1 421 311 läst ·
17 782 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
såg gott ut.Maria T skrev:
[bild]
Här blev det "rapsgriskotlett" med en rejäl klick ramslökssmör, min favoritröra på kikärter, rödlök & fetaost, samt lite blandade gröna blad.
Nu ligger jag utslagen i soffan och hoppas nån hämtar en glass till mig runt kl 21, ev 22.
Fläskkarré gillar jag mest som marinerad och grillad @Maskintok men det finns mycket gott att göra av den styckningsdetaljen.
Hoppas du får ditt glas
även om jag fått lära mig vid den tiden att hämta själv... min bästa hälft ligger då oftast och sover..
Ja karré och kotlett är mångsidiga köttbitar..
Och goda..
Lät spännande med fantaH husdrommaren skrev:Kebabrulle blev det ikväll för oss. Ingen tjusig mat men gott är det, tunnskivad fläskkarré som legat i marinad sedan igår. Träs upp på ett rotisserie, sedan skivar man av allt efter att det blir klart. Majonäsbaserad stark kebabsås med en skvätt fanta i (låter konstigt men blir bättre). Massor av sallad, tomat och picklad rödlök.
[bild]
Hur gick det att dela Burratan,,,? Tycker att halvera den brukar gå bra, men att dela en gång till gör den bara till slafs. Kanske jag har slö knivFario skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 198 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 198 inlägg
Fanta eller ananasspad har jag läst om i många recept. Den vi brukar göra innehåller Fanta.H husdrommaren skrev:Kebabrulle blev det ikväll för oss. Ingen tjusig mat men gott är det, tunnskivad fläskkarré som legat i marinad sedan igår. Träs upp på ett rotisserie, sedan skivar man av allt efter att det blir klart. Majonäsbaserad stark kebabsås med en skvätt fanta i (låter konstigt men blir bättre). Massor av sallad, tomat och picklad rödlök.
[bild]
Ny ost för mig men jag delade den och lade halvorna på pizzan mot slutet. När jag tagit ut den tog jag en gaffel och smetade ut den smälta osten över hela pizzan. Funkade bra dock tycker jag tryffelsmaken var lite för mycket. Rätt ok men hellre inte.Maria T skrev:
Jag åkte på skidresa* till Les Arcs en gång i forntiden. I priset för resan ingick en middag på en restaurang på en topp. Raclette och lite annat samt en halv flaska vin per person. Sen åkte vi skidor ner till byn i mörkret. Några av oss hade facklor så att vi inte skulle åka ur pisten.M Mortsken skrev:
Så gör man i Frankrike.
*Med buss. Gör inte det misstaget.