M
nino nino skrev:
Tycker det är svårt med pasta i matlådan, grädden vill gärna skära sig när man värmer i matlådan
bygg såsen med redning så kommer den hålla ihop när du värmer den i mikron! :)

ännu bättre blir det om man tar ut den någon gång och rör i såsen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P
igår testade tips ifrån ICA Focus (sveriges mest välsorterade mataffär)
Förrätt Burratta/melon sallad. Burratta är en slags ny typ av mozzarella. Fetare och rinnigare. Ok, men inte mer. som att äta smör nästan. Buffelmozzarella skulle vara klart bättre.
Rostade i stekpannan pinjefrön, burratta, olika sorters tomater, basilikablad, nätmelon, rödpeppar, lite vinäger (skulle varit balsamico vinäger men det gillar jag inte är sött), kallpressad svensk rapsolja (skulle varit olivolja men vi gillar bättre kallpressad rapsolja).
Supertips! men kör med buffelmozzarella, rödvinsvinäger, kallpressad svensk rapsolja istället.

Burrata-melonsallad med tomater, basilika, pinjekärnor och rödpeppar, drizzlad med rapsolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Huvudrätt. Stekt fläskkotlett med stekt squash och stekt äggplanta till.
kotletterna stekta bara med salt och rödpeppar. Stekt i grillpanna. Supergott. Rödpeppar är obehandlad svartpeppar och mkt gott. Svårt att få tag på. Focus har förstås
Stekt fläskkotlett med kryddor och sidor av stekt squash och äggplanta i en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
igår testade tips ifrån ICA Focus (sveriges mest välsorterade mataffär)
Förrätt Burratta/melon sallad. Burratta är en slags ny typ av mozzarella. Fetare och rinnigare. Ok, men inte mer. som att äta smör nästan. Buffelmozzarella skulle vara klart bättre.
Rostade i stekpannan pinjefrön, burratta, olika sorters tomater, basilikablad, nätmelon, rödpeppar, lite vinäger (skulle varit balsamico vinäger men det gillar jag inte är sött), kallpressad svensk rapsolja (skulle varit olivolja men vi gillar bättre kallpressad rapsolja).
Supertips! men kör med buffelmozzarella, rödvinsvinäger, kallpressad svensk rapsolja istället.

[bild]

Huvudrätt. Stekt fläskkotlett med stekt squash och stekt äggplanta till.
kotletterna stekta bara med salt och rödpeppar. Stekt i grillpanna. Supergott. Rödpeppar är obehandlad svartpeppar och mkt gott. Svårt att få tag på. Focus har förstås
[bild]
Ser gott ut!
Finns det någon sammanställning över de mest välsorterade ICA butikerna så man se hur ens "egna" Maxi ligger till? Eller är Focus självutnämnt? ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ser gott ut!
Finns det någon sammanställning över de mest välsorterade ICA butikerna så man se hur ens "egna" Maxi ligger till? Eller är Focus självutnämnt? ;)
Focus är i en särklass det är helt klart. Och i tex pepparfrågan finns mycket där tex Khmer.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Ser gott ut!
Finns det någon sammanställning över de mest välsorterade ICA butikerna så man se hur ens "egna" Maxi ligger till? Eller är Focus självutnämnt? ;)
Inte välsorterad, utan har största utbudet. Det är skillnad. Fråga insatta i Gbg.
Focus är ngt speciellt en typ nära 100% mataffär. Finns ingen motsvarade ICA eller annan affär i landet, vad jag vet.
Det finns något lite liknande i Sthlm, ICA Viksjö. Har varit där. Men den är inte lika bra som Focus, men hyfsat halvnära

ICA Maxi är mkt en kläd och tingel tangel affär, gratis banan till barnen m.m. Inte samma sak
 
Magnus Filip skrev:
Inte välsorterad, utan har största utbudet. Det är skillnad. Fråga insatta i Gbg.
Focus är ngt speciellt en typ nära 100% mataffär. Finns ingen motsvarade ICA eller annan affär i landet, vad jag vet.
Det finns något lite liknande i Sthlm, ICA Viksjö. Har varit där. Men den är inte lika bra som Focus, men hyfsat halvnära

ICA Maxi är mkt en kläd och tingel tangel affär, gratis banan till barnen m.m. Inte samma sak
Ok, du skrev välsorterad så jag trodde det var det som avsågs. (y)
Men ja, det är mycket annat i Maxis sortiment.
 
P
GK100 GK100 skrev:
Focus är i en särklass det är helt klart. Och i tex pepparfrågan finns mycket där tex Khmer.
Kul att vi har en sån affär i Gbg, störst utbud i Sverige.

Normalt sett har man känslan av att bara sånt i den kalibern finns i Sthlm. Skönt att vi också kan stoltsera med något som är bäst i klassen.
 
P
FredrikR FredrikR skrev:
Ok, du skrev välsorterad så jag trodde det var det som avsågs. (y)
Men ja, det är mycket annat i Maxis sortiment.
jag skrev fel förut. Utbudet!
 
Finns ingen Ica som har lika bra köttutbud som saluhall. Eller andra specialvaror som finns på delis som Cajsa Warg eller Urban Deli.
 
De få gånger jag äter snabbmakaroner så SKA det vara lökpulver, ett par nypor strösocker, salt och svartpeppar på. Ibland lite vitpeppar också.

Ikväll blir det panerad torskrygg med pressad potatis och romsås. Lägger upp en bild om jag kommer ihåg:D
 
Magnus Filip skrev:
jag skrev fel förut. Utbudet!
Nu är det lunchdags i backen igen Mange Fille

Ett glas mousserande vin framför barn som äter lunch inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns ingen Ica som har lika bra köttutbud som saluhall. Eller andra specialvaror som finns på delis som Cajsa Warg eller Urban Deli.
Jo du Columbus, visst har en utpräglad köttbutik i en saluhall ofta bättre utbud av kött än en ICA eller ost hos Falbygdens ost i Falköping. Specialbutiker med specialvaror.
Har aldrig tänkt på det innan, bra att få reda på detta!
 
Hjortronsylt är så sjukt gott!

Våffla med hjortronsylt och grädde på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
pmd och 6 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Kul att vi har en sån affär i Gbg, störst utbud i Sverige.

Normalt sett har man känslan av att bara sånt i den kalibern finns i Sthlm. Skönt att vi också kan stoltsera med något som är bäst i klassen.
En mycket bra och trevlig handlare Peter och personal som verkar trivas på alla sätt också. Aldrig upplevt liknande på andra håll i den branschen garanterat inget i 08.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu är det lunchdags i backen igen Mange Fille

[bild]
med finess ser jag, armbågarna på bordet och ytterkläderna på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.