Kom på lite sent att jag måste ju dokumenterar min Borlänge matupplevelse för Fredrik :) så uröakta för att jag börjat äta.

Tryffelpizza på Basta
En halväten tryffelpizza på en tallrik framför ett barn och drycker på ett restaurangbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Vi vill ju veta hur det smakade också ;)

Ätit lite luncher och köpt Take-away på Basta, tycker pizzorna är goda här i stan i alla fall (y)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Vi vill ju veta hur det smakade också ;)

Ätit lite luncher och köpt Take-away på Basta, tycker pizzorna är goda här i stan i alla fall (y)
Den var bra,inte bäst :) men en helt okej pizza napoletana :) Dålig vinlista och sedan hade de kass olivolja och inget flingsalt att doppa kantbitarna i. :cry:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den var bra,inte bäst :) men en helt okej pizza napoletana :) Dålig vinlista och sedan hade de kass olivolja och inget flingsalt att doppa kantbitarna i. :cry:
Jag dricker ju inte vin och ännu mer sällan vinluncher. ;)
Mitt gamla kontor låg dock granne med restaurangen här i Gävle så var lägligt, om än lite dyra luncher enligt oss :)

Du får komma till vår stad och testa VeroVin, där kan du nog inte klaga på vinutbudet. Sägs vara en av de bättre vinkällarna i landet. :)
https://verovin.se/

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag dricker ju inte vin och ännu mer sällan vinluncher. ;)
Mitt gamla kontor låg dock granne med restaurangen här i Gävle så var lägligt, om än lite dyra luncher enligt oss :)

Du får komma till vår stad och testa VeroVin, där kan du nog inte klaga på vinutbudet. Sägs vara en av de bättre vinkällarna i landet. :)
[länk]
Haha jag får åka runt och testa forumfolkets krogutbud :)

• Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
kass olivolja
Jag har hört att de sparar de fina grejorna till lokala stammisar och tillfälliga 08or får nöja sig med bottenskrapet från willysdunken. ;)

• Gilla
  • Haha
lordi och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Det jag kan utläsa verkar acceptabelt. :crysmile: Kan möjligen ha en aning selektiv syn. Typ som en katts selektiva hörsel om ni fattar.

[bild]
Fast på den andra flaskan tyckte jag mig kunna läsa 5,2% ...
Men jag kanske sett fel. Vi får skicka den till MUST analysavdelning så får de köra en full bildanalys.

• Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Haha jag får åka runt och testa forumfolkets krogutbud :)
Jag har nog precis noll tips på saker som passar dig.
Men visst, det finns väl andra som har god smak istället för tunn plånbok. :cool:

Men vi var i gagnef för några år sedan och drog i oss lite pizza från lokala pizzerian, och jag måste medge att jag reagerade på att det var burkchampinjoner på capriciosan.
Så även jag kan ibland vara aningens stingslig. ;)

• Haha
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har nog precis noll tips på saker som passar dig.
Men visst, det finns väl andra som har god smak istället för tunn plånbok. :cool:
Hela grejen är väl att jag ska välja ställen :)
Imorrn blir det Falun. Höga förväntningar då det är White guide

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
fan dricka annat än vanligt svart kaffe, hur kan ni?
:rofl:

uppmaning?

att jag skrev att kaffe ska vara svart och utan mjölk är ingen uppmaning det är en åsikt..
Den har jag rätt till.. att du blir kränkt av den.. ditt problem..
Det här är fru Höghus uppfattning om hur kaffe ska se ut. En Barraquito, en variant på cafe con leche y leche, kallas också Canarion och är en kanarisk specialitet.
Bottna med sötad kondenserad mjölk, lägg i en slice lime. Sedan in under espressomaskinen och tryck i en espresso.
Häll i likör 43 på en knäckt tesked. Sedan ångvispad mjölk, först oskummad mjölk och sedan skum på den knäckta skeden så det skiktas.
Just den här restaurangen hällde i likören innan kaffet. Ibland får man Ron Miele (honungsrom) i stället för 43:an.
Jag läste nånstans att det är ärftligt om man upplever beskan i kaffe eller inte. Mjölk dämpar den, därför struntar vissa i mjölken och andra inte kan tänka sig kaffe utan mjölk. Själv kör jag utan.

/Höghus

Barraquito kaffe med lager av kondenserad mjölk, espresso och ångvispad mjölk på ett fat, serverat på restaurang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
P
Höghus Höghus skrev:
Det här är fru Höghus uppfattning om hur kaffe ska se ut. En Barraquito, en variant på cafe con leche y leche, kallas också Canarion och är en kanarisk specialitet.
Bottna med sötad kondenserad mjölk, lägg i en slice lime. Sedan in under espressomaskinen och tryck i en espresso.
Häll i likör 43 på en knäckt tesked. Sedan ångvispad mjölk, först oskummad mjölk och sedan skum på den knäckta skeden så det skiktas.
Just den här restaurangen hällde i likören innan kaffet. Ibland får man Ron Miele (honungsrom) i stället för 43:an.
Jag läste nånstans att det är ärftligt om man upplever beskan i kaffe eller inte. Mjölk dämpar den, därför struntar vissa i mjölken och andra inte kan tänka sig kaffe utan mjölk. Själv kör jag utan.

/Höghus

[bild]
åh herre jösses vilken grej
:crysmile:

Nja jag tror kokpannan får stanna kvar...
Jag skulle hinna få psykbryt innan jag ordnat till en sådan på morgonen :crysmile::crysmile:

• Haha
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
åh herre jösses vilken grej
:crysmile:

Nja jag tror kokpannan får stanna kvar...
Jag skulle hinna få psykbryt innan jag ordnat till en sådan på morgonen :crysmile::crysmile:
Nja, den är en kaffe efter maten, den enda gången hon dricker kaffe. Nästan som en efterrätt.

/Höghus

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
Höghus Höghus skrev:
Nja, den är en kaffe efter maten, den enda gången hon dricker kaffe. Nästan som en efterrätt.

/Höghus
Ja det kan jag tänka mig...
;)
Jag tog mig en liten whisky till kaffet jag.. (y)

• Älska
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja det kan jag tänka mig...
;)
Jag tog mig en liten whisky till kaffet jag.. (y)
Ja, det är mina takter, varför krångla till det?

/Höghus

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P
Höghus Höghus skrev:
Ja, det är mina takter, varför krångla till det?

/Höghus
precis.
kastar kaffet över axeln och halsar whiskyn:crysmile:;)

• Haha
nino och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.