P
FredrikR FredrikR skrev:
Ok, du skrev välsorterad så jag trodde det var det som avsågs. (y)
Välsorterad är ungefär samma som stort utbud.
 
P
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
De få gånger jag äter snabbmakaroner så SKA det vara lökpulver, ett par nypor strösocker, salt och svartpeppar på. Ibland lite vitpeppar också.
Prova att blanda i pesto. Det brukar bli bra, tycker jag.
 
P
Magnus Filip skrev:
haha, ja det kom som överaskning för alla. Väl kalkylerat av arrangören. Får betalt utan att leverera något. Himla smart för ingen kunde ju klaga på något alls. Nobelpris i försäljning!
Om inte arrangören av skoterturen hade meddelat i förväg att det skulle bli utandningsprov så borde din arbetsgivare ha krävt pengarna tillbaka.
 
P
Magnus Filip skrev:
DNA?
Genetiken har viss betydelse för vilken yttre form och vilket beteende en organism ska få.

Men miljön som organismen lever i påverkar också hur den blir.

Slutresultatet formas av ett samspel mellan arv och miljö.
fenotyp = genotyp + miljö + slump

Alla dessa tre faktorer är dock inte likvärdiga. Genotypen har i allmänhet störst betydelse.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
P pmd skrev:
Om inte arrangören av skoterturen hade meddelat i förväg att det skulle bli utandningsprov så borde din arbetsgivare ha krävt pengarna tillbaka.
Nä.. Man SKA vara nykter när man framför motorfordon..
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Prova att blanda i pesto. Det brukar bli bra, tycker jag.
Har tröttnat på pesto för flera år sedan;)
 
P
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Har tröttnat på pesto för flera år sedan;)
Röd pesto tycker jag är bättre. Grön pesto tycker jag är som vitlök, chilipeppar, virgin olivolja. Har man i det i maten tar det överhand och maten smakar mest krydda. Men har man dåliga råvaror så är det ett smart sätt att dölja med.
Vitlök är nog värst tycker jag, alla överdoserar. Men pyttelite av det kan faktiskt vara gott.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Vitlök är nog värst tycker jag, alla överdoserar. Men pyttelite av det kan faktiskt vara gott.
Håller med. För mig är vitlök en krydda och inte en huvudingrediens.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Storsockret
Bacon och makaroner till lunch, och eftersom jag är inne i en period med mozzarella på hjärnan oavsett måltid så en hög sånt också

Makaroner och bitar av bacon på en tallrik, toppade med en hög av mozzarella och hackad persilja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
P
En skål med spaghetti och köttfärssås kryddad med vitlök, svartpeppar och oregano.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


lunch..

hamburgare som blivit över..
vitlök svartpeppar, salt, lök, oregano.
färska tomater, krossade tomater, tomatpuré.
spaghetti..

riktigt gott.. :ok:
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
P
tur att man är en barbar... annars hade säkert någon lagt detta på en våffla.. ;):rofl:
 
  • Haha
Uffe A
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hemma brukar jag köra våffla med löjrom, går snabbare än fixa råraka.
Va, hur kan du göra våffla snabbare än råraka, kör du med halvfabrikat?
 
F fribygg skrev:
Va, hur kan du göra våffla snabbare än råraka, kör du med halvfabrikat?
En våffelsmet går ju på två röda. Råraka ska du riva potatis och grejer
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En våffelsmet går ju på två röda. Råraka ska du riva potatis och grejer
Vilka grejer?

råraka..
smör, olja, råriven potatis..
salt, peppar..

klart den ska ju skalas..
Om man inte är en barbar och äter med skalet kvar... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Vilka grejer?

råraka..
smör, olja, råriven potatis..
salt, peppar..

klart den ska ju skalas..
Om man inte är en barbar och äter med skalet kvar... ;)
Råraka skalar man och river. Stekt potatis behåller man skalet på, om man inte är barbar
 
  • Haha
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.