1 421 644 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Hjortronsylt pratade det tidigare, senaste ~10åren har min sylt kommit från www.potatisbilarna.se eller jordgubbstånd (samma burkar)
fritt ur minnet 250 ish kronor burken och bärhalten är hög.

fritt ur minnet 250 ish kronor burken och bärhalten är hög.
Idag gratinerad kassler. Supergott!
1/2 kg kassler. Picknickbog funkar också, blir mildare
5 dl sås, gjord på 3dl grädde och ketchup + chilisås, hälften av varje eller hur man vill + lite hackad djupfryst lök från Willys. Skall vara 40% grädde, inte 36% för den innehåller alger och ger bismak.
Gratineras i ugnen. Den ska ha lite mer brun yta än detta, men vi hade bråttom.
Man kan riva ost över också om man vill
Råris till och diverse grönsaker, rivna morötter till också
En del gillar att lägga varannan ananas eller varannan med bananpengar + jordnötter (inte jag, nja för frukt i mat).
Man kan också lägga det kokta riset underst först. Potatismos under funkar också underst. Men inte lika bra som råris. Vitt ris finns inte i vårt hushåll, gillar det inte. Men det kan man ta om man vill.
1/2 kg kassler. Picknickbog funkar också, blir mildare
5 dl sås, gjord på 3dl grädde och ketchup + chilisås, hälften av varje eller hur man vill + lite hackad djupfryst lök från Willys. Skall vara 40% grädde, inte 36% för den innehåller alger och ger bismak.
Gratineras i ugnen. Den ska ha lite mer brun yta än detta, men vi hade bråttom.
Man kan riva ost över också om man vill
Råris till och diverse grönsaker, rivna morötter till också
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En del gillar att lägga varannan ananas eller varannan med bananpengar + jordnötter (inte jag, nja för frukt i mat).
Man kan också lägga det kokta riset underst först. Potatismos under funkar också underst. Men inte lika bra som råris. Vitt ris finns inte i vårt hushåll, gillar det inte. Men det kan man ta om man vill.
Redigerat av moderator:
Pesto gjorde på parmesan, pinjenötter, olivolja, basilika och chili är min favorit. Den är lite mindre mesig.Magnus Filip skrev:Röd pesto tycker jag är bättre. Grön pesto tycker jag är som vitlök, chilipeppar, virgin olivolja. Har man i det i maten tar det överhand och maten smakar mest krydda. Men har man dåliga råvaror så är det ett smart sätt att dölja med.
Vitlök är nog värst tycker jag, alla överdoserar. Men pyttelite av det kan faktiskt vara gott.
Tomat i pesto? Nä, vet du vad!?!Magnus Filip skrev:Röd pesto tycker jag är bättre. Grön pesto tycker jag är som vitlök, chilipeppar, virgin olivolja. Har man i det i maten tar det överhand och maten smakar mest krydda. Men har man dåliga råvaror så är det ett smart sätt att dölja med.
Vitlök är nog värst tycker jag, alla överdoserar. Men pyttelite av det kan faktiskt vara gott.
Ja detta är en mattråd och alkohol på rätt plats förstår inte alla tyvärr. Himla bra att detta kommer upp.P pmd skrev:
Nej, inte säga innan då alla fick sig en nyttig läxa. De glömmer det aldrig och tänker om. Man skall aldrig vara säker om man är alkoholpåverkad på fel plats.
Bra för deras liv och inställning.
Eller så använder var och en vuxen person sin egen hjärna.
Tex hos hyrbilsföretaget på Mallis efter en festlig flygresa:
"skit också de hade alkoblås där så vi fick inte ut bilen" fick ta taxi och komma tillbaka dagen efter "dåligt att de inte sa det innan att de kollar "
Ingen skulle tänķa så tror jag.
Snöskoter är precis lika mkt motorfordon som bil.
Redigerat av moderator:




