1 419 283 läst ·
17 740 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Den chermoula jag lärt mig, i Tunisien för 40 år sen, innehöll ytterst lite saffran men mer av gurkmejan - man kände knappt att det var saffran i men det var gult och vackert. Sen har jag stött på flera andra recept som säger att det ska vara koriander i men det vet jag inte, dock korianderfrö vilket ger en helt annorlunda smak. Jag är en sån som ogillar koriander(blad) men det är bra att gilla olika.K Kjell_G skrev:
Här var det koriander, chilipulver, paprikapulver, spiskummin o salt. Pressad vitlök o hackad persilja i färsen.Maria T skrev:
Den chermoula jag lärt mig, i Tunisien för 40 år sen, innehöll ytterst lite saffran men mer av gurkmejan - man kände knappt att det var saffran i men det var gult och vackert. Sen har jag stött på flera andra recept som säger att det ska vara koriander i men det vet jag inte, dock korianderfrö vilket ger en helt annorlunda smak. Jag är en sån som ogillar koriander(blad) men det är bra att gilla olika.
Bra tips med gurkmeja 👍🏻
Fredagsmiddag blev
Varma mackor… 🤔😳‼️
..okej okej - jag ändrade mig och det blev Tikkamasala med kyckling och blomkål.. plus naanbröd med vitlökssmör..och mango chutney!
(maken sa att det var den märkligaste varma mackan han fått.. mähh.. man kan väl få ändra sig?! 😊)
Varma mackor… 🤔😳‼️
..okej okej - jag ändrade mig och det blev Tikkamasala med kyckling och blomkål.. plus naanbröd med vitlökssmör..och mango chutney!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
(maken sa att det var den märkligaste varma mackan han fått.. mähh.. man kan väl få ändra sig?! 😊)
Dagens middag
Stekt ris, köttfärs, grönsaker, lök, ägg + smaksättning av chili, vitlök, ostronsås, soja, svartpeppar
Dagens lunch
Nu blev det varma mackor med : skinka, ost, tomat, lök, oregano & svartpeppar
Logga in
Skapa konto
Stekt ris, köttfärs, grönsaker, lök, ägg + smaksättning av chili, vitlök, ostronsås, soja, svartpeppar
Dagens lunch
Logga in
Skapa konto
Nu blev det varma mackor med : skinka, ost, tomat, lök, oregano & svartpeppar
Lite av varje sen i torsdags, fläskpannkaka i torsdags, grillade kamben i fredags , igår brunch bacon, omelett med sparris stuvning och de sista hemodlade körsbärs tomaterna.
Igår kväll hittade jag receptboken till vår 30 år gamla bakmaskin. Blev franskbröd med lite grahamsmjöl i, jäklar va bra det blev . Synd bara att man alltid får en skada av degkroken i botten.
Igår kväll hittade jag receptboken till vår 30 år gamla bakmaskin. Blev franskbröd med lite grahamsmjöl i, jäklar va bra det blev . Synd bara att man alltid får en skada av degkroken i botten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto