1 339 868 läst ·
16 358 svar
1340k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Det går alldeles utmärkt att möra med kiwi, papaya och ananas, det finns ett enzym i de frukterna som bryter ner köttet. Ska du ge dig på det så håll koll på hur det går, får det ligga för länge blir det bara mos av det.Lill72 skrev:
Är det bara köttbullar och tomatsås?
(Kanske frikadeller när jag tänker efter)
Här blev det iaf en ganska enkel lax.
Sådana färdiga laxbitar, (4st i plast), med lite salt och vitpeppar kördes i ugn.
Potatisklyftor, brukar ha kokt pressad potatis, men nu blev det såhär.
Och så svängde jag ihop en sås av 1dl vitt vin och fiskbuljongtärning som fick reduceras i kastrullen till hälften, sen i med 1.5 dl creme Fraiche, ett par matskedar fryst finhackad persilja (finns i frysdiskar överallt), en liten nypa cayennepeppar, som sen fick sjuda ihop till lämplig konsistens.
Man avslutar sen med lite salt, något lite sött och ev pepprigt om det saknas något.
Enkelt, Japp.
(Kanske frikadeller när jag tänker efter)
Här blev det iaf en ganska enkel lax.
Sådana färdiga laxbitar, (4st i plast), med lite salt och vitpeppar kördes i ugn.
Potatisklyftor, brukar ha kokt pressad potatis, men nu blev det såhär.
Och så svängde jag ihop en sås av 1dl vitt vin och fiskbuljongtärning som fick reduceras i kastrullen till hälften, sen i med 1.5 dl creme Fraiche, ett par matskedar fryst finhackad persilja (finns i frysdiskar överallt), en liten nypa cayennepeppar, som sen fick sjuda ihop till lämplig konsistens.
Man avslutar sen med lite salt, något lite sött och ev pepprigt om det saknas något.
Enkelt, Japp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder