre än diverse färdigjorda från typ macken. Och ibland kan en macka vara det som passar/önskas.

Alfredo Alfredo skrev:
När du fann dem vidriga, gick du då dit under vapenhot? :thinking:
Jag har nog aldrig ätit KFC faktiskt. Kanske l USA men inget jag mins

Alfredo Alfredo skrev:
Fast som barbar tycker jag många mackor på Subway är riktigt goda. Väldigt mycket bättre än diverse färdigjorda från typ macken. Och ibland kan en macka vara det som passar/önskas.
Bensinmacks macka kanske inte är så bra referens. Ta valfritt bageri eller café istället

Ta valfritt bageri eller café istället
Men vad är då den stora skillnaden till Subways nackdel? Bagar alla bagerier/caféer bättre bröd än det Subway har? Har bagerierna/caféerna bättre kvalitet på pålägget? Skickligare personal som brer mackan?

Sen, rent personligen, de gånger jag vill ha en färdig macka tar jag nog oftast det som går snabbast/ligger närmast. Men plastmackor från macken skippar jag helst.

Ätit på KFC 2ggr, en gång i Gdansk och en gång i Västerås lika besviken båda gångerna och då är jag inte så jäkla noga med maten, kan gärna slafsa i mig en McDonalds burgare och tycka att den är helt ok för den fyller syftet den är skapad för, fylla magen snabbt och hyfsat billigt.
Subway luktar det väldigt gott från men inget jag brukar äta på, vill oftast ha nåt mer än smörgås.

Alfredo Alfredo skrev:
Men vad är då den stora skillnaden till Subways nackdel? Bagar alla bagerier/caféer bättre bröd än det Subway har? Har bagerierna/caféerna bättre kvalitet på pålägget? Skickligare personal som brer mackan?

Sen, rent personligen, de gånger jag vill ha en färdig macka tar jag nog oftast det som går snabbast/ligger närmast. Men plastmackor från macken skippar jag helst.
Det är allt från brödet till kvalitén på påläggen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.