1 421 521 läst ·
17 788 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Kul att höra (inget negativt mot 08-or) bara det att kul vi i GBG kan ha en sån affär.GK100 skrev:
Öppet 7-23 alla dagar också.
Men de gör ingen reklam för sig, konstigt? Hörsägen bara. Jag var inne där innan jag visste om detta. Var stressad m.m. Sedan berättade någon för mig. Gick in där med helt andra ögon och tänkte WOW!
De ligger ju bredvid Liseberg och ett besök där hade nog lockat många
Tios:Fario skrev:
Köper alla bär djupfrysta eller plockar själv. Rör ihop själv med bara lite socker eller honung.
Kan bara inte med köpt sylt överhuvudtaget för det är för mkt socker i. Får inte i mig det bara. Har bott i USA och där är det ännu värre med sockret. Fick nog av det till slut.
Hjortronsylten verkligen guld för gommen. Släng bara i en skvätt med cognac så är den kulinariska orgasmen fullbordad
Köpte igår en 900 g för 280:- exkl skvätt. Och det kommer till pass nu den 25 mars på den intergalaktiska våffeldagen

Köpte igår en 900 g för 280:- exkl skvätt. Och det kommer till pass nu den 25 mars på den intergalaktiska våffeldagen
Beror nog på att IKEA har typ "slutat" med mat för några år sedan. Förr hade de riktiga märken och fina delikatesser av olika slag till bra pris.FredrikR skrev:
Nu är allt "branded" IKEA och tillverkat där det är billigast. De måste tappat stor del av omsättningen, men tjänar nog mer kulor på det de säljer. Hjortronsylt kan de nog inte finna hos någon av de där utländska billiga masstillverkarna.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Liknande som mina små barn kan vrenskas i tid och otid.AndersMalmgren skrev:
Fick en flashback, var förlovad med en tjej för länge sedan. Men det höll inte för hon vrendskades. Hon kunde gasa upp till 120 när jag påminnde om att det var 80 väg när hon höll 110.
Hennes föräldrars fel, de körde med fri uppfostran och kritiserade aldrig sina barn. I grunden var de osäkra på förädrarollen och valde att aldrig gå i konflikt. Sedan fick hon med sig det som vuxen och tålde inte pekpinnar, var allergisk. Hon kunde inte passa in på en arbetsplats, utan blev ekonomikonsult och satt och konterade i lugn och ro, ofta hemma. Vad jag vet har en hel del karlar kommit och gått sedan dess.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Mina hålfot har mer med DNA än uppfostran att göraMagnus Filip skrev:Liknande som mina små barn kan vrenskas i tid och otid.
Fick en flashback, var förlovad med en tjej för länge sedan. Men det höll inte för hon vrendskades. Hon kunde gasa upp till 120 när jag påminnde om att det var 80 väg när hon höll 110.
Hennes föräldrars fel, de körde med fri uppfostran och kritiserade aldrig sina barn. I grunden var de osäkra på förädrarollen och valde att aldrig gå i konflikt. Sedan fick hon med sig det som vuxen och tålde inte pekpinnar, var allergisk. Hon kunde inte passa in på en arbetsplats, utan blev ekonomikonsult och satt och konterade i lugn och ro, ofta hemma. Vad jag vet har en hel del karlar kommit och gått sedan dess.
Bra tips, skall kolla där. Trots att Lidl är min hataffär. Fängelsets egen kiosk typ ser det ut som med knepigt urval och nummer 1 på bake-off och billig läsk och mineralvatten. Som bygg och Ö&B typ kedjornas DollarStore och Rusta är Lidl inom mat.Keiller skrev:
Men deras nötsortiment är bra och bra pris.