Dagens:
Prinskorv, kokt potatis, gröns, ägg, rödbetssallad och lite ketchup & senap

Tallrik med prinskorv, kokt potatis, omlett, rödbetssallad, körsbärstomater och gurkbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Maria T
K Kjell_G skrev:
Det var mycket gott och uppskattat. Chermoula blandades enligt recept men jag valde bort saffran, så kryddningen blev lite modifierad.
Den chermoula jag lärt mig, i Tunisien för 40 år sen, innehöll ytterst lite saffran men mer av gurkmejan - man kände knappt att det var saffran i men det var gult och vackert. Sen har jag stött på flera andra recept som säger att det ska vara koriander i men det vet jag inte, dock korianderfrö vilket ger en helt annorlunda smak. Jag är en sån som ogillar koriander(blad) men det är bra att gilla olika.

Pannkakor med närmast rensade fat.

En tallrik med en pannkaka på ett bord, bredvid en rosa bunke och en burk sylt.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Den chermoula jag lärt mig, i Tunisien för 40 år sen, innehöll ytterst lite saffran men mer av gurkmejan - man kände knappt att det var saffran i men det var gult och vackert. Sen har jag stött på flera andra recept som säger att det ska vara koriander i men det vet jag inte, dock korianderfrö vilket ger en helt annorlunda smak. Jag är en sån som ogillar koriander(blad) men det är bra att gilla olika.
Här var det koriander, chilipulver, paprikapulver, spiskummin o salt. Pressad vitlök o hackad persilja i färsen.
Bra tips med gurkmeja 👍🏻

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fredagsmiddag blev
Varma mackor… 🤔😳‼️

..okej okej - jag ändrade mig och det blev Tikkamasala med kyckling och blomkål.. plus naanbröd med vitlökssmör..och mango chutney!

Tallrik med kyckling tikka masala, ris, naanbröd med vitlökssmör och mango chutney, serverad på ett mörkt bord med en gaffel.
Skapa konto

Tallrik med Tikka Masala, kyckling, blomkål, ris, naanbröd med vitlökssmör och mango chutney.
Skapa konto

(maken sa att det var den märkligaste varma mackan han fått.. mähh.. man kan väl få ändra sig?! 😊)

• Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Fredagsmiddag blev
Varma mackor… 🤔😳‼️

..okej okej - jag ändrade mig och det blev Tikkamasala med kyckling och blomkål.. plus naanbröd med vitlökssmör..och mango chutney!

[bild]

[bild]

(maken sa att det var den märkligaste varma mackan han fått.. mähh.. man kan väl få ändra sig?! 😊)
Här höll vi oss till planen. 😎
Två rostade bröd med tonfisk, lök och smält ost på en blomdekorerad tallrik, bredvid ett glas rött vin och ett glas vatten.
Skapa konto

Tonfisk
Lök
Ananas

Goda men kanske inte så fina. 😇

• Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Kyckling från lergryta, rostade rotsaker med rosmarin och rosmarinsås.

• Kyckling från lergryta med rostade rotsaker och rosmarinsås serveras på en tallrik, med ett glas öl i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
husdrommaren och 8 till
  • Laddar…
Dagens middag
Stekt ris med köttfärs och grönsaker på en blå tallrik, innehåller även lök och ägg, med kryddor som chili och vitlök. En gaffel ligger bredvid.
Skapa konto

Stekt ris, köttfärs, grönsaker, lök, ägg + smaksättning av chili, vitlök, ostronsås, soja, svartpeppar

Dagens lunch
Varma mackor med smält ost, tomatskivor och svartpeppar på ett grått keramikfat.
Skapa konto

Nu blev det varma mackor med : skinka, ost, tomat, lök, oregano & svartpeppar

• Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Basilikakyckling med soltorkade tomater.
Tallrik med basilikakyckling, soltorkade tomater och pasta, toppad med riven parmesan, bredvid ett glas rött vin.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
pmd och 6 till
  • Laddar…
Lite av varje sen i torsdags, fläskpannkaka i torsdags, grillade kamben i fredags , igår brunch bacon, omelett med sparris stuvning och de sista hemodlade körsbärs tomaterna.
Igår kväll hittade jag receptboken till vår 30 år gamla bakmaskin. Blev franskbröd med lite grahamsmjöl i, jäklar va bra det blev . Synd bara att man alltid får en skada av degkroken i botten.

Fläskpannkaka med en gyllenbrun yta i en ugnsform, med bitar av fläsk synliga på ytan.
Skapa konto
En tallrik med grillade kamben, körsbärstomater och ugnsrostade potatisklyftor.
Skapa konto
Omelett med sparrisstuvning, bacon och körsbärstomater på en tallrik, bredvid ett glas vatten.
Skapa konto
Hemgjort franskbröd med grahamsmjöl, synligt spår av degkrok i brödets botten, ligger på träskärbräda.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Kantareller och.....ja, vadå ??
Kantareller bredvid en biff på ett serveringsfat med en sked.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
4774 och 4 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
[bild]
Kotletter?

Här blev det grillat.
Rostas, sötpotatis frittar, bea och sallad.
Grillad köttbit med sötpotatis-pommes, bea-sås och sallad på tallrik, rödvins- och vattenglas på bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kotletter?

Här blev det grillat.
Rostas, sötpotatis frittar, bea och sallad.
[bild]
Näää.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
[bild]
Vacker stekyta

M MsTake skrev:
Vacker stekyta
Ja, den ser inte ut som den gjorde ostekt, då liknande den nått helt annat 😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.