AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En våffelsmet går ju på två röda. Råraka ska du riva potatis och grejer
Att riva potatis går på en min, vilka andra grejor menar du ingår i råraka?
 
F fribygg skrev:
Att riva potatis går på en min, vilka andra grejor menar du ingår i råraka?
salt
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Råraka skalar man och river. Stekt potatis behåller man skalet på, om man inte är barbar
Du missade halva inlägget ju:crysmile:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
salt
Är det inte så enkelt att du inte fixar att laga husmanskost själv och därför gör våfflor eller äter på lokal?
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Är det inte så enkelt att du inte fixar att laga husmanskost själv och därför gör våfflor eller äter på lokal?
barbar :crysmile::crysmile:
 
  • Haha
Uffe A
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är det inte så enkelt att du inte fixar att laga husmanskost själv och därför gör våfflor eller äter på lokal?
Just råraka fixar nog de flesta.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Just råraka fixar nog de flesta.
De flesta ja, men undringen är ju om du kan laga enkel husmanskost som råraka?
 
F fribygg skrev:
De flesta ja, men undringen är ju om du kan laga enkel husmanskost som råraka?
Jo det kan jag. Men vissa grejer har jag svårt för, som att slunga bea, blir bra 50-75% av gångerna. :crysmile:
Sedan är det ju en helt annan grej med fine dining. Inte ens de mest intresserade kan nå upp till den nivån hemma.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo det kan jag. Men vissa grejer har jag svårt för, som att slunga bea, blir bra 50-75% av gångerna. :crysmile:
Sedan är det ju en helt annan grej med fine dining. Inte ens de mest intresserade kan nå upp till den nivån hemma.
Fint, jag är inte nån såsmästare heller men anser att jag blivit skaplig på husmans med åren då jag inte fuskar med uteätning dagligdax sedan jag fick barn;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fint, jag är inte nån såsmästare heller men anser att jag blivit skaplig på husmans med åren då jag inte fuskar med uteätning dagligdax sedan jag fick barn;)
Jag äter väldigt sällan husman ute. ;)
Lagar det väl sällan också iof. Du får skrolla genom, mest anklever och grejer jag lagt upp :P
 
I kväll blir det rökt abborre med pressad potatis
 
  • Gilla
dilemma och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag äter väldigt sällan husman ute. ;)
Lagar det väl sällan också iof.
Det framgår tydligt då du tror att det är svårare att göra råraka än våffla
 
F fribygg skrev:
Det framgår tydligt då du tror att det är svårare att göra råraka än våffla
Du som inte förstår skillnaden på insats och svårighet bara

edit: men vi kanske kan släppa det där, blir så tjatigt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du som inte förstår skillnaden på insats och svårighet bara
Ok
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
P
En tallrik med kassler, kokt potatis, champinjoner och broccoli i gräddsås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kokt potatis med kassler gratäng..

champinjoner och broccoli.

stekte kasslern, la i ugnsform.
I stekpannan så fick skivade svampen gå med lite vatten för att släppa allt det goda i botten från köttet..

Sedan så fick broccoli, svamp, curry, grädde följas åt med kasslern.. in i ugnen..
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.