1 421 622 läst ·
17 789 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
igår testade tips ifrån ICA Focus (sveriges mest välsorterade mataffär)
Förrätt Burratta/melon sallad. Burratta är en slags ny typ av mozzarella. Fetare och rinnigare. Ok, men inte mer. som att äta smör nästan. Buffelmozzarella skulle vara klart bättre.
Rostade i stekpannan pinjefrön, burratta, olika sorters tomater, basilikablad, nätmelon, rödpeppar, lite vinäger (skulle varit balsamico vinäger men det gillar jag inte är sött), kallpressad svensk rapsolja (skulle varit olivolja men vi gillar bättre kallpressad rapsolja).
Supertips! men kör med buffelmozzarella, rödvinsvinäger, kallpressad svensk rapsolja istället.
Huvudrätt. Stekt fläskkotlett med stekt squash och stekt äggplanta till.
kotletterna stekta bara med salt och rödpeppar. Stekt i grillpanna. Supergott. Rödpeppar är obehandlad svartpeppar och mkt gott. Svårt att få tag på. Focus har förstås
Förrätt Burratta/melon sallad. Burratta är en slags ny typ av mozzarella. Fetare och rinnigare. Ok, men inte mer. som att äta smör nästan. Buffelmozzarella skulle vara klart bättre.
Rostade i stekpannan pinjefrön, burratta, olika sorters tomater, basilikablad, nätmelon, rödpeppar, lite vinäger (skulle varit balsamico vinäger men det gillar jag inte är sött), kallpressad svensk rapsolja (skulle varit olivolja men vi gillar bättre kallpressad rapsolja).
Supertips! men kör med buffelmozzarella, rödvinsvinäger, kallpressad svensk rapsolja istället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Huvudrätt. Stekt fläskkotlett med stekt squash och stekt äggplanta till.
kotletterna stekta bara med salt och rödpeppar. Stekt i grillpanna. Supergott. Rödpeppar är obehandlad svartpeppar och mkt gott. Svårt att få tag på. Focus har förstås
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser gott ut!Magnus Filip skrev:igår testade tips ifrån ICA Focus (sveriges mest välsorterade mataffär)
Förrätt Burratta/melon sallad. Burratta är en slags ny typ av mozzarella. Fetare och rinnigare. Ok, men inte mer. som att äta smör nästan. Buffelmozzarella skulle vara klart bättre.
Rostade i stekpannan pinjefrön, burratta, olika sorters tomater, basilikablad, nätmelon, rödpeppar, lite vinäger (skulle varit balsamico vinäger men det gillar jag inte är sött), kallpressad svensk rapsolja (skulle varit olivolja men vi gillar bättre kallpressad rapsolja).
Supertips! men kör med buffelmozzarella, rödvinsvinäger, kallpressad svensk rapsolja istället.
[bild]
Huvudrätt. Stekt fläskkotlett med stekt squash och stekt äggplanta till.
kotletterna stekta bara med salt och rödpeppar. Stekt i grillpanna. Supergott. Rödpeppar är obehandlad svartpeppar och mkt gott. Svårt att få tag på. Focus har förstås
[bild]
Finns det någon sammanställning över de mest välsorterade ICA butikerna så man se hur ens "egna" Maxi ligger till? Eller är Focus självutnämnt?
Inte välsorterad, utan har största utbudet. Det är skillnad. Fråga insatta i Gbg.FredrikR skrev:
Focus är ngt speciellt en typ nära 100% mataffär. Finns ingen motsvarade ICA eller annan affär i landet, vad jag vet.
Det finns något lite liknande i Sthlm, ICA Viksjö. Har varit där. Men den är inte lika bra som Focus, men hyfsat halvnära
ICA Maxi är mkt en kläd och tingel tangel affär, gratis banan till barnen m.m. Inte samma sak
Ok, du skrev välsorterad så jag trodde det var det som avsågs.Magnus Filip skrev:Inte välsorterad, utan har största utbudet. Det är skillnad. Fråga insatta i Gbg.
Focus är ngt speciellt en typ nära 100% mataffär. Finns ingen motsvarade ICA eller annan affär i landet, vad jag vet.
Det finns något lite liknande i Sthlm, ICA Viksjö. Har varit där. Men den är inte lika bra som Focus, men hyfsat halvnära
ICA Maxi är mkt en kläd och tingel tangel affär, gratis banan till barnen m.m. Inte samma sak
Men ja, det är mycket annat i Maxis sortiment.
Kul att vi har en sån affär i Gbg, störst utbud i Sverige.GK100 skrev:
Normalt sett har man känslan av att bara sånt i den kalibern finns i Sthlm. Skönt att vi också kan stoltsera med något som är bäst i klassen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Finns ingen Ica som har lika bra köttutbud som saluhall. Eller andra specialvaror som finns på delis som Cajsa Warg eller Urban Deli.
De få gånger jag äter snabbmakaroner så SKA det vara lökpulver, ett par nypor strösocker, salt och svartpeppar på. Ibland lite vitpeppar också.
Ikväll blir det panerad torskrygg med pressad potatis och romsås. Lägger upp en bild om jag kommer ihåg
Ikväll blir det panerad torskrygg med pressad potatis och romsås. Lägger upp en bild om jag kommer ihåg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Jo du Columbus, visst har en utpräglad köttbutik i en saluhall ofta bättre utbud av kött än en ICA eller ost hos Falbygdens ost i Falköping. Specialbutiker med specialvaror.AndersMalmgren skrev:
Har aldrig tänkt på det innan, bra att få reda på detta!
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
En mycket bra och trevlig handlare Peter och personal som verkar trivas på alla sätt också. Aldrig upplevt liknande på andra håll i den branschen garanterat inget i 08.Magnus Filip skrev:


