Skulle blitt stekt fläsk här ikväll, men på grund av en ond fot fick det bli pizza... tyvärr ingen bild, men det var gott (y)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Idag pizza då gårdagskvällen såg ut så här :crysmile:

Festligt dukat bord med vin i glas, skaldjur på liten tallrik och bakomliggande förrätter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Marcussjogren och 7 till
  • Laddar…
En serverad biff tagliata med rucola, parmesan och rostade tomater på ett vitt serveringsfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En flaska rödvin från Avalon, Napa Valley, Cabernet Sauvignon, årgång 2018.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provade d här ikväll https://www.koket.se/biff-tagliata-med-rostad-vitlokssas
Rekommenderas varmt!
 
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Hawaii med räkor, ovanligt bra.
[bild]
Ser det ut att vara en jobbmatsal så är det en jobbmatsal.. :)
Hawaii med räkor är väl ändå en prinsessa...?:thinking:
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Gambas al ajillo och grillat kött med massor av vitlök:heart:
Gambas al ajillo i gjutjärnsstekpanna med tillbehör av bröd och läsk på restaurangbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grillat kött toppat med vitlöksklyftor och örter på ett vitt serveringsfat, med en dryck och en person i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
AXS
Maten var bara lite klassisk toast skagen och chark efter. Inte värt en bild.

Men bubblet var grymt, rekommenderar starkt.
Hand håller en flaska Champagne Pierre Gerbais med etikett som avbildar en vinranka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dämpar Mellon bra efter en halv flaska.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
P
mexitegel mexitegel skrev:
Idag pizza då gårdagskvällen såg ut så här :crysmile:

[bild]
Vinprovning är kul med en kunnig sommelier!
 
Hemmakatten
Höghus Höghus skrev:
Spansk plockmat, tapas variadas.
Iberico-skinka med extra virgen olivolja, russin och nötter och vitt bröd är en utomjordisk upplevelse. Hasselnötter för mig som inte gillar valnötter, vilket Fru Höghus älskar. Tyvärr inte bellota-skinka från grisar uppfödda på ekollon, men nog så gott.
Chorizo, lomo och fuet-korv kompletterar i köttavdelningen. Oliver med ansjovis, marinerade champinjoner därtill. Manchego-ost, vilken i ärlighetens namn inte är nåt speciellt. En vällagrad grevé saknas här, spanjorerna suger på ost.
Och så Rioja till.

/Höghus

[bild]
Ungefär som våra middagar när vi inte orkar laga middag. Underbart med plockmat! Men eftersom vi bor i Portugal så blir det presunto istället för iberica. Ostar finns det gott om här, har tom en liten fransk ostbutik i den lilla staden vi bor i. Och en fransk bagare där baguetterna kostar €1 per styck. Men idag regnade det, så lite kan jag klaga iaf...
 
  • Gilla
Höghus och 1 till
  • Laddar…
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Hawaii med räkor är väl ändå en prinsessa...?:thinking:
Stämmer säkert, hade bara ett telefonnummer och en lista med kollegornas så jag improviserade min beställning. ;)(y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Stämmer säkert, hade bara ett telefonnummer och en lista med kollegornas så jag improviserade min beställning. ;)(y)
När jag jobbade på varmvals så var det Haga pizzeria som gällde
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Flöjten5 Flöjten5 skrev:
När jag jobbade på varmvals så var det Haga pizzeria som gällde
Så var det även denna kväll. (y)
Transporten körde ofta Haga, medans det lag jag arbetade på tidigare i Konti körde G:sson. :D
 
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
Pasta med soltorkade tomater, basilika, riven parmesan och svartpeppar på tallrik bredvid glas vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Familjens favoritpasta, soltorkade tomater och basilika, toppas med riven parmesan och svartpeppar.
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vinprovning är kul med en kunnig sommelier!
Särskilt när det är gjort på druvor från norra Frankrike och tillsatt jäst och socker :p.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
Hemlagad lunch bestående av köttbullar och ångkokt broccoli på en tallrik med en gaffel och glas mjölk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äter oftast inte lunch
Men när man är hemma med Covid får man göra det.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.