M Mortsken skrev:
[bild]
Äter oftast inte lunch
Men när man är hemma med Covid får man göra det.
D se lita töörrrt ut?
 
P Pappa1986 skrev:
D se lita töörrrt ut?
Nja inte så farligt
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Blodsoppen
En gryta med kalops som tillagas, synliga bitar av kött och morötter samt lagerblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Imorgon blir det kalops.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[bild] Imorgon blir det kalops.
Minns kalops som något tråkigt från barndomen, blev serverad det under en kurs före jul och då raderades alla tråkiga minnen, galet vällagat och gott.
Ska samla ork och laga till familjen snart. :ok:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Minns kalops som något tråkigt från barndomen, blev serverad det under en kurs före jul och då raderades alla tråkiga minnen, galet vällagat och gott.
Ska samla ork och laga till familjen snart. :ok:
kalops serveras här ganska ofta..
god och billig mat.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
P
Kokt och stekt korv med mosad potatis och pepparrotsås på en tallrik med en gaffel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mat som är på @Anders Malmberg
favvo lista.. ;)
kokt och stekt korv med potatis och pepparrotsås..
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Grillade biffar med rostade grönsaker på tallrik bredvid ett glas mjölk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsätter på torra temat :)
 
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Chicken a la Teide.

Höghus eget recept utifrån två plattor i ett lägenhetshotell och lokala råvaror.
Stek champinjoner, gul lök och tomater i olivolja, lägg över på en tallrik.
Stek kyckling, fileer eller ben. Ben är godare men kletigare att äta.
Grovt skuren chili var inte med i originalreceptet men funkade bra.
Lägg tillbaka grönsakerna i pannan. Slå över en pressad apelsin, vitlök, en rejäl skvätt honungsrom, vitlök, salt och peppar.
Låt koka ihop och reducera till önskad konsistens. Pasta därtill. Idag blev det ingen Rioja men väl en Tempranillo.

/Höghus

Stekt champinjoner, gul lök och tomater i en svart stekpanna med en stekspade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stekande kycklingfiléer i en panna med röda chilipeppar, ingrediens till Chicken a la Teide recept.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kyckling a la Teide med champinjoner och röd chili i stekpanna, kokande pasta i kastrull.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Vi kör på med en semi-tradition, tisdagscarbonara.
Hemlagad pasta carbonara i svart stekpanna med gaffel och tillbringare i bakgrunden
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som vanligt en tacksam smakpanel som öser lovord över kocken. :love:
Och jag klagar inte över att behöva ha det i matdosa.;)(y)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
P
här blev det tråkmat..

stuvade makaroner och köttbullar..
varit ute och veat hela dagen samt letat delar.. Så då fick det bli enkelt..
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maskintok skrev:
här blev det tråkmat..

stuvade makaroner och köttbullar..
varit ute och veat hela dagen samt letat delar.. Så då fick det bli enkelt..
Makaroner och köttbullar är oerhört underskattat.
På restaurangen så är det köttbullar som slår högst av alla rätter :)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P
P Pappa1986 skrev:
Makaroner och köttbullar är oerhört underskattat.
På restaurangen så är det köttbullar som slår högst av alla rätter :)
Jo det är bra och god mat..
Men jag hade sett fram emot fläsk och löksås.. ;)
 
  • Gilla
Don_Simon och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jo det är bra och god mat..
Men jag hade sett fram emot fläsk och löksås.. ;)
Hehe. helt rätt. Åt jag idag :=)
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
P Pappa1986 skrev:
Hehe. helt rätt. Åt jag idag :=)
Jag tänkte mig detta redan i lördags... Men då blev jag nedröstad..

idag orkade jag inte...
imorgon blir det iallafall öppet... torsdag soppa... fredag hamburgare.. Och lördag hemmagjord pizza
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Får väl erkänna att jag tycker Pizza Hut är pinsamt gott (alltid extra ost)

BdIQ4u9dyRZR6UXnM-28d0OgnlOnT_G1Lrfebvrx28200y0M3Vyn7Ep8X2Iy7TtTzHvFPFvmsCQCuc_BbO76H2u1CIthCN0Qot_NbkAa19TwMoa_LcyNlGPE7rSsPavDZmAlzFu50auNC8Y6hzHoNRFXu5UkOPfGl_00hxl_sIzBoVac0On0bxq_DuNwGylIn6jNn_3FCZHwny6qAbCHnFZzCBPYLUQMltmjznE_nsBG5q7_LbFLkrh7VKSTRxE4ZhCVcj3eseHfUI76ecc0tqz6vA6IMyC4Q-7oqpwSSdNz6LDIFmjXXSi04MTaFvvji3B9Rymd1mBp5odi1mEKIRdnRbFEHwngaDF6bUxdNPecsk7ZPl0_AQ5j8V7A3UfNcXS6ce5lubjPav0OmhJLaLoe1tVJZ0djOPlUwDFBH8HHiq1bRX2Qvn1dtlehi-k4xZKs33RWS4ttPD4_MhK4GHptIKxMGN2O6YkvvMakgwD-vVHS1n_8O_p4TBIIFJc4bHWXpXYyg9ks2jFhdMZweliEFp9N4d2Ho8iH_pvvuqeVSrwOdKcOMvPuiwbbgADsM2vaCRGk-2Lr3v3RHqWh9Y7786MbBlWp2f7toRD7N7C4GB_ITd1Gl6eT5LPSZ5Qf3TrBRwuhHrCid-sbXNbDHmWLTCaVWOTT6SbOxA2XEI0MZb9kDaP0F7_Ji2jHU5AE4rSsHNiN352MPgNQHnBhY4K0=w1666-h1249-no
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.