1 420 630 läst ·
17 763 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
AndersMalmgren skrev:
Ansvarslöst är det att dricka alkohol på lunchen och ge sig ut i backen sedan, men att man råkar påverkad koordinera lite fel och skada ett barn finns väl inte med i skallens beräkningar?AndersMalmgren skrev:
I Colorado i USA var det förbjudet att vara påverkad av alkohol i skidbacken även i liften, t.ex. till lunchen som ovan bild. Det var 1000 dollar i böter för det.
Vettigt och sunt. Finns ju en anledning till att det finns after-ski.
Skall strax till Branäs, är rätt orolig faktiskt för fyllon i backen
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
En öl är ur kroppen innan du lämnat stället. Var inte så bajsnödigMagnus Filip skrev:Ansvarslöst är det att dricka alkohol på lunchen och ge sig ut i backen sedan, men att man råkar påverkad koordinera lite fel och skada ett barn finns väl inte med i skallens beräkningar?
I Colorado i USA var det förbjudet att vara påverkad av alkohol i skidbacken även i liften, t.ex. till lunchen som ovan bild. Det var 1000 dollar i böter för det.
Vettigt och sunt. Finns ju en anledning till att det finns after-ski.
Skall strax till Branäs, är rätt orolig faktiskt för fyllon i backen
Kanske en bra affärsidé @Magnus Filip starta en skidanläggning för nykterister kanske?
Då kan de som vill hänga där istället för att gnälla på vanligt folk vill ta en öl på lunchen eller för all del gå på after ski..
Då kan de som vill hänga där istället för att gnälla på vanligt folk vill ta en öl på lunchen eller för all del gå på after ski..
Som vuxen älskar jag att skita i traditionella traditioner och skapa mina egna. Fläderpannkakor på midsommar, inte ett enda kokt ägg till påsk. Trots att jag fick med mig hur det ska vara. Enligt vissa. Gör som du vill, låt andra göra som dom vill och bekymra dig inte så mycket i varför när der gäller andra.Magnus Filip skrev:Midsommarmat, vi håller verkligen på traditionerna för jag vill att barnen skall ha det med sig till framtiden. De vet inget annat på midsommar än den traditionella maten. Alla gillar sill utom en. Tvingar inte en av dom att äta sill men alla måste iaf smaka en smula av allt, även sill.
Även påsk med lamm, julbord och vi kör amerikansk haloween samt några till. Mårten gås middag har vi testat på restaurang en gång. Kul var det för servitören frågade barnen om de ville ha pepparkakssoppa till förrätt? (lurade alltså). Soppan är en blodsoppa som kallas för svartsoppa. Den smakar som pepparkakor och var supergod, fast kunde varit lite mindre socker i. Alla gillade det mkt. Barnen var som tokiga i soppan. haha
Vi gör Tacos hemma enstaka gång vanlig vardagskväll för det går snabbt och speciellt om det är någon kräsen kompis till barnen med till maten. De där hårda majsskalen är goda. Mjukt tacobröd skippar jag, men barnen gillar det.
Snabbmat som festmat, som tex. pizza, hamburgare, tacos, friterad kyckling går inte in i min hjärna hur många svenskar får till denna kopplingen. Även onyttigaste maten som festmat tex pizza, nachos med 1 liter smält ost över kan jag heller inte fatta grejen. En familj jag känner gillar att grilla flottig pizza på sten i en kolgrill som lyxig lördagsmiddag.
Vi kör på liknade tema till vår middagPelleplutt78 skrev:
Diskussionen om köttfärssås tidigare i veckan fick mig att välja denna goda rätt till fredagsmiddag.
Lika bra att fota medan man väntar på att makaronerna ska bli klara för har maten väl hamnat på tallriken så brukar telefonen oftast läggas undan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lika bra att fota medan man väntar på att makaronerna ska bli klara för har maten väl hamnat på tallriken så brukar telefonen oftast läggas undan.