1 341 063 läst ·
16 367 svar
1341k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Ja det kan man tro, Älvkanten är väl rätt medioker, men närma tänkte jagFredrikR skrev:
Vi brukade köpa på Romme Grillen eller Romme Pizzeria, innan dess blev det en del Grill House
Hos oss fick Emils Pizzeria leverera lite mat dagen till ära
Båda Romme alternativen har helt ok sås tycker jag.richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Höghus befinner sig på sydligare breddgrader. Ikväll blir det någon slags kalvkött och experiment med att göra potatisgratäng i en mikro.
Rioja till som sig bör.
/Höghus
Rioja till som sig bör.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Spansk plockmat, tapas variadas.
Iberico-skinka med extra virgen olivolja, russin och nötter och vitt bröd är en utomjordisk upplevelse. Hasselnötter för mig som inte gillar valnötter, vilket Fru Höghus älskar. Tyvärr inte bellota-skinka från grisar uppfödda på ekollon, men nog så gott.
Chorizo, lomo och fuet-korv kompletterar i köttavdelningen. Oliver med ansjovis, marinerade champinjoner därtill. Manchego-ost, vilken i ärlighetens namn inte är nåt speciellt. En vällagrad grevé saknas här, spanjorerna suger på ost.
Och så Rioja till.
/Höghus
Iberico-skinka med extra virgen olivolja, russin och nötter och vitt bröd är en utomjordisk upplevelse. Hasselnötter för mig som inte gillar valnötter, vilket Fru Höghus älskar. Tyvärr inte bellota-skinka från grisar uppfödda på ekollon, men nog så gott.
Chorizo, lomo och fuet-korv kompletterar i köttavdelningen. Oliver med ansjovis, marinerade champinjoner därtill. Manchego-ost, vilken i ärlighetens namn inte är nåt speciellt. En vällagrad grevé saknas här, spanjorerna suger på ost.
Och så Rioja till.
/Höghus
Logga in
Skapa konto