1 420 632 läst ·
17 763 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Den var bra,inte bästrichardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag dricker ju inte vin och ännu mer sällan vinluncher.AndersMalmgren skrev:
Mitt gamla kontor låg dock granne med restaurangen här i Gävle så var lägligt, om än lite dyra luncher enligt oss
Du får komma till vår stad och testa VeroVin, där kan du nog inte klaga på vinutbudet. Sägs vara en av de bättre vinkällarna i landet.
https://verovin.se/
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Haha jag får åka runt och testa forumfolkets krogutbudrichardtenggren skrev:
Jag dricker ju inte vin och ännu mer sällan vinluncher.
Mitt gamla kontor låg dock granne med restaurangen här i Gävle så var lägligt, om än lite dyra luncher enligt oss
Du får komma till vår stad och testa VeroVin, där kan du nog inte klaga på vinutbudet. Sägs vara en av de bättre vinkällarna i landet.
[länk]
Fast på den andra flaskan tyckte jag mig kunna läsa 5,2% ...Alfredo skrev:
Men jag kanske sett fel. Vi får skicka den till MUST analysavdelning så får de köra en full bildanalys.
Jag har nog precis noll tips på saker som passar dig.AndersMalmgren skrev:
Men visst, det finns väl andra som har god smak istället för tunn plånbok.
Men vi var i gagnef för några år sedan och drog i oss lite pizza från lokala pizzerian, och jag måste medge att jag reagerade på att det var burkchampinjoner på capriciosan.
Så även jag kan ibland vara aningens stingslig.
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Det här är fru Höghus uppfattning om hur kaffe ska se ut. En Barraquito, en variant på cafe con leche y leche, kallas också Canarion och är en kanarisk specialitet.Maskintok skrev:
Bottna med sötad kondenserad mjölk, lägg i en slice lime. Sedan in under espressomaskinen och tryck i en espresso.
Häll i likör 43 på en knäckt tesked. Sedan ångvispad mjölk, först oskummad mjölk och sedan skum på den knäckta skeden så det skiktas.
Just den här restaurangen hällde i likören innan kaffet. Ibland får man Ron Miele (honungsrom) i stället för 43:an.
Jag läste nånstans att det är ärftligt om man upplever beskan i kaffe eller inte. Mjölk dämpar den, därför struntar vissa i mjölken och andra inte kan tänka sig kaffe utan mjölk. Själv kör jag utan.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
åh herre jösses vilken grejHöghus skrev:
Det här är fru Höghus uppfattning om hur kaffe ska se ut. En Barraquito, en variant på cafe con leche y leche, kallas också Canarion och är en kanarisk specialitet.
Bottna med sötad kondenserad mjölk, lägg i en slice lime. Sedan in under espressomaskinen och tryck i en espresso.
Häll i likör 43 på en knäckt tesked. Sedan ångvispad mjölk, först oskummad mjölk och sedan skum på den knäckta skeden så det skiktas.
Just den här restaurangen hällde i likören innan kaffet. Ibland får man Ron Miele (honungsrom) i stället för 43:an.
Jag läste nånstans att det är ärftligt om man upplever beskan i kaffe eller inte. Mjölk dämpar den, därför struntar vissa i mjölken och andra inte kan tänka sig kaffe utan mjölk. Själv kör jag utan.
/Höghus
[bild]
Nja jag tror kokpannan får stanna kvar...
Jag skulle hinna få psykbryt innan jag ordnat till en sådan på morgonen