1 421 644 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spaghetti med kokt broccoli, lite räkor och en klick keso
Gott för kroppen efter ett pass på gymmet!
(De andra i familjen åt spaghetti och köttfärssås, men det bara vägrar jag efter att ha förätit mig på det de senaste åren)
Det är mycket möjligt att det är gott ihop, men skulle inte själv komma på ha sådan sås ihop med potatissallad. Möjligtvis någon kall sås.Storsockret skrev:
Den där kommentaren skulle ha kunnat komma från min käre far (vila i frid pappsen) - fanns det ingen tillagad sås till maten så gjorde han nån blandning av det som fanns i kylen vid tillfället; senap, ketchup, HP-sås, worchestershiresås, majonnäs....med devisen "om en blandar många goda saker blir det ännu godare".Maskintok skrev:
må han vila i frid, men Jajemän.Maria T skrev:
Den där kommentaren skulle ha kunnat komma från min käre far (vila i frid pappsen) - fanns det ingen tillagad sås till maten så gjorde han nån blandning av det som fanns i kylen vid tillfället; senap, ketchup, HP-sås, worchestershiresås, majonnäs....med devisen "om en blandar många goda saker blir det ännu godare".
oja man rör ihop något lite fort och gott..
Det jag älskar är sötsur dillsås..
till kött eller bara kokt potatis..
ättika, socker, vatten, vitpeppar, dill, lite redning... låta koka ihop med en god buljong av grönsaker... Det är mat för kärleken det.. (magen)
Lustigt, det var faktiskt det som pappsen var bäst på, den sötsura dillsåsen. Och sån skarpsås som en äter till kall, kokt fisk. Mums.Maskintok skrev:
Men han kunde också blanda coca-cola med mellanöl för att båda var goda, men inte fasiken blev det resultatet godare inte
allt det där gör ju jag..Maria T skrev:
så bra och kloka handlingar finns i ryggmärgen
Jag blir stolt över att få dela såna skapelser med en av vad jag läser riktigt god och klok man..
Oj...Nu blev jag allt lite gråtmild, han hade uppskattat en bit Gustafskorv (helst avtäljd med morakniv) och lite kokkaffe en plåtmugg. Förresten tackar jag inte nej till kokkaffe om det bjuds.Maskintok skrev:
Produkter som diskuteras: "morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
139 kr inkl moms
Läs mer
han ser nog ner från sin sköna tillvaro när det vankas både kaffe och korvMaria T skrev:
Redigerat av moderator: