1 420 511 läst ·
17 761 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Tänk förrätt och varmrätt så blir det möjligen något enklare att smälta.R RoAd skrev:
Det finns faktiskt en någorlunda vettig förklaring. För många kvarvarande bitar sushi för att inte äta upp, men för få för att bli mätt, så de behövde kompletteras med något enkelt och billigt. Det råkade bli en burk Soldatens.Maskintok skrev:
Ja det lät helt logiskt.Alfredo skrev:
Tänk förrätt och varmrätt så blir det möjligen något enklare att smälta.
Det finns faktiskt en någorlunda vettig förklaring. För många kvarvarande bitar sushi för att inte äta upp, men för få för att bli mätt, så de behövde kompletteras med något enkelt och billigt. Det råkade bli en burk Soldatens.
Jag brukar äta ärtsoppa direkt ur burken när jag är i fält..
Går lika bra varm som kall..
Apropå kaffe
Slutade för typ 10år sen, var nog som Maskintok och drack 12koppar svart innan dess. Sista åren har det blivit kaffe om man fått nåt gott (alkohol) i.
Sista året har jag varit en del hos svärsonen och fått smak för espresso och nu har vi äntligen fått kaffemaskin på jobbet så 2 dubbla espresso i en mugg får bli min lunch idag
Slutade för typ 10år sen, var nog som Maskintok och drack 12koppar svart innan dess. Sista åren har det blivit kaffe om man fått nåt gott (alkohol) i.
Sista året har jag varit en del hos svärsonen och fått smak för espresso och nu har vi äntligen fått kaffemaskin på jobbet så 2 dubbla espresso i en mugg får bli min lunch idag
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Som tråden har utvecklats så har den blivit en allmän mattråd, men jag tycker att det vore synd om den inte även i fortsättningen mest handlade om aktuellt ätande hemma, dvs middag och kanske lunch. Jag tycker att det har kommit många bra inlägg om kvällens middag. De bästa inläggen brukar också innehålla en beskrivning och kanske ett recept.Maskintok skrev:
Men kör på och ändra rubriken så att den stämmer bättre med verkligheten!
@Marlen Eskilsson
skulle du vilja vara så vänlig att ändra rubriken till "vad blir det för mat?"
Tack på förhand.
skulle du vilja vara så vänlig att ändra rubriken till "vad blir det för mat?"
Tack på förhand.
Här blir det hederlig svensk köttfärssås, tinade älgfärs i varmvatten i diskhon medans jag hackade en halv gul lök
Stekte lök och 3 vitlöksklyftor sen i med färsen rejält med ketchup, en slatt av nån tomatsås med basilika som fanns kvar.
Klart på en kvart.
Ingen fjollig ragu här inte
Äter den med riven cheddar, inga kolhydrater i onödan
Edit hade så klart i svensk 40% grädde, en jävla skvätt
Stekte lök och 3 vitlöksklyftor sen i med färsen rejält med ketchup, en slatt av nån tomatsås med basilika som fanns kvar.
Klart på en kvart.
Ingen fjollig ragu här inte
Äter den med riven cheddar, inga kolhydrater i onödan
Edit hade så klart i svensk 40% grädde, en jävla skvätt