P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag kör bil en timme efter jag druckit ett glas vin eller öl ja.
Inte 100% på topp då i trafiken även om man ligger på rätt sida om gränsen.
Id, ego. Superego, Sigmund Freud

Magnus Filip skrev:
Inte 100% på topp då i trafiken även om man ligger på rätt sida om gränsen.
Id, ego. Superego, Sigmund Freud
Skål på dig!

Vällagad maträtt på tallrik med ett glas rödvin och någon som skålar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Beretic och 6 till
  • Laddar…
P

grillen är tänd(y):cool:

Våffelstugan antingen lyxvåfflan eller viltvåfflan (den på bilden) är bästa lunchen i Romme.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skål på dig!
Den där kombon verkade smått barbarisk. :surprised: Är det bara ett stilleben för fotots skull eller ska du äta det? ;)

P
för länge sedan käkade jag våffla med egenrökt öring.
Lite vispad grädde.
lök..
(y)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den där kombon verkade smått barbarisk. :surprised: Är det bara ett stilleben för fotots skull eller ska du äta det? ;)
Var helt okej för att vara Romme. Renröra, kantareller och lingon. Du är en barbar, en barbar kan inte avgöra vad som är barbari :crysmile:

Hemma brukar jag köra våffla med löjrom, går snabbare än fixa råraka.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Ansvarslöst är det att dricka alkohol på lunchen och ge sig ut i backen sedan, men att man råkar påverkad koordinera lite fel och skada ett barn finns väl inte med i skallens beräkningar?
I Colorado i USA var det förbjudet att vara påverkad av alkohol i skidbacken även i liften, t.ex. till lunchen som ovan bild. Det var 1000 dollar i böter för det.

Vettigt och sunt. Finns ju en anledning till att det finns after-ski.

Skall strax till Branäs, är rätt orolig faktiskt för fyllon i backen

Lite lustigt det där med alkohol och skidor. Finns ingen annan sport (av fysisk karaktär) där man kombinerar utövande och alkohol .

problemet är inte de som dricker en öl utan de som hinkar och för att bli av med dessa fylltrattar måste man ha nolltolerans till alkohol i backen - något som aldrig kommer ske pga det som nämnts : pengar styr.

personligen dricker jag aldrig under dagen då jag åker . Min åkning och teknik försämras radikalt av en öl och när jag åker så tränar jag, sen kan jag gå på afterski

• Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
R
C claym skrev:
Lite lustigt det där med alkohol och skidor. Finns ingen annan sport (av fysisk karaktär) där man kombinerar utövande och alkohol .
Rent fel. Jag har personligen spelat ölbrännboll på elitnivå :)

Alla kanske inte ser skidåkning som en sport utan kanske mer som nöje. Jag tycker detta sidospår i tråden börjar likna den tråd som fanns runt jul där en del gick bananas över att vissa av oss hade mage att ta en snaps framför baaaaaarnen.

• Gilla
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Rent fel. Jag har personligen spelat ölbrännboll på elitnivå :)

Alla kanske inte ser skidåkning som en sport utan kanske mer som nöje. Jag tycker detta sidospår i tråden börjar likna den tråd som fanns runt jul där en del gick bananas över att vissa av oss hade mage att ta en snaps framför baaaaaarnen.
Helt sjukt vad många radikalpräktiga det finns. :crysmile:

• Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Oxfilé stod det på förpackningen, så det får jag lita på att det är. Slängde den på grillen med lite broccoli

Grillad oxfilé med pommes frites och broccoli toppade med bearnaisesås på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Gratis är gott.
Särbons granne ville ha hjälp med att sätta upp några hyllor.
När hyllorna var uppe Svishade hon 600:- ( jag skulle inte ha nått för jobbet)
"Nu åker vi och tar en Pizza för pengarna sa särbon"
Väl på lokala restaurangen hade de dagens erbjudande, Kalvfile med div tillbehör, så vi hoppade pizza och tog den ist.
Otroligt gott med tanke på att vi hade 50 spänn kvar av de 600 när vi klev ut mätta.

• Gilla
  • Älska
nino och 3 till
  • Laddar…
P
C claym skrev:

problemet är inte de som dricker en öl utan de som hinkar och för att bli av med dessa fylltrattar måste man ha nolltolerans till alkohol i backen - något som aldrig kommer ske pga det som nämnts : pengar styr.

personligen dricker jag aldrig under dagen då jag åker . Min åkning och teknik försämras radikalt av en öl och när jag åker så tränar jag, sen kan jag gå på afterski
Bowlingbarer är ett exempel där kombon funkar. Även dart och biljard

Tråkigt att folk susar ned i hög fart i backarna alkoholpåverkade.

Detta är ju en mattråd men bra vinkling tycker jag att det diskuteras runt omkring. Alkohol enbart i rätt miljö! Hoppas att jag har fått några att tänka till nu. Händer nåt ångrar man sig för hela livet, eller så skiter vissa i det också.

Var i Finland på konf. med jobbet en gång. På morgonen hade vi bokat snöskoter. De lastade av 8 st skotrar och surprise! alkoblåsning.
Det var blöt fest kvällen innan och jag drack bara mellis. Jag var den ende som klarade blåsprovet.
Sedan lastade de på skotrarna igen på lastbilen. Jag tog en chans och pratade med guiderna kom överens om att jag skulle köra med dom.
Så jag smet iväg och stack med dom halva dagen. Chefen och de andra var skitsura när jag kom tillbaka, nära avsked. Men jag sa att jag drar inte till Finland i onödan och de hade ju sig själva att skylla.
En himla liv var det länge efter. Men jag tror de andra lärde sig en nyttig läxa

Redigerat av moderator:
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Tråkigt att folk susar ned i hög fart i backarna alkoholpåverkade.
Magnus Filip skrev:
Kopplar inte hur man kan vara så funtad och egoistisk att man inte åker med 0 promille i backen?

Bärsen kan man ju lika gärna ta senare på dagen.
Hur vet du att det åktes skidor överhuvudtaget efter den måltiden? Malmgren kanske tog en promenad efter lunchen.

Ibland undrar jag om du inte trollar.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Hur vet du att det åktes skidor överhuvudtaget efter den måltiden? Malmgren kanske tog en promenad efter lunchen.

Ibland undrar jag om du inte trollar.
Jag kan intyga att det åktes skidor efteråt. Fort också, sick sack mellan alla nybörjare som måste åka svart fast de inte kan och bara förstör backen. :)

• Gilla
  • Haha
nino och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.