1 419 582 läst ·
17 747 svar
1420k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Nåja nåja, Maskintok blir ju totalt överkörd av AndersMalmgren och Magnus Filip i just denna aspekten, så vi ska väl inte klubba så hårt ...R RoAd skrev:
Dessutom gillar jag verkligen vad Maskintok gör i den här tråden. Det finns väl få som för fram svensk husmanskost samt lite inputs från omvärlden på samma fina sätt som maskintok.
Det är bara att ta inspiration och jazza loss i köket, pronto!
Kan vi inte bara läsa inlägg #2730 igenMaskintok skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-blir-det-foer-middag.413655/page-182#post-4668777
Och fundera om inte detta, i kombination med själva forumreglerna, är det som mest bör vägleda oss?
verkar vara väldigt beroende på krydda det där, iallafall för min del eller om det är köttet, för vissa gånger så tycker jag att köttet blir bättre utan att ha för kryddat medans andra blir det bättre av att ha hettat upp kryddorna på grillen..Mikael_L skrev:
Eller så lägger jag ner för mycket tanke helt enkelt..
får får lamm sa geten och åt upp busken..
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Det hade varit lite roligt om TS och typ Malmgren skapade varsin tråd, för att sedan sammanfogas av Admin, typ vin-tråden och BIB-tråden, även om det skulle svida för Malmgren
Är dock rätt säker på att @AndersMalmgren är med på hur ett forum fungerarar, till skillnad från andra
Är dock rätt säker på att @AndersMalmgren är med på hur ett forum fungerarar, till skillnad från andra
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
En bas av morötter, lök, vitlök och kalvfond och tomatsås. Blandfärs, lite rödvin salt peppar och basilika. Det har väl puttrat på spisen 1,5 timme.
Jag är nöjd så och tycker det blir en djup och mustig smak.
Jag är nöjd så och tycker det blir en djup och mustig smak.
Selleri har du glömt !!
Jag hörde på matprogramet från de tre som skrev boken om ragu/köttfärssås, och insåg att Italienarna är överens om nästan bara en sak, den ska innehålla morot och selleri.
Jag fick upp intresset av detta program, kommer prova att koka en riktig ragu någon gång nu snart.
https://sverigesradio.se/avsnitt/timbuktu-kompisarna-och-kottfarssas-klubben
Jag hörde på matprogramet från de tre som skrev boken om ragu/köttfärssås, och insåg att Italienarna är överens om nästan bara en sak, den ska innehålla morot och selleri.
Jag fick upp intresset av detta program, kommer prova att koka en riktig ragu någon gång nu snart.
https://sverigesradio.se/avsnitt/timbuktu-kompisarna-och-kottfarssas-klubben
En riktig ragu på välkokt kött är en riktig höjdare jämfört med den vanliga varianten vi i Sverige brukar göra på köttfärs. Både till konsistens och smak. Var bara medveten om att det är svårt att "gå tillbaka" efter man testatMikael_L skrev:
Min fråga är snarare "hur?". Den kombinationen tror jag inte att jag skulle lyckas få i mig om jag ens försökte. Mår faktiskt lite illa bara jag tänker på detAlfredo skrev: