1 420 611 läst ·
17 763 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 460 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 460 inlägg
Skriv dom gärna här! Är nyfiken på salccia, har aldrig ätit det förut..🙃Snigla skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Det här var min middag på jobbet igår.
Tjocka revbensspjäll som jaj först kokade med lök, färsk rosmarin, timjan, salvia och vitlök. Därefter in i ugnen med grillen på.
Till det potatismos med grädde och smör samt rå äggula.
Som efterrätt, lite glass.
Det är mat för en karl.😋
Som alltid till det -Mamma Putins hemgjorda rödbetssoppa.😅
Tjocka revbensspjäll som jaj först kokade med lök, färsk rosmarin, timjan, salvia och vitlök. Därefter in i ugnen med grillen på.
Till det potatismos med grädde och smör samt rå äggula.
Som efterrätt, lite glass.
Det är mat för en karl.😋
Som alltid till det -Mamma Putins hemgjorda rödbetssoppa.😅
Redigerat:
Igår:
Jag och vacker fru åt på la Bonne vie i malmö
Väldigt gott. Bra service -uppmärksam men inte påträngande- och de hade tre olika alkoholfria öl. De flesta har bara sugiga Carlsberg, även de som har en vinlista lång som en bygglovsansökan.
Jag tog beuf bourgogne och frun råbiff. Musslor och grodlår till förrätt.
Idag:
Vegoburgare och animaliska färsrondeller på grillen.
Jag och vacker fru åt på la Bonne vie i malmö
Väldigt gott. Bra service -uppmärksam men inte påträngande- och de hade tre olika alkoholfria öl. De flesta har bara sugiga Carlsberg, även de som har en vinlista lång som en bygglovsansökan.
Jag tog beuf bourgogne och frun råbiff. Musslor och grodlår till förrätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag:
Vegoburgare och animaliska färsrondeller på grillen.
Logga in
Skapa konto
Ugnsstekt lax och teriyakigrönsaker.. 😊👍
(färdig teriyakisås som jag hällde över stekta grönsaker - vitkål, paprika, bambuskott, salladslök, morot - som jag sedan hällde över laxen i ugnsformen)
Mycket gott 👍
(färdig teriyakisås som jag hällde över stekta grönsaker - vitkål, paprika, bambuskott, salladslök, morot - som jag sedan hällde över laxen i ugnsformen)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mycket gott 👍
Velat testa på att göra potatisfondanter ett tag och igår var det premiär. Gick all in på egengjord buljong och öste de med smör och färsk timjan. (Grillad entrecote, b-sås, sparris och palsternacka strips blev det till.) Familjens omdöme om fondanterna: ”gott men inte värt tiden det tog dig att laga det.”
Idag blir det tacos på färdigmald nötfärs och köpt kryddmix 😂
Idag blir det tacos på färdigmald nötfärs och köpt kryddmix 😂
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår stekte vi bitar av torskrygg och sen diverse tillbehör till.
En champagnesås som på ett ungefär följde detta recept, receptet saknar dock en viktig ingrediens, lite stark chili av något slag, typ cayenne-peppar, men bara ett litet uns, det ska inte smaka chili eller bli hett, utan ungefär så att den som inte vet att det är detta i inser detta, utan bara att det är något som lyfter smaken, jag körde en väldigt stark chilipeppar från Ghana (med en klisterlapp på "Peppar från Ghana", för att vi fått den av ett par som bodde där ungefär ett år) och mycket mindre än ett kryddmått, knappt ett halvt kryddmått.
Sen var det stekt bacon, potatisklyftor, morot, råa rödbetsklyftor i ugn.
Squash i stavar och strimlad spetskål stekt i grillpannan till.
Alla smaker gifte sig bra, dock var spetskålen och squash lite bättre än rödbetsklyftorna, så rödbetorna skulle vara det första jag offrade om jag var ute efter att förenkla.
En champagnesås som på ett ungefär följde detta recept, receptet saknar dock en viktig ingrediens, lite stark chili av något slag, typ cayenne-peppar, men bara ett litet uns, det ska inte smaka chili eller bli hett, utan ungefär så att den som inte vet att det är detta i inser detta, utan bara att det är något som lyfter smaken, jag körde en väldigt stark chilipeppar från Ghana (med en klisterlapp på "Peppar från Ghana", för att vi fått den av ett par som bodde där ungefär ett år) och mycket mindre än ett kryddmått, knappt ett halvt kryddmått.
Sen var det stekt bacon, potatisklyftor, morot, råa rödbetsklyftor i ugn.
Squash i stavar och strimlad spetskål stekt i grillpannan till.
Alla smaker gifte sig bra, dock var spetskålen och squash lite bättre än rödbetsklyftorna, så rödbetorna skulle vara det första jag offrade om jag var ute efter att förenkla.
Logga in
Skapa konto