1 420 385 läst ·
17 759 svar
1420k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Det är OT i denna tråd.Magnus Filip skrev:?????? "Vilken kul ploj, så vitsigt!"
Ok, det var kanske betydelsen för flera tusen år sedan, men inte idag.
Idag är betydelsen en annan, nedsättande och har inte längre något med Grekland att göra.
Som de som kallas bohemer. Det har inget längre med att göra att de är från Böhmen i Tjeckien. Utan bohem har fått annan betydelse.
Här blir det strax korv och mos
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Klart det finns dåliga bagerier och caféer. Men skulle ändå säga majoriteten kan leverera en bättre macka än subway. Iallafall här i StockholmAlfredo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Mc Donalds tycker jag i vissa fall är ok.
När de introducerade Jureskogs burgare så höjde de sig flera snäpp.
Åt där i tisdags (för att fira skatteåterbäringsbesked) Tog då den nya mayo bbq, kan rekommenderas
När de introducerade Jureskogs burgare så höjde de sig flera snäpp.
Åt där i tisdags (för att fira skatteåterbäringsbesked) Tog då den nya mayo bbq, kan rekommenderas
Har aldrig provat Subway, ser inte vitsen med att betala lika mkt pengar för mackor med extremt industriprocessade pålägg på som lagad mat kostar. Men jag kanske har fel.nino skrev:
Ätit på KFC 2ggr, en gång i Gdansk och en gång i Västerås lika besviken båda gångerna och då är jag inte så jäkla noga med maten, kan gärna slafsa i mig en McDonalds burgare och tycka att den är helt ok för den fyller syftet den är skapad för, fylla magen snabbt och hyfsat billigt.
Subway luktar det väldigt gott från men inget jag brukar äta på, vill oftast ha nåt mer än smörgås.
Gör dom inte reklam för en macka för 39:- eller så? Det är det nog svårt att få lagad mat för om du är på språng...Magnus Filip skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vi åt också på Subway förra veckan, fy vad värdelöst. Jag hade något minne av att det var helt okej när jag var i USA/Kanada, dock inte här.
KFC åt jag i Tokyo, men det var ingen hit!
McDonalds i Kanada har väldigt äckliga pommes i brunsås! Usch!
Åter till ämnet, här hemma blir det entrecôte och ugnsrostad potatis
KFC åt jag i Tokyo, men det var ingen hit!
McDonalds i Kanada har väldigt äckliga pommes i brunsås! Usch!
Åter till ämnet, här hemma blir det entrecôte och ugnsrostad potatis
Vitsen finns om man är sugen på en macka men inte sugen på lagad mat.Magnus Filip skrev:
Vad är det för "extremt industriprocessade pålägg" du tänker på? Ingen direkt koll på deras meny men tänker att grönsaker är grönsaker och ost är ost. Är det de mer "köttiga" påläggen du tänker på? Är exempelvis deras skinka sämre än andras? Kanske det, har som sagt ingen aning. Och hur kommer det sig att du råkar du känna till att deras pålägg är "extremt industriprocessade" om du aldrig ens prövat dem?
Har gått förbi Subway disken i Laxå för de ligger i samma lokal som Burger King, märkligt men sant.Alfredo skrev:
Vitsen finns om man är sugen på en macka men inte sugen på lagad mat.
Vad är det för "extremt industriprocessade pålägg" du tänker på? Ingen direkt koll på deras meny men tänker att grönsaker är grönsaker och ost är ost. Är det de mer "köttiga" påläggen du tänker på? Är exempelvis deras skinka sämre än andras? Kanske det, har som sagt ingen aning. Och hur kommer det sig att du råkar du känna till att deras pålägg är "extremt industriprocessade" om du aldrig ens prövat dem?![]()
Har sett att de har prefab bacon och annat som ser artificiellt ut. Ser ut som alla pålägg är gjorda av robotar.
Ett minne från min barndom är när mamma lagade "ko rumpe spad" (oxsvanssoppa)Maskintok skrev:
Det var en festmåltid