En tallrik med spaghetti, kokt broccoli, räkor och en klick keso på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Spaghetti med kokt broccoli, lite räkor och en klick keso

Gott för kroppen efter ett pass på gymmet!

(De andra i familjen åt spaghetti och köttfärssås, men det bara vägrar jag efter att ha förätit mig på det de senaste åren)
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Baconinlindad kycklingfilé med potatissallad. Lite av Coops billigaste mozzarella och en skvätt bbq-sås med koriander till det

Baconinlindad kycklingfilé med brun sås, potatissallad, skivor av mozzarella och en skvätt bbq-sås på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Storsockret Storsockret skrev:
Baconinlindad kycklingfilé med potatissallad. Lite av Coops billigaste mozzarella och en skvätt bbq-sås med koriander till det

[bild]
Märklig kombination tycker jag med potatissallad och sås?
 
Storsockret
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Märklig kombination tycker jag med potatissallad och sås?
Det står dig såklart fritt att tycka :)

Eftersom du sätter ett frågetecken efter som en fråga så så får jag väl svara att själv tycker jag sås passar till det mesta. Det är väl mer till köttet än till potatissalladen iofs.
 
  • Gilla
Dalbotant och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Storsockret Storsockret skrev:
Det står dig såklart fritt att tycka :)

Eftersom du sätter ett frågetecken efter som en fråga så så får jag väl svara att själv tycker jag sås passar till det mesta. Det är väl mer till köttet än till potatissalladen iofs.
Det är mycket möjligt att det är gott ihop, men skulle inte själv komma på ha sådan sås ihop med potatissallad. Möjligtvis någon kall sås.
 
P
finns inget som inte blir godare med sås;)
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Maskintok skrev:
finns inget som inte blir godare med sås;)
Den där kommentaren skulle ha kunnat komma från min käre far (vila i frid pappsen) - fanns det ingen tillagad sås till maten så gjorde han nån blandning av det som fanns i kylen vid tillfället; senap, ketchup, HP-sås, worchestershiresås, majonnäs....med devisen "om en blandar många goda saker blir det ännu godare".
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
Den tidigare utlovade lasagnen blev chili con carne.
Kokad ris i en kastrull bredvid en gryta med chili con carne och serveringssked. Resterna av en måltid syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
Den där kommentaren skulle ha kunnat komma från min käre far (vila i frid pappsen) - fanns det ingen tillagad sås till maten så gjorde han nån blandning av det som fanns i kylen vid tillfället; senap, ketchup, HP-sås, worchestershiresås, majonnäs....med devisen "om en blandar många goda saker blir det ännu godare".
må han vila i frid, men Jajemän.
oja man rör ihop något lite fort och gott..

Det jag älskar är sötsur dillsås..
till kött eller bara kokt potatis..

ättika, socker, vatten, vitpeppar, dill, lite redning... låta koka ihop med en god buljong av grönsaker... Det är mat för kärleken det.. (magen) :crysmile:
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Den tidigare utlovade lasagnen blev chili con carne.
[bild]
riktigt fin mat(y)
även fast det kan vara kryddstarkt så svalkar bönorna och ger en härlig mättnad..

vita bönor är en favorit.. Med en rejäl bit corned biff eller Gustafs korv..
Och kok kaffe (y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
Maskintok skrev:
må han vila i frid, men Jajemän.
oja man rör ihop något lite fort och gott..

Det jag älskar är sötsur dillsås..
till kött eller bara kokt potatis..

ättika, socker, vatten, vitpeppar, dill, lite redning... låta koka ihop med en god buljong av grönsaker... Det är mat för kärleken det.. (magen) :crysmile:
Lustigt, det var faktiskt det som pappsen var bäst på, den sötsura dillsåsen. Och sån skarpsås som en äter till kall, kokt fisk. Mums.

Men han kunde också blanda coca-cola med mellanöl för att båda var goda, men inte fasiken blev det resultatet godare inte :rofl:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
Lustigt, det var faktiskt det som pappsen var bäst på, den sötsura dillsåsen. Och sån skarpsås som en äter till kall, kokt fisk. Mums.

Men han kunde också blanda coca-cola med mellanöl för att båda var goda, men inte fasiken blev det resultatet godare inte :rofl:
allt det där gör ju jag.. :crysmile:
så bra och kloka handlingar finns i ryggmärgen (y)

Jag blir stolt över att få dela såna skapelser med en av vad jag läser riktigt god och klok man.. (y)
 
Maria T
Maskintok skrev:
allt det där gör ju jag.. :crysmile:
så bra och kloka handlingar finns i ryggmärgen (y)

Jag blir stolt över att få dela såna skapelser med en av vad jag läser riktigt god och klok man.. (y)
Oj...Nu blev jag allt lite gråtmild, han hade uppskattat en bit Gustafskorv (helst avtäljd med morakniv) och lite kokkaffe en plåtmugg. Förresten tackar jag inte nej till kokkaffe om det bjuds.
 
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
Oj...Nu blev jag allt lite gråtmild, han hade uppskattat en bit Gustafskorv (helst avtäljd med morakniv) och lite kokkaffe en plåtmugg. Förresten tackar jag inte nej till kokkaffe om det bjuds.
han ser nog ner från sin sköna tillvaro när det vankas både kaffe och korv;)(y):heart:
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P
GK100 GK100 skrev:
Focus är i en särklass det är helt klart. Och i tex pepparfrågan finns mycket där tex Khmer.
Khmer rouge poivre?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.