Potatis och purjolökssoppa med övervintrad persilja och bake off baguetter

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Gulasch bra skidlunch
Lunchbord med gulasch i skål, bröd, gräddfil och en ölsejdel, bakgrunden visar en person och en hamburgermål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Arg
[SKPG]Zamora och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej , svenska fjällen ger jag inte mycket för :) alperna så fort de kan åka själva.

Yngsta kör sele men börjar bli modig , nästa år kanske :)

[bild]

Ohhhhh jag skådar våffelslottet i bakgrunden!

C claym skrev:
Ohhhhh jag skådar våffelslottet i bakgrunden!
Vi åt på våffelstugan igår det är inte här. Deras lyxvåffla är helt okej med ett glas cava. Men annars är det rätt kassa med mat i systemet. Därför vi bor i Borlänge så man kan få mer att välja på :)

P
Gulasch bra skidlunch
[bild]
Gulasch bra skidlunch
[bild]
Ansvarslöst är det att dricka alkohol på lunchen och ge sig ut i backen sedan, men att man råkar påverkad koordinera lite fel och skada ett barn finns väl inte med i skallens beräkningar?
I Colorado i USA var det förbjudet att vara påverkad av alkohol i skidbacken även i liften, t.ex. till lunchen som ovan bild. Det var 1000 dollar i böter för det.

Vettigt och sunt. Finns ju en anledning till att det finns after-ski.

Skall strax till Branäs, är rätt orolig faktiskt för fyllon i backen

• Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Ansvarslöst är det att dricka alkohol på lunchen
Det jag kan utläsa verkar acceptabelt. :crysmile: Kan möjligen ha en aning selektiv syn. Typ som en katts selektiva hörsel om ni fattar.

Närbild av etikett på en alkoholfri dryck med texten "alkoholfri öl, max 0,5% Vol".

• Haha
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
I Colorado i USA var det förbjudet att vara påverkad av alkohol i skidbacken även i liften, t.ex. till lunchen som ovan bild.
Undrar om det även kommer att införas i trafiken "over there". ;)

• Gilla
  • Haha
  • Älska
pmd och 4 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Ansvarslöst är det att dricka alkohol på lunchen och ge sig ut i backen sedan, men att man råkar påverkad koordinera lite fel och skada ett barn finns väl inte med i skallens beräkningar?
I Colorado i USA var det förbjudet att vara påverkad av alkohol i skidbacken även i liften, t.ex. till lunchen som ovan bild. Det var 1000 dollar i böter för det.

Vettigt och sunt. Finns ju en anledning till att det finns after-ski.

Skall strax till Branäs, är rätt orolig faktiskt för fyllon i backen
En öl är ur kroppen innan du lämnat stället. Var inte så bajsnödig

• Gilla
  • Haha
Dilato och 12 till
  • Laddar…
Kanske en bra affärsidé @Magnus Filip starta en skidanläggning för nykterister kanske?

Då kan de som vill hänga där istället för att gnälla på vanligt folk vill ta en öl på lunchen eller för all del gå på after ski..

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Midsommarmat, vi håller verkligen på traditionerna för jag vill att barnen skall ha det med sig till framtiden. De vet inget annat på midsommar än den traditionella maten. Alla gillar sill utom en. Tvingar inte en av dom att äta sill men alla måste iaf smaka en smula av allt, även sill.
Även påsk med lamm, julbord och vi kör amerikansk haloween samt några till. Mårten gås middag har vi testat på restaurang en gång. Kul var det för servitören frågade barnen om de ville ha pepparkakssoppa till förrätt? (lurade alltså). Soppan är en blodsoppa som kallas för svartsoppa. Den smakar som pepparkakor och var supergod, fast kunde varit lite mindre socker i. Alla gillade det mkt. Barnen var som tokiga i soppan. haha

Vi gör Tacos hemma enstaka gång vanlig vardagskväll för det går snabbt och speciellt om det är någon kräsen kompis till barnen med till maten. De där hårda majsskalen är goda. Mjukt tacobröd skippar jag, men barnen gillar det.

Snabbmat som festmat, som tex. pizza, hamburgare, tacos, friterad kyckling går inte in i min hjärna hur många svenskar får till denna kopplingen. Även onyttigaste maten som festmat tex pizza, nachos med 1 liter smält ost över kan jag heller inte fatta grejen. En familj jag känner gillar att grilla flottig pizza på sten i en kolgrill som lyxig lördagsmiddag.
Som vuxen älskar jag att skita i traditionella traditioner och skapa mina egna. Fläderpannkakor på midsommar, inte ett enda kokt ägg till påsk. Trots att jag fick med mig hur det ska vara. Enligt vissa. Gör som du vill, låt andra göra som dom vill och bekymra dig inte så mycket i varför när der gäller andra.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Pelleplutt78
Lättrimmad färsk hälleflundra, färska räkor, vitvinsås, brynt smör samt färskriven pepparrot. Till detta serveras dillslungad smörad potatis. Hälleflundra inköpt på Strömstad bästa fiskaffär, Strömstad räkor!!!

• Gilla
  • Älska
Korvgubbe och 5 till
  • Laddar…
H
Pelleplutt78 Pelleplutt78 skrev:
Lättrimmad färsk hälleflundra, färska räkor, vitvinsås, brynt smör samt färskriven pepparrot. Till detta serveras dillslungad smörad potatis. Hälleflundra inköpt på Strömstad bästa fiskaffär, Strömstad räkor!!!
Vi kör på liknade tema till vår middag:),långa som vi lättrimmat under em och kokt potatis med valfria tillbehör, det som erbjuds är: knaperstekt bacon, brynt smör, pepparrot och stekta kantareller. Allt efter vad man själv föredrar samt hänsyn till lite allergier. Även inhandlat fisken på ett bra ställe på västkusten dock lite längre ned.

• Gilla
Violina
  • Laddar…
Pelleplutt78
Långa mmmmmm, grymt underskattad delikatess!!!

Diskussionen om köttfärssås tidigare i veckan fick mig att välja denna goda rätt till fredagsmiddag.
Köttfärssås i stekpanna och kokande makaroner på spis i ett modernt kök.
Skapa konto

Lika bra att fota medan man väntar på att makaronerna ska bli klara för har maten väl hamnat på tallriken så brukar telefonen oftast läggas undan.

• Gilla
  • Älska
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Skulle bli plankstek med oxfilé
Älgstek med bacon och duchessepotatis serverad på träbricka, felaktigt trodd vara oxfilé.
Skapa konto

Tog upp vad jag trodde var oxfilé men det var nog innanlår från älg
Inte riktigt lika mört men det blev slut

• Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.