1 421 790 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
säkert, den döljer självklart sämre råvarors kvalitet bättre.P pmd skrev:
Lamm är en riktig favorit. Men är något svårt att få tag på i Sverige, specialbutiker mest.
Betalade extra för lamm på en indisk restaurang en gång, istället för fläsk eller nöt.
Men var som att kasta pengarna i sjön. Kunde lika gärna varit fläsk för med alla de kryddorna kände jag ingen skillnad på kötten.
Även om konsumtionen av lammkött har dubblerats på 22 år (från 0,92 till 1,86 kg per person och år), så är det många svenskar som inte tycker om det. Jag själv äter nog hellre groda eller hund än att jag äter lamm.Magnus Filip skrev:säkert, den döljer självklart sämre råvarors kvalitet bättre.
Lamm är en riktig favorit. Men är något svårt att få tag på i Sverige, specialbutiker mest.
Betalade extra för lamm på en indisk restaurang en gång, istället för fläsk eller nöt.
Men var som att kasta pengarna i sjön. Kunde lika gärna varit fläsk för med alla de kryddorna kände jag ingen skillnad på kötten.
Renoverare
· Stockholm
· 20 204 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 204 inlägg
Då har du inte ätit rätt tillagad lamm. Lammracks är svingott om korrekt utfört.W WFD skrev:
Har testat flera gånger och dessutom på riktigt bra ställen. Mitt tips är att tillreda det i avfallskvarnenAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 204 inlägg
Tydligen var det inte bra ställen då, att lamm smakar kofta är enbart kökets felW WFD skrev:
Jag vet. Tror det är någon slags myt.W WFD skrev:
Grodlår är jättegott. Ser ut som kyckling men smakar mörare och inte lika torrt. Tar man bort benet och lite örtkryddor skulle folk tro atr det är fin kyckling.
Vi gillar att grilla eller steka lamm. Har sagt flera gånger till folk att det är fläskkarré som vi vet "inte äter lamm" De gillar sedan "fläskkarrén" mycket
man behöver då grilla så det inte är rosa inuti förstås. För lamm är bäst rosa inuti.
Renoverare
· Stockholm
· 20 204 inlägg
Även gris är bäst rosa inuti.Magnus Filip skrev:Jag vet. Tror det är någon slags myt.
Grodlår är jättegott. Ser ut som kyckling men smakar mörare och inte lika torrt. Tar man bort benet och lite örtkryddor skulle folk tro atr det är fin kyckling.
Vi gillar att grilla eller steka lamm. Har sagt flera gånger till folk att det är fläskkarré som vi vet "inte äter lamm" De gillar sedan "fläskkarrén" mycket
man behöver då grilla så det inte är rosa inuti förstås. För lamm är bäst rosa inuti.
Problemet är nog en föreställning.W WFD skrev:
Blir du serverad lamm gjort bra utan att veta om det innan kommer du att gilla det.
Renoverare
· Stockholm
· 20 204 inlägg
Blodpudding med fläsktärningar, potatis, lingon, riven spetskål och morötter är billig lyxmat! bra kombo!wildeside skrev:
Lamm som smakar "kofta" fanns förr när man inte slaktade och flådde rätt. Måste flås direkt och kommer minsta ull i kontakt med köttet är det kört.
Är fåret för gammalt, alltså inte lamm kan det bli annan smak.
Noggrannare är det idag. Inget risk i dag mao.
Jämför med orne smak. Bara att slå upp om någon är intresserad av att veta mer. Antagligen åt inte vissa gris förr bara för det.
Är fåret för gammalt, alltså inte lamm kan det bli annan smak.
Noggrannare är det idag. Inget risk i dag mao.
Jämför med orne smak. Bara att slå upp om någon är intresserad av att veta mer. Antagligen åt inte vissa gris förr bara för det.
Har tänkt på det varje valår, men tydligen håller inte majoriteten med mej.AndersMalmgren skrev:
Om nu eventuellt något parti som inte passar in i etablissemanget har en chans så ändrar vi lite på spelreglerna och samarbetar med minoriteten så att man lyckas styra skeppet vidare i sank.
