Maskintok skrev:
En viss god tomat syra i såsen förstår jag som möter auberginens sötma och nötternas....
samt ostens goda djup..
(y)
Lite åt det hållet ja.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
[bild]
Här blev det "rapsgriskotlett" med en rejäl klick ramslökssmör, min favoritröra på kikärter, rödlök & fetaost, samt lite blandade gröna blad.
Nu ligger jag utslagen i soffan och hoppas nån hämtar en glass till mig runt kl 21, ev 22.

Fläskkarré gillar jag mest som marinerad och grillad @Maskintok men det finns mycket gott att göra av den styckningsdetaljen.
såg gott ut.
Hoppas du får ditt glas;)
även om jag fått lära mig vid den tiden att hämta själv... min bästa hälft ligger då oftast och sover.. :rofl:

Ja karré och kotlett är mångsidiga köttbitar..
Och goda..

P
H husdrommaren skrev:
Kebabrulle blev det ikväll för oss. Ingen tjusig mat men gott är det, tunnskivad fläskkarré som legat i marinad sedan igår. Träs upp på ett rotisserie, sedan skivar man av allt efter att det blir klart. Majonäsbaserad stark kebabsås med en skvätt fanta i (låter konstigt men blir bättre). Massor av sallad, tomat och picklad rödlök.

[bild]
Lät spännande med fanta(y)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
Fario Fario skrev:
Men! Det är ju lördag. Så vi kör pizza.
Tre ostar, aubergine. Kanske valnötter på nästa men i alla fall skall vi slänga på en Burrata med tryffel. Aldrig använt sådan ost…

[bild] [bild]
Hur gick det att dela Burratan,,,? Tycker att halvera den brukar gå bra, men att dela en gång till gör den bara till slafs. Kanske jag har slö kniv :thinking:

• Gilla
Fario
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
Hur gick det att dela Burratan,,,? Tycker att halvera den brukar gå bra, men att dela en gång till gör den bara till slafs. Kanske jag har slö kniv :thinking:
prövat att värma den före?
eller bra dra den åt dig, inte fram och tillbaka som många gör...?

Nu har vi lämnat Fredriks hoods och testa Falun. Kunde inte bestämma mig så blev både ostron och löjrom till förrätt

Förrättsfat med ostron och löjrom, citronskiva och tillbehör, med vinglas och personer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Maskintok skrev:
såg gott ut.
Hoppas du får ditt glas;)
även om jag fått lära mig vid den tiden att hämta själv... min bästa hälft ligger då oftast och sover.. :rofl:
Ja karré och kotlett är mångsidiga köttbitar..
Och goda..
Den här mättnaden kommer efteråt, tror jag skippar både glassen och whiskyn...

• Wow
1
  • Laddar…
Mycket ren på denna resa :)

Renfilé på tallrik med potatis, morot och broccoli, glas rödvin i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P
Maria T Maria T skrev:
Den här mättnaden kommer efteråt, tror jag skippar både glassen och whiskyn...
NEEEEJJJJJ inte whiskyn.. :crysmile::crysmile:

P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mycket ren på denna resa :)

[bild]
inspirerat av soap? ;)

H husdrommaren skrev:
Kebabrulle blev det ikväll för oss. Ingen tjusig mat men gott är det, tunnskivad fläskkarré som legat i marinad sedan igår. Träs upp på ett rotisserie, sedan skivar man av allt efter att det blir klart. Majonäsbaserad stark kebabsås med en skvätt fanta i (låter konstigt men blir bättre). Massor av sallad, tomat och picklad rödlök.

[bild]
Fanta eller ananasspad har jag läst om i många recept. Den vi brukar göra innehåller Fanta. (y)

• Gilla
Eklanda6
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ny ost för mig men jag delade den och lade halvorna på pizzan mot slutet. När jag tagit ut den tog jag en gaffel och smetade ut den smälta osten över hela pizzan. Funkade bra dock tycker jag tryffelsmaken var lite för mycket. Rätt ok men hellre inte.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Fast på den andra flaskan tyckte jag mig kunna läsa 5,2% ...
Men jag kanske sett fel. Vi får skicka den till MUST analysavdelning så får de köra en full bildanalys.
Det är väl bättre att skicka den till ÖL-avdelningen istället för MUST-avdelningen?

P
M Mortsken skrev:
Tror inte det är så många som åker skidor på riktigt som dricker samtidigt. Semesteråkning kan väl inte räknas som träning eller sport även om det kan vara rätt jobbigt beroende på hur man åker.
Så EN öl till maten spelar väl ingen roll i mina ögon. Men blir man påverkad är det klart olämpligt.
Jag åkte på skidresa* till Les Arcs en gång i forntiden. I priset för resan ingick en middag på en restaurang på en topp. Raclette och lite annat samt en halv flaska vin per person. Sen åkte vi skidor ner till byn i mörkret. Några av oss hade facklor så att vi inte skulle åka ur pisten.

Så gör man i Frankrike.

*Med buss. Gör inte det misstaget.

P pmd skrev:
Så gör man i Frankrike.
Åkte i La Grave med lokal bergsguide. Han drack 1/2 flaska vin till lunch och sedan fortsatte han visa oss områdets fina nedfarter. Jag drack vatten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.